• Pihlajalinna Oyj/

Pihlajalinna Oyj:Pihlajalinnan ja Mänttä-Vilppulan sote-ulkoistussopimus allekirjoitetaan toukokuun loppuun mennessä

Pihlajalinna Oyj pörssitiedote 17.5.2016 klo 12.40

Mänttä-Vilppulan kaupunginhallitus valitsi Pihlajalinnan kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottajaksi 9.2.2016.

Attendo teki Mänttä-Vilppulan kaupungille hankintaoikaisuvaatimuksen ja jätti markkinaoikeudelle valituksen kaupunginhallituksen päätöksestä. Mänttä-Vilppulan kaupunginhallitus hylkäsi oikaisuvaatimuksen jo aiemmin perusteettomana. Mänttä-Vilppulan kaupunki on nyt kertonut saaneensa tiedon, että valitus on vedetty pois markkinaoikeudesta.

Pihlajalinna ja Mänttä-Vilppulan kaupunki voivat nyt aloittaa sote-hankintapäätöksen mukaisen sopimuksen voimaan saattamiseen johtavat neuvottelut. Lopullinen sopimus on tarkoitus allekirjoittaa mahdollisimman pian toukokuun loppuun mennessä.

Pihlajalinnalla on Mänttä-Vilppulan kanssa voimassaoleva palvelutuotantosopimus. Pihlajalinna jatkaa sosiaali- ja palvelutuotantoa keskeytyksettä.

Mänttä-Vilppula kilpailutti yhteensä korkeintaan 60 000 asukkaan väestöpohjan sosiaali- ja terveyspalvelut 10 vuoden määräaikaisella sopimuksella, alustavasti ajalle 1.7.2016 - 30.6.2026. Lisäksi sopimus mahdollistaa viiden vuoden jatko-option. Mänttä-Vilppulan kaupungin väestö on noin 11 000 asukasta ja arvioitu sosiaali- ja terveyspalveluiden nettokustannus noin 40 miljoonaa euroa vuodessa.

Mikko Wirén, toimitusjohtaja, Pihlajalinna Oyj, 050 322 0927

Terhi Kivinen, johtaja, viestintä, markkinointi ja sijoittajasuhteet, Pihlajalinna Oyj, 040 848 4001, terhi.kivinen@pihlajalinna.fi

Jakelu

investors.pihlajalinna-konserni.fi