Pihlajalinna Oyj:n omien osakkeiden luovutus

Pihlajalinna Oyj                           Pörssitiedote                               11.5.2021 klo 13.00

Pihlajalinna Oyj:n omien osakkeiden luovutus

Pihlajalinna Oyj on 15.4.2021 pidetyn yhtiökokouksen päätöksen perusteella 11.5.2021 luovuttanut yhteensä 9 848 yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta Pihlajalinna Oyj:n hallituksen jäsenille osana hallituksen palkkiota.

Suoritetun luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on omia osakkeita 25 900 kappaletta.

Pihlajalinna Oyj:n yhtiökokous 15.4.2021 päätti, että hallituksen vuosipalkkio maksetaan yhtiön osakkeina ja rahana siten, että noin 40 prosentilla palkkion määrästä hankitaan hallituksen jäsenten nimiin ja lukuun yhtiön osakkeita ja loput maksetaan rahana. Palkkio voidaan maksaa kokonaan tai osittain rahana, mikäli hallituksen jäsenellä on yhtiökokouspäivänä 15.4.2021 ollut hallussaan yli 1 000 000 euron arvosta yhtiön osakkeita. Yhtiö vastaa osakkeiden hankinnasta aiheutuvista kuluista ja varainsiirtoverosta. Osakkeina maksettava palkkio voidaan suorittaa luovuttamalla hallituksen jäsenille yhtiön hallussa olevia omia osakkeita tai hankkimalla osakkeita suoraan hallituksen jäsenten lukuun kolmen viikon kuluessa siitä, kun osavuosikatsaus ajalta 1.1.–31.3.2021 on julkistettu.

Hallituksen jäsenten palkkioiden maksamisesta yhtiön omilla osakkeilla on tiedotettu 15.4.2021 Pihlajalinna Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätöksistä annetulla pörssitiedotteella.

Pihlajalinna Oyj:n hallitus

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja

Soittopyynnöt Pihlajalinnan viestinnän kautta:
viestintäpäällikkö Taina Lehtomäki, p. +358 50 451 3678 tai taina.lehtomaki@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.