Pihlajalinna Oyj järjesteli uudelleen pitkäaikaisen velkarahoituksensa

Pihlajalinna Oyj pörssitiedote 9.3.2018 klo 17.15

Pihlajalinna Oyj järjesteli uudelleen pitkäaikaisen velkarahoituksensa

Pihlajalinna on allekirjoittanut 9.3.2018 vakuudettoman viisivuotisen 120 miljoonan euron rahoitusjärjestelyn Danske Bankin ja Nordea Bankin kanssa. Rahoitus koostuu valmiusluottolimiitistä ja pitkäaikaisesta lainasta. Rahoitusjärjestelyyn sisältyy lisäksi mahdollisuus erillisillä rahoittajien lisäluottopäätöksillä kasvattaa kokonaisrahoituksen määrää myöhemmin 60 miljoonalla 180 miljoonaan euroon. Konsernin yleisiin rahoitustarpeisiin ja yritysostoihin tarkoitettu vakuudeton valmiusluotto korvaa syyskuussa 2015 allekirjoitetun vakuudettoman 60 miljoonan euron valmiusluottolimiitin. Rahoitusjärjestelyyn sisältyy tavanomaiset kovenanttiehdot.

Luottojärjestelyn agenttina toimi Danske Bank. Pihlajalinnan juridisena neuvonantajana toimi Asianajotoimisto Castrén & Snellman.

Ville Lehtonen, talous- ja rahoitusjohtaja, 040 759 7084

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa ja hammashoitoa. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.