Pihlajalinnan ja Tervolan neuvottelut päättyivät tuloksettomina

Pihlajalinna Oyj           Pörssitiedote                   27.6.2017 klo 8.45

Pihlajalinnan ja Tervolan neuvottelut päättyivät tuloksettomina

Pihlajalinnan ja Tervolan kunnan neuvottelut Tervolan kunnan sosiaali- ja terveyspalvelujen palvelutuotannosta ovat päättyneet tuloksettomina. Tervola valitsi Pihlajalinnan kumppanikseen marraskuussa 2016. Sopimusneuvotteluja on käyty vuoden 2016 lopusta lähtien.

Pihlajalinnan arvion mukaan tilaajan tavoitteleman, yhteisyritykselle siirtyvän toiminnan kustannukset ovat suuremmat kuin kilpailutetun sopimuksen arvo, noin 13 miljoonaa euroa vuodessa. Hintaa asettaessaan tilaaja on arvioinut kustannuskehityksen optimistisemmin kuin mikä on Pihlajalinnan kokemuksen myötä syntynyt näkemys kuntien kustannusten kehityksestä. Sopimushinta olisi ollut kahden ja puolen vuoden ajan kiinteä.

Kilpailutuksen mukaan sopimuksen kesto olisi ollut vähintään 10 ja enintään 15 vuotta. Alustavasti palvelutuotannon piti alkaa 1.7.2017. Tervolan kunnan väestö on noin 3 200 asukasta.

Joni Aaltonen, liiketoimintajohtaja, 040 524 7270
Siri Markula, viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja, 040 743 2177, siri.markula@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö tuottaa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille ja tarjoaa palveluita lääkärikeskuksissa, terveysasemilla, hammasklinikoilla ja sairaaloissa ympäri Suomea. Yhtiö tuottaa Dextra-brändin alla toimivissa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanotto- ja erikoissairaanhoidon palveluita mukaan lukien päivystyspalvelut, monipuoliset kirurgiset palvelut sekä työterveyshuollon ja suun terveydenhoidon palvelut. Pihlajalinna-brändin alla Yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuotantomalleja, joiden tarkoituksena on julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyönä tuottaa laadukkaita palveluita julkisrahoitteisen terveydenhuollon asiakkaille.