Pihlajalinna Oyj:n omien osakkeiden luovutus

Pihlajalinna Oyj                           Pörssitiedote                               17.5.2022 klo 09.15

Pihlajalinna Oyj:n omien osakkeiden luovutus

Pihlajalinna Oyj on 13.4.2022 pidetyn yhtiökokouksen päätöksen perusteella 16.5.2022 täydentänyt hallituksen jäsenille 12.5.2022 luovutettujen osakkeiden määrää ja luovuttanut täydennyksenä yhteensä 962 yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta Pihlajalinna Oyj:n hallituksen jäsenille osana hallituksen palkkiota.

Suoritetun luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on omia osakkeita 70 491 kappaletta.

Pihlajalinna Oyj:n yhtiökokous 13.4.2022 päätti, että hallituksen vuosipalkkio maksetaan yhtiön osakkeina ja rahana siten, että noin 40 prosentilla palkkion määrästä hankitaan hallituksen jäsenten nimiin ja lukuun yhtiön osakkeita ja loput maksetaan rahana. Palkkio voidaan maksaa kokonaan tai osittain rahana, mikäli hallituksen jäsenellä on yhtiökokouspäivänä 13.4.2022 ollut hallussaan yli 1 000 000 euron arvosta yhtiön osakkeita. Yhtiö vastaa osakkeiden hankinnasta aiheutuvista kuluista ja varainsiirtoverosta. Osakkeina maksettava palkkio voidaan suorittaa luovuttamalla hallituksen jäsenille yhtiön hallussa olevia omia osakkeita tai hankkimalla osakkeita suoraan hallituksen jäsenten lukuun kolmen viikon kuluessa siitä, kun osavuosikatsaus ajalta 1.1.–31.3.2022 on julkistettu.

Hallituksen jäsenten palkkioiden maksamisesta yhtiön omilla osakkeilla on tiedotettu 13.4.2022 Pihlajalinna Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen päätöksistä annetulla pörssitiedotteella.

Pihlajalinna Oyj:n hallitus

Lisätiedot:
Joni Aaltonen, toimitusjohtaja

Yhteydenotot Pihlajalinnan sijoittajasuhdeviestinnän kautta:
Merja Kössi, viestintäpäällikkö, puh. 040 525 2845 tai merja.kossi@pihlajalinna.fi

20-vuotias Pihlajalinna (Nasdaq Helsinki: PIHLIS) on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali-, terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajista. Konserni tuottaa palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille, kuten kunnille ja kuntayhtymille, eri puolilla Suomea. Konserni tuottaa muun muassa lääkärinvastaanottopalveluita ja erikoissairaanhoidon palveluita, työterveyden ja suunterveyden palveluita sekä asumis- ja hyvinvointipalveluita. Konserni tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joiden tarkoituksena on tuottaa julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä laadukkaita palveluita. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.