• Pihlajalinna Oyj/

Pihlajalinna Oyj on tehnyt virallisen yrityskauppailmoituksen Kilpailu- ja kuluttajavirastolle koskien Pohjola Sairaalan ostoa

Pihlajalinna Oyj                  Pörssitiedote                       30.9.2021 klo 12.00

Pihlajalinna Oyj tiedotti 2.7.2021, että konserniin kuuluva Pihlajalinna Terveys Oy on sopinut ostavansa Pohjola Sairaala Oy:n koko osakekannan sen nykyiseltä omistajalta Pohjola Vakuutus Oy:ltä. Osakekannan osto vaatii yrityskauppavalvontaan liittyvän hyväksynnän Kilpailu- ja kuluttajavirastolta (KKV). Pihlajalinna on tehnyt tänään virallisen yrityskauppailmoituksen KKV:lle.

Kilpailulain mukaan yrityskauppailmoituksen ensi vaiheen käsittely voi kestää enintään 23 työpäivää. Ensi vaiheen käsittely saadaan siis päätökseen viimeistään 2.11.2021. On mahdollista, että KKV aloittaa ensi vaiheen käsittelyn jälkeen toisen vaiheen jatkokäsittelyn. Kilpailulain mukaan toisen vaiheen jatkokäsittely voi kestää enintään 69 työpäivää, ellei Suomen markkinaoikeus hakemuksesta myönnä KKV:lle jatkoaikaa asian tutkimiseksi. Mahdollinen toisen vaiheen jatkokäsittely saataisiin päätökseen viimeistään 10.2.2022.

Tällä hetkellä saatavilla olevan tiedon perusteella Pihlajalinna arvioi, että kaupan täytäntöönpano toteutetaan vuoden 2021 lopussa tai vuoden 2022 ensimmäisellä vuosineljänneksellä.

Soittopyynnöt Pihlajalinnan viestinnän kautta:
viestintäpäällikkö Taina Lehtomäki, p. +358 50 451 3678 tai taina.lehtomaki@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.