Apple julkistaa iTunes 7:n uskomattomin uusin ominaisuuksin

Apple julkistaa iTunes 7:n uskomattomin uusin ominaisuuksin Disneyn, Pixarin, Touchstonen ja Miramaxin elokuvat ovat nyt saatavilla iTunes Storesta SAN FRANCISCO —12. syyskuuta 2006. Apple® julkisti tänään iTunes® 7:n, merkittävimmän päivityksen maailman suosituimpaan jukeboksiin ja verkossa toimivaan musiikki- ja videokauppaan sitten sen lanseerauksen vuonna 2001. iTunes 7 tarjoaa hämmästyttäviä uusia ominaisuuksia, kuten uudet musiikin, tv-ohjelmien ja elokuvien albumi- ja Cover Flow -näkymät, jotka sallivat käyttäjän nopeasti löytää haluamansa kirjastosta sekä selailla omistamiaan kohteita. Lisäksi iTunes Storessa (www.itunes.fi) on nyt yli 75 Walt Disney Picturesin, Pixarin, Touchstone Picturesin ja Miramax Filmsin elokuvaa, joita asiakkaat voivat ostaa ja ladata katsottavaksi tietokoneilla tai iPodeilla sekä pian taulutelevisioilla Applen tulevaa iTV-soitinta* käyttäen. Elokuvat tulevat saataville iTunes Storeen samana päivänä, kun ne julkaistaan DVD:llä niin että uusien julkaisujen hinta ennakkotilattaessa ja ensimmäisen myyntiviikon aikana on 12,99$ ja sen jälkeen 14,99$ ja vanhojen kohteiden hinta on aina vain 9,99$. ”Tässä sitä taas ollaan! Ensin musiikki, sitten tv-ohjelmat ja nyt elokuvat”, sanoi Steve Jobs, Applen johtaja. ”Olemme alle vuodessa kasvaneet viiden tv-sarjan tarjoamisesta tarjoamaan yli 220 tv-sarjaa ja toivomme tekevämme saman elokuvien kanssa. iTunes myy yli miljoona videota viikossa ja toivomme pääsevämme samaan elokuvien kanssa alle vuodessa.” ”ABC ja Disney Channel olivat ensimmäisiä televisiokanavia, jotka tarjosivat ohjelmiaan iTunesissa ja olemme taas luomassa uutta, kun Walt Disney Studiosta tulee ensimmäinen yritys, joka myy koko illan elokuvia iTunes-alustalla”, sanoi Robert Iger, Walt Disney Companyn pääjohtaja ja toimitusjohtaja. ”Disney on sitoutunut tarjoamaan katsojille innovatiivisia tapoja nauttia viihdesisällöistä ja yhteistyömme Applen kanssa on uusi esimerkki pyrkimyksestämme tavoittaa kuluttajat heidän ehdoillaan, ajasta, paikasta tai laitteesta riippumatta.” ”Steve Jobs ja Apple ovat toistuvasti osoittaneet, että heillä on sormensa nykypäivän katsojien pulssilla mitä musiikin ja tv-ohjelmien lailliseen lataamiseen tulee ja läsnäolomme iTunesissa sallii meidän toimittaa Disneyn elokuvia tässä suositussa ja kätevässä muodossa”, sanoi Dick Cook, Walt Disney Studiosin hallituksen puheenjohtaja. ”Emme ole ainoastaan ylpeitä voidessamme laajentaa yhteistyötämme Applen kanssa, vaan uskomme, että tämä uusi hanke vastaa elokuvien katselun kasvaneeseen kysyntään ja lopulta laajentaa elokuviemme markkinoita.” iTunes Storesta on nopeasti tullut maailman suosituin videoiden verkkokauppa myyden yli miljoona videota viikossa. iTunes Store aloitti tv-ohjelmien myymisen viidellä ABC:n ja Disneyn tv-ohjelmalla alle vuosi sitten, lokakuussa 2005, ja laajensi kirjastonsa nopeasti niihin yli 40 kanavan yli 220 tv-ohjelmaan, jotka ovat myynnissä nykyään. iTunes Storen valikoima verkossa myytävää musiikkia on yli 3 miljoonalla kappaleellaan maailman laajin ja iTunes Storesta on myyty hämmästyttävät 1,5 miljardia kappaletta, jotka tekevät siitä maailman suosituimman digitaalisen musiikin kaupan. iTunes Storessa on nyt hienoja uusia ja vanhoja Walt Disney Picturesin, Pixarin, Touchstone Picturesin ja Miramax Filmsin elokuvia, kuten ”Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl”, ”Shakespeare in Love”, ”The Princess Diaries”, ”The Incredibles”, ”National Treasure”, ”Toy