Boselta uusi Solo TV -äänentoistojärjestelmä

Suomalaiset panostavat paljon kodin elektroniikkaan ja esimerkiksi taulutelevisiot ovat yleistyneet nopeasti. Kaikkien televisioiden äänenlaadun kehitys ei ole kuitenkaan pysynyt ruudun ohentumisen ja tyylikkyyden rinnalla.

Bosen teettämän tutkimuksen mukaan 15% suomalaisista taulutelevision omistajista ei ole tyytyväisiä sen äänenlaatuun, vaikka sitä pidetään kolmanneksi tärkeimpänä ominaisuutena kuvanlaadun ja ruudun koon rinnalla. Erillistä kaiutinjärjestelmää ei ole hankittu kustannusten, tilan tai tiedon puutteen takia.[1]

Bosen®uusi Solo TV -äänentoistojärjestelmä on huomaamaton ja tyylikäs yhden kaiuttimen järjestelmä, jonka voi asettaa kätevästi useimpien televisiolaitteiden alle parantamaan katselukokemusta. Solo-järjestelmä parantaa äänentoistoa tuntuvasti: elokuvien ja televisio-ohjelmien dialogi, musiikki ja äänitehosteet ovat kirkkaampia kuin koskaan aiemmin.

Solo TV -äänentoistojärjestelmässä äänenlaatu on tarkka ja kirkas. Järjestelmä hyödyntää Bosen omaa digitaalisignaalin prosessointitekniikkaa sekä optimaalista monikaiutinteknologiaa. Ääni välittyy television katselijalle selvänä ja luonnollisena – myös matalimmilla äänenvoimakkuuksilla ja riippumatta siitä, mitä katsotaan. Ääni kuuluu kaikissa tilanteissa ja ohjelmissa sellaisena kuin se on suunniteltu.

Laadukas ääni täydentämään kuvaa

“Televisiokuva on parantunut viime vuosien aikana huomattavasti, mutta äänenlaatu ei ole seurannut perässä”, toteaa Bosen kotiteatterilaitteiden markkinoinnista vastaava johtaja Doug Lankford.

“Bosen Solo TV -äänentoistojärjestelmä on kehitetty rakkaudesta televisioelämykseen. Se on oiva ratkaisu varsinkin niille, jotka eivät halua erillistä kotiteatterijärjestelmää kotiinsa. Jo kertakuuntelu riittää avaamaan korvat sille, mistä kaikesta televisionkatselija on tähän saakka jäänyt paitsi.”

Solo TV -järjestelmä on kompakti: sen korkeus on vain 7,1 cm, leveys 52,6 cm ja syvyys 30,5 cm. Kaiutinta voi käyttää kaikkien televisioiden kanssa, mutta se on suunniteltu sijoitettavaksi erityisesti 32-tuumaisen (tai pienemmän) taulutelevision jalustan alle.

Solo TV -järjestelmä on helppo asentaa: kaapeli liitetään televisioon ja johto kytketään pistorasiaan. Muita varusteita, asennusta tai säätöjä ei tarvita. Järjestelmän mukana tulee oma kaukosäädin, mutta se toimii yhtä hyvin useimmilla yleiskaukosäätimillä.

“Bosen Solo TV -järjestelmästä voi nauttia joka päivä”, Lankford sanoo. “Se ei ole mikään ylellisyystuote, jota käytetään vain erikoistilanteissa tai leffailtoina. Juuri siksi se on niin upea juttu. Joka kerta kun katsot televisiota, Bosen Solo-järjestelmä tekee katselukokemuksestasi ainutlaatuisen.”

Hinta ja saatavuus

Tuote on kaupoissa 1.10.2012 alkaen ja sen suositushinta on 439 euroa. Sitä voi tiedustella Bosen jälleenmyyjiltä (www.bose.fi) ja valtuutetuilta Bose-myyjiltä.

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt:

Anu Virtanen
Pilgrim Oy / Bose Finlandin Suomen viestintä
anu.virtanen@pilgrim.fi

Suvi Saarelainen
Bose Finland
+358 (0)50 572 7992
suvi_saarelainen@bose.com

Bose

Massachusettsin teknillisen korkeakoulun (MIT) sähköopin professori, tohtori Amar G. Bose perusti Bose-yhtiön vuonna 1964. Nykyään Bose tunnetaan pääasiassa akustiikan innovaatioista, mutta sen tutkimukset ovat myös tuottaneet tuotteita muille aloille. Bosen keksinnöt ovat tuoneet parannuksia muun muassa:

• Kaiuttimiin
  • Kotiteatterijärjestelmiin