ANTHONY E. ZUIKERIN CYBERGEDDONIN ENSINÄYTÖS ILTA-SANOMIEN SIVUILLA

Helsinki, Suomi – 1. lokakuuta 2012 – Tänään on julkaistu Anthony E. Zuikerin uusi tuotanto Cybergeddon. Anthony, joka on aiemmin luonut suositun rikossarja CSI:n, on nyt tuottanut uuden Nettirikollisuustta käsittelevän sarjan yhdessä tietoturvayhtiö Norton Symantecin kanssa. Pääosissa nähdään muun muassa Oliver Martinez ja Missy Peregrym.

Cybergeddonissa pääsemme seuraamaan agentti Chloe Jocelynia (Missy Peregrym), joka tutkii useita näennäisesti toisiinsa liittymättömiä it-hyökkäyksiä kollegansa agentti Frank Parkerin (Manny Montana) sekä mestarihakkeri Chase "Rabbit" Rosenin (Kick Gurry) kanssa. Chloen ja hänen tiiminsä täytyy murtaa Gustov Dobreffin johtama (Olivier Martinez) maailmanlaajuinen nettirikollisliiga ennen kuin on liian myöhäistä. Maailmassa, jossa kaikki on liitetty kaikkeen, kaikki ovat vaarassa.

Cybergeddon julkaistaan sarjana, joka koostuu yhdeksästä digitaalisesta jaksosta. Jaksoja julkaistaan kolme päivässä kolmen päivän ajan. Suomessa jakelu tapahtuu yhteistyössä Sanoman kanssa ja Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa yhteistyökumppanina toimii YouTube. Globaalina jakelukumppanina toimii Yahoo!.

Varsinaisten jaksojen lisäksi YouTubessa on nähtävillä elokuvaan liittyvää lisämateriaalia, kuten tuotantotiimin ja näyttelijöiden haastatteluja. Tarjolla on myös tietoa siitä, miltä tietoverkkorikollisuus näyttää todellisuudessa.

Cybergeddonin tuotantotiimille oli hyvin tärkeää, että elokuvasta tuli mahdollisimman realistinen ja he tekivätkin tiivistä yhteistyötä Nortonin kanssa saadakseen mahdollisimman todenmukaisen kuvan tämän päivän nettirikollisuudesta.

"Cybergeddon on elokuvakokemus, joka rikkoo kaikki perinteiset säännöt. Parasta on, että voit kokea sen missä tahansa, milloin tahansa ja millä tahansa laitteella tahansa”, sanoo tuottaja Anthony E. Zuiker.

Ohjaaja: Diego Velasco (“The Zero Hour”)

Käsikirjoittaja: Miles Chapman (The Tomb)

Tuottajat: Anthony E. Zuiker, Matthew Weinberg, (President, Dare to Pass) ja Bill O’Dowd, (Toimitusjohtaja, Dolphin Digital Studios).

Näyttelijät:

Olivier Martinez (Unfaithful) Gustov Dobreff

Missy Peregrym (“Rookie Blue”) Chloe Jocelyn

Manny Montana (“Breakout Kings”) Frank Parker

Kick Gurry (Speed Racer) Chase ‘Rabbit’ Rosen

Saat lisätietoja myös Cybergeddonin Facebook-sivuilta. Elokuva on nähtävillä tästä päivästä alkaen osoitteessa http://iltasanomat.fi/Cybergeddon.

Cybergeddonista

Cybergeddon on visionäärisen CSI-tuottaja Anthony E. Zuikerin digitaalinen best seller, jonka voi katsoa Suomessa ositteessa http://iltasanomat.fi/Cybergeddonsekä Norjassa, Tanskassa ja Ruotsissa YouTubesta ja muualla maailmassa Yahoo!-sivun kautta. Cybergeddon on ensimmäinen elokuva, joka jaellaan osissa sosiaalisessa mediassa. Norton toimi neuvojana projektissa uskottavuuden takaamiseksi ja varmuuden tuomiseksi tarinan kerrontaan. Projektissa ovat olleet mukana myös Dolphin Digital Media ja Creative Artists Agency (CAA).

Anthony E. Zuikerista

Anthony E. Zuiker on yksi tämän päivän Hollywoodin luovimmista ja monipuolisimmista ihmisistä. Hän on todella menestyneen CSI-sarjakonseptin luoja ja hänen Dare to Pass -yhtiönsä solmi heinäkuussa 2011 kolmen vuoden sopimuksen ABC -kanavan kanssa. Elokuvien ja televisio-ohjelmien lisäksi Zuiker on panostanut myös peleihin ja monimediaiseen tarinankerrontaan. Hän on "digi-romaanin" pioneeri ja Dutton/Penguin Group –kustantamon julkaiseman Level 26 –sarjan kirjoittaja. Joulukuussa 2011 hän julkaisi Dark Revelations sarjansa viimeisen kirjan ja aloitti muistelmateoksen ” MR. CSI: How a Vegas Dreamer Made a Killing in Hollywood, One Body at a Time” kirjoittamisen. (Kirjan on julkaissut Harper Collins.) Zuikeria edustavat Brillstein Entertainment Partners ja CAA.

Dolphin Digital Studiosista

Dolphin Digital Media on keskittynyt korkealaatuisen digitaalisen sisällön tuottamiseen. Lanseeratessaan Dolphin Digital Studiosin yhtiö siirtyi kasvavan digitaalisen viihdeteollisuuden kärkeen. Dolphin Digital Studios on sitoutunut tarjoamaan jatkuvasti parasta viihdettä ja tunnistamaan jakelukumppanit, jotka maksimoivat yleisön ja mainonnan mahdollisuudet.

Dolphin Digital Studios on aikaisemmin julkaissut Warner Bros Digital Distributionin rahoittamia web-sarjoja, kuten tuottaja-ohjaaja McG:n (Charlien enkelit, Terminator) vauhdikkaan, lukiomaailmaan sijoittuvan "Aim High" vakoojatrillerin sekä tuottaja-ohjaaja Bryan Singerin (X-Men, Superman Returns, The Usual Suspects) futuristisen selviytymistarinan nimeltä H +.

"Aim High" -sarjan ensi-esitys nähtiin sekä Facebookissa että Cambio-sivustolla lokakuussa 2011. Helmikuussa 2012 sarjan kirjoittajat voittivat "Outstanding Achievement in Writing" -palkinnon "Original New Media" -kategoriassa Wrtier’s Guild Awards -tilaisuudessa Los Angelesissa. Digitaalinen sarja julkaistiin 8. elokuuta 2012 ja sen voi katsoa YouTubessa.

Nortonista
Norton turvaa kaiken, mikä on kuluttajien digitaalisessa elämässä tärkeää. Norton toimittaa erilaisia ​​tietoturvaratkaisuja tietokoneisiin ja mobiililaitteisiin sekä tarjoaa tarvittavat tukipalvelut ja online-varmuuskopioinnin. Tykkää Nortonista Facebookissa.

Symantecista
Symantec on maailman johtava tietoturvallisuus-, varastointi- ja järjestelmänhallintaratkaisujen tarjoaja. Se auttaa käyttäjiä ja organisaatioita turvaamaan ja hallinnoimaan kaikkea tietoa. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Kalifornian Cupertinossa, Symantecilla on ​​toimintaa yli 40 maassa. Lisätietoja on saatavilla osoitteessa http://www.symantec.com/fi.

Yhteystiedot:

Eeva Luoto