• Pihlajalinna Oyj/

Pihlajalinna Oyj:Leena Niemistö jättää operatiiviset tehtävät ja keskittyy hallitustyöhön, Aarne Aktan aloittaa L&E segmentin johtajana Pihlajalinnan palveluksessa 29.4.2016

Pihlajalinna Oyj pörssitiedote 29.4.2016 klo 8.00

Pihlajalinna Oyj:n varatoimitusjohtajana vuodesta 2013 ja Pihlajalinna-konsernin Lääkärikeskukset ja erikoissairaanhoito -segmentin johtajana vuodesta 2014 toiminut Leena Niemistö on ilmoittanut yhtiölle keskittyvänsä jatkossa hallitustyöskentelyyn ja jättävänsä operatiiviset johtotehtävät Pihlajalinna-konsernissa. Niemistö luopuu myös varatoimitusjohtajuudesta, L&E segmentin johtajuudesta sekä konsernin johtoryhmän jäsenyydestä. Hän jatkaa kuitenkin yhtiön vanhempana neuvonantajana erityisesti yritysjärjestelyissä.

Niemistö on tällä hetkellä muun muassa Pihlajalinna Oyj:n ja Suomen Kansallisoopperan hallitusten puheenjohtaja, Stockmann Oyj:n hallituksen varapuheenjohtaja sekä Elisa Oyj:n, Suomen Messut Osuuskunnan sekä Svenska Handelsbanken Suomen hallituksen jäsen. Niemistö on lisäksi Ars Fennica -palkintolautakunnan puheenjohtaja. Hän toimii myös aktiivisena sijoittajana ja neuvonantajana useissa suomalaisissa start up-yrityksissä.

Aarne Aktan aloittaa työt Pihlajalinnassa 29.4.2016. Hän ottaa vastuulleen Lääkärikeskukset ja erikoissairaanhoito - liiketoimintasegmentin johtajan tehtävät. Hänet on nimitetty myös konsernin johtoryhmän jäseneksi. Pihlajalinna Oyj:n toimitusjohtajan tehtävässä Aktan aloittaa 8.8.2016, jolloin nykyinen toimitusjohtaja Mikko Wirén siirtyy Pihlajalinnan hallitukseen.

Leena Niemistö: "Haluan lämpimästi kiittää kaikkia työntekijöitä, kollegoita ja yhteistyökumppaneita. On ollut erittäin hienoa olla mukana kehittämässä Dextran ja Pihlajalinnan kasvutarinaa. Olemme tänä päivänä yksi Suomen johtavista sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuottajista ja voin olla omasta puolestani hyvin ylpeä tästä saavutuksesta. Yhtiössä on hieno tiimi joka jatkaa tätä työtä ja itse myötävaikutan yhtiön menestykseen jatkossa hallitustyöskentelyn kautta."

Aarne Aktan: "Tämä on minulle erinomainen mahdollisuus perehtyä L&E segmentin liiketoimintaan syvällisemmin ennen kuin aloitan koko konsernin toimitusjohtajan tehtävässä elokuussa. Sosiaali- ja terveydenhuollon kokonaisuus tulee nyt myös varmasti nopeammin tutuksi kun toimin kolmen kuukauden ajan Mikko Wirénin kanssa yhtä aikaa operatiivisessa johdossa."

Leena Niemistö, hallituksen puheenjohtaja, Pihlajalinna Oyj, 050 597 9505

Aarne Aktan, johtaja, L&E segmentti (toimitusjohtaja 8.8.2016 alkaen), Pihlajalinna Oyj, 040 342 4440

Terhi Kivinen, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet, Pihlajalinna Oyj, 040 848 4001

investors.pihlajalinna-konserni.fi