Pihlajalinnan uusi toimitusjohtaja Tuomas Hyyryläinen aloittaa 1.9.2023

Pihlajalinna Oyj               Pörssitiedote               6.6.2023 klo 9.30

Pihlajalinnan uusi toimitusjohtaja Tuomas Hyyryläinen aloittaa 1.9.2023

Tuomas Hyyryläinen aloittaa Pihlajalinna Oyj:n toimitusjohtajana 1.9.2023. Kuten aiemmin on kerrottu erillisellä sisäpiiritiedotteella 28.4.2023, Hyyryläinen siirtyy Pihlajalinnaan Fiskars Oyj:stä. Hän on toiminut Fiskars-yhtiössä liiketoiminta-alue Crean liiketoimintajohtajana (EVP) vuodesta 2019 ja konsernin johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2018.

Pihlajalinnan perustaja ja hallituksen jäsen Mikko Wirén on toiminut Pihlajalinnan väliaikaisena toimitusjohtajana 9.3.2023 alkaen ja jatkaa, kunnes Hyyryläinen aloittaa.

– Kuluvan vuoden aikana olemme jatkaneet Pihlajalinnan kannattavan kasvun ja taloudellisen aseman vahvistamista. Olemme oikealla tiellä, mutta paljon on vielä tehtävänä ja saavutettavana. Tuomas jatkaa hyvältä pohjalta yhtiön muutoksen vahvistamista. Tässä kohtaa haluan jo kiittää Mikko Wiréniä toimitusjohtajana toimimisesta, ja toivotan Tuomaksen tervetulleeksi yhtiöön syyskuussa, sanoo Pihlajalinnan hallituksen puheenjohtaja Jukka Leinonen.

Lisätiedot:

Tuula Lehto
viestintä- ja vastuullisuusjohtaja
puh. 040 588 5343, tuula.m.lehto@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajista. Konserni tuottaa muun muassa lääkärinvastaanottopalveluita, erikoissairaanhoidon ja työterveyden palveluita sekä asumis- ja hyvinvointipalveluita. Pihlajalinna tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palvelutuotantomalleja, joilla julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyöllä taataan laadukkaat palvelut kansalaisille. Vuonna 2022 Pihlajalinnan liikevaihto oli 690,5 miljoonaa euroa. Pihlajalinnalla työskentelee yli 7 000 työntekijää ja yli 2 000 ammatinharjoittajaa. Pihlajalinnan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lue lisää www.pihlajalinna.fi.