• Pihlajalinna Oyj/

Pihlajalinna Oyj: Mikko Wirén Pihlajalinna Oyj:n hallituksen puheenjohtajaksi, Aarne Aktan aloittaa toimitusjohtajana

Pihlajalinna Oyj          Pörssitiedote              8.8.2016 klo 8.00

Pihlajalinna Oyj:n hallitus on valinnut keskuudestaan Mikko Wirénin yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi. Kuten yhtiö on aiemmin tiedottanut, Wirén eroaa yhtiön toimitusjohtajan tehtävästä ja aloittaa toimikautensa yhtiön hallituksessa tänään 8.8.2016.

Hallitus valitsi varapuheenjohtajakseen Leena Niemistön ja muutti nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan kokoonpanoa. Valiokuntaan kuuluvat Mikko Wirén (puheenjohtaja), Timo Everi ja Jari Sundström. Tarkastusvaliokunnan kokoonpano pysyy entisellään. Siihen kuuluvat Seija Turunen (puheenjohtaja), Jari Eklund ja Leena Niemistö.

Aarne Aktan aloittaa Pihlajalinna-konsernin toimitusjohtajana ja eroaa yhtiön hallituksesta tänään. Aktan on toiminut yhtiön Lääkärikeskukset ja erikoissairaanhoito -segmentin johtajana 29.4.2016 lähtien ja Pihlajalinnan hallituksessa vuodesta 2014.

Mikko Wirén, hallituksen puheenjohtaja, 050 322 0927

Aarne Aktan, toimitusjohtaja, 040 342 4440

Terhi Kivinen, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet, 040 848 4001, terhi.kivinen@pihlajalinna.fi