Apple TV saapuu pian olohuoneeseesi

Apple TV saapuu pian olohuoneeseesi

videoita, musiikkia ja valokuvia isolla televisioruudulla

MACWORLD SAN FRANCISCO — 9. tammikuuta 2007 — Apple® esitti tänään ensi kerran yleisölle Apple TV:n™, helppokäyttöisen ja viihdyttävän tavan toistaa langattomasti laajakuvatelevision kautta kaikkea Maccisi® tai PC:si iTunes®-sisältöä kuten elokuvia, TV-sarjoja, musiikkia, valokuvia ja podcasteja. Apple TV:n vaikuttavan käyttöliittymän ja intuitiivisen Apple Remote -kaukosäätimen avulla koko digitaalisen mediakokoelman selaus ja katselu sujuvat helposti vaikka huoneen toiselta puolelta. Apple TV on helppo liittää lähes kaikkiin nykyaikaisiin laajakuvatelevisioihin. Se tulee myyntiin helmikuussa 179€ hintaan.

”Apple TV on kuin 2000-luvun DVD-soitin – liität sen viihdejärjestelmään aivan kuin DVD-soittimen, mutta se toistaa internetistä saatua digitaalista sisältöä fyysisestä kaupasta hankittujen DVD-levyjen sijaan”, sanoi Applen johtaja Steve Jobs. ”Apple TV toistaa samaa iTunes-sisältöä, josta käyttäjät ovat tähän asti nauttineet tietokoneen ja iPodin välityksellä, joten nyt he voivat vaikkapa katsoa osan elokuvasta olohuoneessa ja loput myöhemmin iPodissa.”

Apple TV:ssä on 40 Gt kovalevy, johon mahtuu jopa 50 tuntia videota, 9 000 kappaletta, 25 000 valokuvaa tai yhdistelmä näistä kaikista. Se kykenee 720p teräväpiirtotoistoon.* Apple TV on helppo liittää monenlaisiin laajakuvatelevisioihin sekä kotiteatterijärjestelmiin ja siinä on vakiona HDMI- ja komponenttivideoportit sekä analogiset ja optiset ääniportit. Erittäin nopeaa langatonta AirPort® 802.11** -verkkotoimintoa käyttävä Apple TV osaa synkronoida automaattisesti sisältöä yhdestä tietokoneesta tai lähettää sisältöä jopa viidestä lisätietokoneesta suoraan televisioon ilman johtoja.***

Saumaton integraatio Apple TV:n ja iTunesin välillä antaa käyttäjille mahdollisuuden valita mieleisensä 3,5 miljoonan kappaleen, 5 000 musiikkivideon, 100 000 podcastin ja 20 000 äänikirjan joukosta. Käyttäjät voivat nauttia lempimusiikistaan kotiteatterissa ja katsella kuvaesityksiä valokuvistaan laajakuvatelevisiossa. Apple TV:n helppokäyttöisen ja intuitiivisen käyttöliittymän avulla koko mediakokoelman tutkailu sujuu vaivattomasti. Apple Remote -kaukosäätimellä käyttäjät voivat helposti selata elokuvia, TV-sarjoja, musiikkia ja valokuvia jopa 9 metrin etäisyydeltä.

Hinnat ja saatavuus
Apple TV sisältää Apple Remote -kaukosäätimen ja tulee myyntiin Apple Storessa® (www.apple.com/fi) ja Applen valtuuttamilla jälleenmyyjillä helmikuussa. Suositushinta on €179.

Apple TV vaatii iTunes 7:n ja Macin, jossa on Mac OS® X 10.3.9 tai uudempi, tai Windows PC:n, jossa on Windows XP Home/Professional (SP2). Vaaditaan myös langaton 802.11b/g/n-verkko, joka käyttää AirPortia, AirPort Extremeä® tai 10/100 Base-T Ethernetiä. Käytössä on oltavat internet-yhteys, laajakaistayhteyttä suositellaan. Apple TV:n käyttö edellyttää ED- tai HD-laajakuvatelevisiota. iPod®-pelit eivät toimi Apple TV:ssä. iTunes on saatavilla Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Televisiosarjat ja elokuvat ovat saatavilla vain Yhdysvalloissa, videoiden saatavuus vaihtelee maittain.

*Videon toisto perustuu 640 x 480 iTunes-videosisältöön. Musiikkikapasiteetti perustuu neljän minuutin kappalekestoon ja 128 Kb/s AAC-koodaukseen. Valokuvakapasiteetti perustuu Apple TV:n tukemiin kuviin, jotka on siirretty iTunesista. Todellinen kapasiteetti vaihtelee sisällön mukaan.

**Yhteensopiva 802.11b/g/n-yhteyksien kanssa. Perustuu IEEE 802.11n -standardiehdotukseen.

***Langattomaan videon lähetykseen vaaditaan 802.11g/n-verkko.

Apple käynnisti PC-tietokoneiden vallankumouksen 1970-luvulla esittelemällä Apple II -tietokoneen ja loi PC-koneen uudelleen 1980-luvulla tuomalla markkinoille Macintoshin. Apple jatkaa edelleen innovaatioiden kehittämistä palkituilla pöytä- ja kannettavilla koneillaan, OS X -käyttöjärjestelmällään, iLife-ohjelmillaan ja ammattilaisohjelmillaan. Apple on myös digitaalisen musiikin kehityksen kärjessä iPod-musiikkisoittimien ja iTunes-verkkokaupan ansiosta.

Yhteystiedot lehdistöä varten:

Fredrik Hallstan
Apple Nordic Region
hallstan.f@euro.apple.com
+46(0)705 31 30 56

HUOMAUTUS TOIMITTAJILLE: Lisätietoja saa Applen PR-verkkosivustolta (www.apple.com/pr/)

-30-

© 2007 Apple Computer, Inc. Kaikki oikeudet pidätetään. Apple, Apple-logo, Mac, Mac OS, Macintosh, iTunes, Mac, Apple TV, AirPort, Apple Store, AirPort Extreme ja iPod ovat Applen tavaramerkkejä. Muut yritys- ja tuotenimet saattavat olla omistajiensa tavaramerkkejä.

Tämän tiedon välitti Observer Tiedotepalvelu, http://www.observer.fi
Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: