Pihlajalinna vastaa Espoon ulkoistetun terveysaseman toiminnasta 1.1.2022 alkaen

Espoon ulkoistetun terveysaseman toiminnasta vastaa vuoden 2022 alusta alkaen Pihlajalinna. Tämä ei aiheuta muutoksia terveysaseman toiminnassa, vaan palvelut ja asiakasmaksut ovat samat kuin kaupungin muilla terveysasemilla. Pihlajalinna tuottaa terveysaseman palvelut Espoon kaupungin toimeksiannosta.

Ulkoistettu terveysasema vastaa tällä hetkellä Espoossa muun muassa Kuitinmäen, Suurpellon ja Henttaan asukkaiden terveysasemapalveluista.

− On hienoa aloittaa yhteistyö perusterveydenhuollon palveluiden tuottajana Espoon ulkoistetun terveysaseman osalta. Tavoitteenamme on tuoda laadukasta vastaanottotoimintaa terveysasemalle lähi- ja etävastaanottoja hyödyntäen, Pihlajalinnan operatiivinen johtaja Teija Kulmala kertoo.

Terveysasema sijaitsee Espoossa Iso Omenan välittömässä läheisyydessä osoitteessa Piispanportti 10, 5. kerros. Terveysasema on avoinna maanantaista perjantaihin kello 8−16.

− Tuotamme laadukasta espoolaista terveysaseman lääkäri-hoitaja-vastaanottopalvelua uudella tiimimallilla, jossa palveluun pääsy on nopeaa. Digitaaliset palvelut etävastaanottoina ovat osa terveysaseman palveluita. Pitkäaikaisempaa hoitosuhdetta tarvitsevat saavat oman yhteyshenkilön, Pihlajalinnan Uudenmaan aluejohtaja Riia Siivikko sanoo.

Espoo kilpailutti ulkoistetun terveysaseman hankinnan, kun Oma Lääkärisi Matinkylän sopimuskausi tuli päätökseen. Kilpailutuksen voitti Pihlajalinna. Oma Lääkärisi Matinkylän väestövastuulla olleet espoolaiset siirtyvät Pihlajalinnan asiakkaiksi automaattisesti. Asiakkaat, joita muutos koskee, tulevat saamaan tiedon asiasta kirjeellä kotiinsa loppuvuoden aikana.

− Ulkoistettu terveysasema on osa Espoo-tarinan mukaista monituottajamallia. Pihlajalinnalla on pitkä kokemus julkisten sote-palvelujen tuottamisesta ja uskon, että palvelut jatkuvat Matinkylässä erittäin laadukkaina. Terveysaseman avaamista on suunniteltu hyvässä yhteistyössä ja tavoitteenamme on, että potilaiden näkökulmasta siirtymä tulee olemaan sujuva, Espoon terveyspalvelujen johtaja Markus Paananen sanoo.

Pihlajalinna on suomalainen pörssiyhtiö, joka on lähes kokonaan suomalaisomistuksessa ja maksaa kaikki veronsa Suomeen. Pihlajalinnan tehtävä on auttaa suomalaisia elämään parempaa elämää ja rakentaa palveluita, jotka keskittyvät ihmisten terveenä pysymiseen. Konsernin arvoja ovat eettisyys, energisyys ja ennakkoluulottomuus.

Lisätiedot:

Aluejohtaja Riia Siivikko, Pihlajalinna Uusimaa
p. 050 529 9784, riia.siivikko@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.