• Pilgrim/

Borenius & Kemppinen suomalaisjäseneksi kansainväliseen Taxand –veroyhteistyöverkostoon

Asianajotoimisto Borenius & Kemppinen Oy on hyväksytty jäseneksi ja ainoaksi Suomen edustajaksi kansainväliseen veroasiantuntijapalveluita tarjoavaan Taxand-verkostoon. Borenius & Kemppisen veroryhmän johtajan Janne Juuselan mukaan jäsenyys kansainvälisessä yhteistyöverkostossa on erittäin tärkeää, koska verotus on teknisesti haasteellinen ja jatkuvasti muuttuva oikeudenala.

”Hyvällä verosuunnittelulla voidaan saavuttaa konkreettisia verosäästöjä. Kansainvälisessä liiketoiminnassa veroriskien hallitseminen ja verosuunnittelumahdollisuuksien optimoiminen edellyttää eri maiden verolainsäädännön, maiden välisten verosopimusten sekä EY-oikeuden tuntemista ja huomioon ottamista”.

Juusela näkee Taxandin tarjoaman kansainvälisen yhteistyöketjun edut tietojenvaihdossa, tuotekehittelyssä ja lakimiesten kouluttamisessa erittäin merkittävinä.

”Taxandin avulla saamme uusimmat kansainvälisen verosuunnittelun mahdollisuudet reaaliaikaisesti asiakkaidemme käyttöön. Verkoston avulla asiakkaamme saavat korkealaatuista veropalvelua ympäri maailman. Liiketoimintaansa ulkomailla suunnittelevat asiakkaamme saavat Taxandin kautta tehokkaasti korkeatasoisen paikallisen asiantuntijan suunnittelemaan ja neuvomaan mm. juridiseen rakenteeseen, liiketoimintamalliin, rahoitukseen ja voittojen kotiuttamiseen liittyvissä kysymyksissä”.

Taxand-verkosto ei perustu yksinoikeuteen, vaan yhteistyökumppaniksi voidaan aina valita kuhunkin toimeksiantoon parhaiten soveltuva paikallinen toimisto.

Taxand on vuonna 2005 perustettu ensimmäinen, riippumattomien veroasiantuntijapalveluja tarjoavien toimistojen kansainvälinen yhteistyöliittymä. Taxandin tavoitteena on olla mukana kehittämässä asiakkaidensa liiketoimintaa jatkuvasti kansainvälistyvässä toimintaympäristössä. Taxandiin kuuluu tällä hetkellä 38 jäsentoimistoa, joiden palveluksessa on yhteensä yli 1.750 veroasiantuntijaa. Jäsentoimistot ovat asianajotoimistoja tai itsenäisiä verokonsultointiyhtiöitä ja ne kuuluvat johtaviin veropalvelujen tarjoajiin omissa maissaan. Ryhmittymään voidaan hyväksyä vain yksi jäsentoimisto kustakin valtiosta.

Borenius & Kemppinen on yksi Suomen johtavista liikejuridiikkaan erikoistuneista asianajotoimistoista. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä, Espoossa ja Tampereella sekä yhteistyötoimistot Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa.

Borenius & Kemppinen Oy
Janne Juusela