Pihlajalinnan toimitusjohtaja vaihtuu

Pihlajalinna Oyj               Sisäpiiritieto               9.3.2023 klo 9.00

Pihlajalinnan toimitusjohtaja vaihtuu

Pihlajalinna Oyj:n hallitus ja toimitusjohtaja Joni Aaltonen ovat yhteisesti sopineet, että Aaltonen siirtyy yhtiössä uusiin tehtäviin Pirkanmaan ja Väli-Suomen alueesta vastaavaksi johtajaksi sekä avustamaan yritysjärjestelyissä. Yhtiön väliaikaisena toimitusjohtajana toimii Pihlajalinnan perustaja ja hallituksen puheenjohtaja Mikko Wirén, kunnes uusi valittava toimitusjohtaja aloittaa. Muutos astuu voimaan tänään 9.3.2023. Uuden toimitusjohtajan haku on käynnissä.

”Vuodesta 2008 Pihlajalinnassa ja vuodesta 2017 toimitusjohtajana työskennellyt Joni Aaltonen on rakentanut yhtiötä sen alkutaipaleelta asti monissa eri tehtävissä. Viimeisten vuosien aikana hän on toimitusjohtajana rakentanut yhtiölle valtakunnallisen toimipisteverkoston ja toteuttanut lukuisia yrityskauppoja kasvattaen Pihlajalinnan markkinaosuutta ja liiketoimintaa merkittävästi. Aaltosen toimitusjohtajakaudelle osui myös haastava koronapandemian ajanjakso, joka vaikutti yhtiön liiketoimintaan merkittävästi. Nyt olemme yhteisesti päätyneet siihen, että meidän on luontevaa etsiä uusi toimitusjohtaja luotsaamaan yhtiötä eteenpäin. Pihlajalinnan uudessa vaiheessa korostuvat erityisesti yhtiön taloudellisen aseman vahvistaminen, liiketoiminnan strategisten tavoitteiden mukainen kannattavuuden varmistaminen sekä henkilöstön työhyvinvoinnin edistäminen ja kehittäminen”, sanoo Mikko Wirén.

”Jätän toimitusjohtajuuden hyvillä mielin, sillä koen yhtiön olevan valmis seuraavaan vaiheeseen. Tämä on oikea hetki ojentaa viestikapula seuraavalle. Haluan kiitää koko johtoryhmää ja henkilöstöä – olemme saavuttaneet yhdessä paljon. Olen myös iloinen, että yhteistyömme jatkuu Pihlajalinnan tärkeällä kotikentällä Pirkanmaalla ja Väli-Suomessa”, sanoo Joni Aaltonen.

Muutoksen yhteydessä hallituksen varapuheenjohtaja Leena Niemistö siirtyy Pihlajalinnan hallituksen puheenjohtajaksi. Mikko Wirén jatkaa hallituksen jäsenenä.

Pihlajalinnan johtoryhmä 9.3.2023 alkaen:

Mikko Wirén, vt. toimitusjohtaja
Antti-Jussi Aro, tietohallintojohtaja
Timo Harju, liiketoimintajohtaja, yksityiset terveyspalvelut
Sari Riihijärvi, lääketieteellinen johtaja
Tarja Rantala, talous- ja rahoitusjohtaja
Eetu Salunen, liiketoimintajohtaja, julkiset palvelut
Marko Savolainen, lakiasiainjohtaja

Lisätiedot:

Mikko Wirén, hallituksen puheenjohtaja
mikko.wiren@pihlajalinna.fi

Tuula Lehto, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja
puh. 040 5885 343, tuula.m.lehto@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajista. Konserni tarjoaa laadukkaita terveys- ja hyvinvointipalveluja lääkärikeskuksissaan, sairaaloissaan, liikuntakeskuksissaan ja asumispalveluissaan ympäri Suomea. Pihlajalinna tuottaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joilla julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä taataan laadukkaat palvelut kansalaisille. Vuonna 2022 Pihlajalinnan liikevaihto oli 690 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä lähes 7 000. Pihlajalinnan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.