Pihlajalinna Oyj:n osakepohjaisen kannustinohjelman mukainen omien osakkeiden luovutus

Pihlajalinna Oyj                   Pörssitiedote                      15.3.2022 klo 15.20

Pihlajalinna Oyj on luovuttanut 15.3.2022 yhteensä 8 867 yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta vastikkeetta osakepohjaisen kannustinohjelman suoriteperusteisen ansaintajakson 2021 perusteella konsernin avainhenkilöille kannustinohjelman ehtojen mukaisesti.

Osakkeiden luovuttaminen suunnatulla maksuttomalla osakeannilla perustuu Pihlajalinna Oyj:n yhtiökokouksen 15.4.2021 hallitukselle antamaan valtuutukseen. Ohjelmassa palkkion saajina on 26 konsernin avainhenkilöä.

Yllä mainitun 15.3.2022 tapahtuneen osakeluovutuksen jälkeen Pihlajalinna Oyj:n hallussa on 17 033 omaa osaketta.

Osakepohjaisesta kannustinohjelmasta on tiedotettu 15.2.2019 annetulla pörssitiedotteella sekä yllä mainitusta omien osakkeiden luovutusta koskevasta päätöksestä 18.2.2022 annetulla pörssitiedotteella.

Pihlajalinna Oyj:n hallitus

Joni Aaltonen, toimitusjohtaja

Soittopyynnöt Pihlajalinnan viestinnän kautta:
tiedottaja Juuso Kauppinen, p. +358 40 736 5138 tai juuso.kauppinen@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna lyhyesti:
20-vuotias Pihlajalinna (Nasdaq Helsinki: PIHLIS) on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali-, terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajista. Konserni tuottaa palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille, kuten kunnille ja kuntayhtymille, eri puolilla Suomea. Konserni tuottaa muun muassa lääkärinvastaanottopalveluita ja erikoissairaanhoidon palveluita, työterveyden ja suunterveyden palveluita, asumispalveluita ja hyvinvointipalveluita. Konserni tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joiden tarkoituksena on tuottaa julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä laadukkaita palveluita julkisrahoitteisen terveydenhuollon asiakkaille.