Actavis tukee Nuorten turvataloja 10000 eurolla

Lääkeyhtiö Actavis Oy ja SPR ovat solmineet yhteistyösopimuksen koskien SPR:n Nuorten turvataloja. Nuorten turvatalot on suunnattu kaikille 12-19 -vuotiaille nuorille, joilla on huolenaiheita esimerkiksi perheeseen tai kouluun liittyen. Actavis haluaa tukea nuorten hyvinvointia ja sitä kautta paremmin voivan yhteiskunnan kehittymistä.

Yhteistyösopimuksen puitteissa Actavis lahjoittaa 10000 euroa Nuorten turvatalojen tukemiseksi. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Actaviksen myymistä tuotepakkauksista yksi eurosentti lahjoitetaan Nuorten turvataloille. Lisäksi Actaviksen henkilökunta osallistuu kerran vuodessa vapaaehtoistapahtumaan Nuorten turvatalojen tueksi.

– Nuorten syrjäytyminen on Suomessa kasvava yhteiskunnallinen ongelma. Actavis haluaa olla tukemassa sitä arvokasta työtä, jota SPR:n Nuorten turvatalot päivittäin tekevät meidän nuortemme paremman tulevaisuuden eteen. Nuorten syrjäytymisen ennaltaehkäisy ja sen tukeminen kansallisella tasolla on myös yrityksemme kansainvälisen strategian mukaista, Actavis Oy:n toimitusjohtaja Sami Oinas sanoo.

Turvatalosta saa turvaa ja juttuseuraa

Turvatalolle voi tulla juttelemaan ja tarvittaessa talolta saa väliaikaisen yöpymispaikan.
Turvatalon kynnys on matala, sinne  voi hakeutua ilman ajanvarausta tai lähetettä.

– Turvatalolta nuori ja hänen perheensä saa nopeaa apua ja tukea elämän erilaisissa kriisitilanteissa. Sieltä nuori voi myös saada tukihenkilön tai ystävän tai osallistua erilaiseen ryhmätoimintaan. Turvataloilla työskentelevät vapaaehtoiset yhdessä ammattilaisten kanssa, SPR:n nuorten turvatalotoiminnasta vastaava Erja Anttila kertoo.

Nuorten turvataloja on tällä hetkellä kaikkiaan viisi. Helsingissä, Vantaalla, Espoossa, Turussa ja Tampereella toimivien Nuorten turvatalojen yhteystiedot löytyvät SPR:n www-sivuilta osoitteesta: http://www.redcross.fi/apuajatukea/nuortenturvatalot/fi_FI/.

Turvatalojen palvelut ovat nuorelle ilmaisia.

Heidi Aittoniemi
Markkinointipäällikkö
Actavis Oy
Klovinpellontie 3
S-posti:HAittoniemi@actavis.fi

Lääkeyhtiö Actavis

Actavis on yksi johtavista rinnakkaislääkeyrityksistä Suomessa ja maailmalla. Actavis työllistää noin 11 000 henkilöä yli 40 eri maassa. Yhtiön tutkimus- ja tuotantolaitokset sijaitsevat eri puolilla Eurooppaa, Pohjois-Amerikkaa ja Aasiaa.