Story”, ”The Rock” ja ”The Rookie”. Asiakkaat voivat ostaa ja ladata elokuvat iTunesista samana päivänä, kun ne tulevat saataville DVD:llä tai ennakkotilata elokuvia, jolloin ne ladataan automaattisesti, kun ne tulevat saataville. Asiakkaat saavat elokuvien kanssa saman hienon yhden osoituksen latauskokemuksen, josta he nauttivat musiikin ja tv-ohjelmienkin kanssa. iTunes 7:llä kaikki iTunes Storesta ostetut videot ladataan lähes DVD-laatuisina 640 x 480 tarkkuudella (enintään 480, riippuen kuvasuhteesta), mikä on neljä kertaa parempi tarkkuus kuin aiemmin. Ladattuja videoita voidaan toistaa tietokoneilla ja iPodeilla. iTunes 7 sisältää myös uusia ominaisuuksia digitaalisen musiikin ja videon järjestelyyn ja käyttöön, mukaan lukien laajennetut käyttöoikeuksien rajoitukset, iTunes-videotoistoikkunan, jossa on näytöllä näkyvät säätimet, ja uuden Cover Flow -näkymän, jonka avulla voit visuaalisesti selata koko videokokoelmaa kansikuvien perustella. iTunes Store tarjoaa nyt myös suosittuja pelejä viidennen sukupolven iPodeille, mukaan lukien ”Tetris”, ”Mahjong” ja ”Mini Golf” Electronic Arts Inc:ltä; ”Pac-Man” Namco Networks America Inc:ltä; ”Cubis 2” FreshGames, LLC:tä; ”Bejeweled” ja ”Zuma” PopCap Games, Inc:ltä ja ”Texas Hold’em” ja ”Vortex” Applelta. Ne ovat kaikki saatavilla tänään 4,99 euron kappalehintaan. Applen legendaarinen helppokäyttöisyys, uraauurtavat ominaisuudet, kuten integroitu tuki podcastaukselle, iMix-soittolistojen jakaminen, saumaton integraatio iPodin® kanssa ja erinomaiset käyttöoikeudet tekevät iTunes Storesta Mac®- ja PC-käyttäjille parhaan mahdollisen tavan laillisesti löytää, ostaa ja ladata musiikkia ja videota verkosta. Hinta ja saatavuus iTunes 7:n Mac- ja Windows-versiot sisältävät iTunes Storen ja ovat heti haettavissa ilmaiseksi osoitteesta www.itunes.fi. Sisällön ostaminen ja lataaminen iTunes Storesta Macille tai Windowsille edellyttää voimassa olevaa luottokorttia, jonka laskutusosoite on ostomaassa. TV-ohjelmat ja elokuvat ovat saatavilla vain Yhdysvalloissa ja videoiden saatavuus vaihtelee maittain. Pelit ovat ladattavissa niissä 21 maassa, joissa iTunes toimii, ja pelattavissa viidennen sukupolven iPodilla. Uudet koko illan elokuvat maksavat 14,99$ kappale ja muut koko illan elokuvat 9,99$ kappale, tv-ohjelmat 1,99$ jakso, musiikkivideot ja lyhytelokuvat 1,99$ kappale ja pelit 4,99 euroa kappale. Tv-ohjelmat sekä elokuvat ovat saatavilla vain USA:ssa, videoiden saatavuus vaihtelee maittain. * iTV on projektin sisäinen koodinimi eikä välttämättä ole projektin lopullinen nimi. Apple käynnisti PC-tietokoneiden vallankumouksen 1970-luvulla esittelemällä Apple II -tietokoneen ja loi PC-koneen uudelleen 1980-luvulla tuomalla markkinoille Macintoshin. Apple jatkaa edelleen innovaatioiden kehittämistä palkituilla pöytä- ja kannettavilla koneillaan, OS X -käyttöjärjestelmällään, iLife-ohjelmillaan ja ammattilaisohjelmillaan. Apple on myös digitaalisen musiikin kehityksen kärjessä iPod-musiikkisoittimien ja iTunes-verkkomusiikkikaupan ansiosta. Press Contacts: Fredrik Hallstan PR Manager, Apple Nordic Region +46 705 31 30 56 hallstan.f@euro.apple.com Kristian Nieminen Country Manager Apple Finland nieminen.k@euro.apple.com (c) 2005 Apple Computer, Inc. Kaikki oikeudet pidätetään. Apple, Apple-logo, Mac, Mac OS, Macintosh ja iTunes ovat Applen tavaramerkkejä. Muut yritysten ja tuotteiden nimet saattavat olla omistajiensa tavaramerkkejä. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon välitti Observer Tiedotepalvelu, http://www.observer.fi