BOSELTA UUSI COMPANION® 20 -MULTIMEDIAKAIUTINJÄRJESTELMÄ

Bosen uusi Companion® 20 on multimediakaiutinjärjestelmä, joka nostaa kaksiosaiset tietokonekaiutinjärjestelmät uudelle tasolle. Nyt käyttäjät voivat nauttia luonnollisesta, elävän kaltaisesta äänestä ilman erillistä bassokaiutinta.

”Nykyään miljoonilla kuluttajilla on kotonaan sekä työ- että viihdekäytössä oleva tietokone. Companion® 20 -kaiutinjärjestelmä on virtaviivainen ja huomaamaton, mutta kykenee pienestä koostaan huolimatta tarjoamaan riittävästi tehoja ja erinomaisen äänenlaadun. Se on ihanteellinen valinta ihmisille, jotka käyttävät radion ja iTunesista lataamaansa musiikin kuunteluun tai pelien pelaamiseen enimmäkseen tietokonetta”, toteaa Lino Pucci, Bosen tietokonekaiutinosaston johtaja.

Companion® 20 -kaiutinjärjestelmässä on uusi ajuri ja pitkälle kehitetty portti, jotka mahdollistavat musiikin toistamisen kaikilla taajuuksilla. Nämä yhdistettynä Bosen elektroniikkaan ja vahvistustekniikkaan mahdollistavat suurempien järjestelmien tasoisen äänenvoimakkuuden sekä matalien ja syvien äänien kuulumisen. Vain 8.9cm leveät ja 11.1cm syvyiset kaiuttimet mahtuvat hyvin niin kannettavan tietokoneen kuin pöytäkoneen näytönkin viereen. Bosen TrueSpace® digitaalinen signaalinkäsittelyteknologia takaa laajan äänimaiseman.

Lisäksi Bosen digitaalinen signaalinkäsittelyteknologia ja aktiivinen elektroninen tasaus varmistavat tarkan äänentoiston. Häiriöitä ei esiinny kuunneltaessa musiikkia korkeimmallakaan volyymilla ja hiljaisella kuunneltaessa musiikin yksityiskohdat erottuvat yhä selvästi.

Companion® 20 -järjestelmä on helppokäyttöinen. Äänenvoimakkuutta säädetään pienen, kosketuksella toimivan ohjaimen avulla. Kaiuttimet saa äänettömälle yhdellä kosketuksella. Lisäksi järjestelmään kuuluu ylimääräinen liitäntä esimerkiksi iPhonea, iPodia tai muuta kannettavaa laitetta varten.

Companion® 20 -järjestelmän lisäksi Boselta on saatavissa neljä muuta multimediakaiutinratkaisua: Companion® 2 -järjestelmä, joka tarjoaa yksinkertaisen, mutta korkealaatuisen kaksikaiuttimisen järjestelmän tietokoneille ja kannettaville laitteille; kolmikaiuttiminen Companion® 3 –järjestelmä stereoäänellä; Companion® 5 -järjestelmä, joka tarjoaa täyden viisikaiuttimisen järjestelmän suorituskyvyn kahden satelliittikaiuttimen ja Acoustimass® -bassoyksikön avulla; sekä kaksiosainen Computer MusicMonitor® -järjestelmä, joka on Bosen tietokonekaiuttimista pienin.

Companion® 20 -multimediakaiutinjärjestelmä (svh 269 €) on saatavana hopeanvärisenä Bosen jälleenmyyjiltä tai osoitteesta www.bose.fi.

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt:

Mariam Rguibi                                                                     Suvi Saarelainen

Pilgrim Oy / Bose Finlandin Suomen viestintä                    Bose Finland

+358 (0)44 2645 683                                                          +358 (0)10 778 6900

mariam.rguibi@pilgrim.fi                                                    suvi_saarelainen@bose.com

Bose

Massachusettsin teknillisen korkeakoulun (MIT) sähköopin professori, tohtori Amar G. Bose perusti Bose-yhtiön vuonna 1964. Nykyään Bose tunnetaan pääasiassa akustiikan innovaatioista, mutta sen tutkimukset ovat myös tuottaneet tuotteita muille aloille. Bosen keksinnöt ovat tuoneet parannuksia muun muassa:

• Kaiuttimiin
  • Kotiteatterijärjestelmiin
  • Kunkin automallin sisätilojen akustiikan mukaisesti suunniteltuihin autojen äänentoistojärjestelmiin (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Melua vaimentaviin kuulokkeisiin piloteille ja yksityishenkilöille (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Äänentoistoon julkisissa tiloissa