Syyskuu toi uusia palveluita Joensuun Pihlajalinna Iteen

Pihlajalinna Iten lääkärikeskuksessa Joensuussa saa jatkossa myös suun terveyden palveluita. Lisäksi uutta ovat ihonhoidon palvelut ja esteettiset hoidot. Uudet palvelut löytyvät lääkärikeskuksen tiloista osoitteesta Torikatu 25.

Lääkärikeskuksen tiloihin avattiin syyskuussa uutena suun terveyden yksikkö, josta löytyvät hammaslääkärin ja suuhygienistin palvelut. Suun terveyden yksikön palveluihin kuuluvat muun muassa tarkastukset, iensairauksien hoito, paikkaus- ja juurihoidot, hammaskiven poistot, värjäämien poistot, puuttuvien hampaiden korvaaminen, purentavaivojen hoito purentakiskoilla, hammasröntgenpalvelut sekä lasten hammashoito.

– Olemme valmistelleet uutta yksikköä varten upouudet tilat nykyaikaisine laitteineen ja välineineen. Lähtökohtamme on, että suun terveyden yksikössämme hoito on aina kivutonta, ellei jopa miellyttävää, jos suinkin mahdollista, Pihlajalinnan palvelupäällikkö Tuovi Kosunen toteaa.

Yritykset voivat myös laajentaa jatkossa Joensuussa työterveyssopimustaan Pihlajalinna Iten suun terveyden palveluihin.

− Työpaikan tarjoaman hammashoidon avulla voidaan ehkäistä vakavia sairauksia ja vähentää työntekijöiden mahdollisia sairaslomapäiviä. Yrityshammashoito on työnantajalle vähennyskelpoinen kulu, Kosunen muistuttaa.

Lisätietoja hammashoidosta saa hammashoitajalta numerosta 040 831 3416. Suun terveyden yksikköön ajanvaraukset tehdään valtakunnallisen ajanvarausnumeron 010 312 010 tai verkkoajanvarauksen kautta. Palvelut ovat avoinna arkisin klo 8–20 ja lauantaisin klo 8–14.

Ihon ja estetiikan yksikkö puolestaan tarjoaa asiakkaalle laajasti palveluita erilaisten ihosairauksien, arpien ja ikämuutosten hoitoon. Palveluvalikoimaan kuuluvat muun muassa Dermapen 4 -mikroneulaushoidot ja DMK-entsyymiterapia sekä lääketieteellisen tason hoidot kuten led-valohoidot, Tripella-laitehoidot ja MD T.C.A. Touch -pinnoitushoidot.

– Teemme sekä lääketieteellisen tason että kosmetologitason hoitoja, joita varten meillä on käytössämme nykyaikaiset laitteet ja hoitovälineet. Esimerkiksi Dermapen 4 -laitetta ei ole vielä muualla Joensuussa käytössä, lääkärikeskuksen toisen kerroksen uudessa hoitohuoneessa työnsä aloittanut sairaanhoitaja-kosmetologi Jenny Alastalo kertoo.

Yksikkö tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden myös ihosairauksien lääkkeettömään hoitoon, mikäli se katsotaan mahdolliseksi.

– Esimerkiksi led-valohoidolla voidaan saada hyviä tuloksia muun muassa aknen, ruusufinnin ja couperosan hoidossa, Alastalo jatkaa.

Asiakas voi varata ajan verkossa tai puhelimitse numerosta 010 312 115 Pihlajalinna Iten esteettisen sairaanhoitajan maksuttomaan konsultaatioon, jossa kartoitetaan tilanne ja tehdään mahdollinen hoitosuunnitelma. Ihon ja estetiikan yksikkö palvelee arkisin kello 8–19.

Lisätiedot:

Palvelujohtaja Hannareetta Kettunen, Pihlajalinna Ite Joensuu
p. 044 442 2300, hannareetta.kettunen@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö palvelee yksityishenkilöitä, yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja julkisyhteisöjä, kuten kuntia ja sairaanhoitopiirejä. Pihlajalinna tuottaa muun muassa lääkärivastaanottopalveluita, erikoissairaanhoitoa, päivystyspalveluita, monipuolisia kirurgisia palveluita, työterveyshuoltoa, hammashoitoa ja hyvinvointipalveluja. Lisäksi yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille innovatiivisia sosiaali- ja terveydenhuoltomalleja.