Boselta uusi SoundLink Air -äänentoistoratkaisu ja SoundLink II mobiilikaiutin

Bose tuo markkinoille kaksi uutta SoundLink-sarjan langatonta kaiutinta: SoundLink Air -digitaalisen äänentoistoratkaisun, joka hyödyntää nyt ensimmäistä kertaa Applen AirPlay-tekniikkaa, sekä SoundLink Bluetooth Mobile II -kaiuttimen, joka on päivitetty versio alkuperäisestä, vuonna 2011 markkinoille tuodusta SoundLink-mobiilikaiuttimesta.

Halusitpa soittaa musiikkia kodin langattoman verkon kautta SoundLink Air -kaiuttimeen tai kuunnella mobiililaitteesi musiikkia Bluetooth-teknologiaa hyödyntäen mobiilikaiuttimesta, voit nauttia kirkkaasta ja syvästä Bose-äänestä langattomasti.

“Olemme aina lähteneet siitä, että musiikin suoratoiston tulee olla kytköksissä loistavaan äänenlaatuun”, sanoo Bosen markkinointijohtaja John Roselli. “SoundLink Air -järjestelmän ja SoundLink Mobile II -kaiuttimien äänentoisto on laadukasta riippumatta siitä tapahtuuko suoratoisto AirPlayta tai Bluetooth-teknologiaa hyödyntäen.

AirPlay-tekniikka – uudenlainen kuuntelukokemus

SoundLink Air -digitaalinen äänentoistoratkaisu on yksiosainen langaton kaiutin, joka siirtää ääntä iPadista, iPhonesta, iPodista tai tietokoneen iTunes-kirjastosta kaiuttimeen Applen AirPlay-tekniikan ja langattoman verkon avulla. Musiikin soittaminen AirPlayn avulla ei estä mobiililaitteen muita toimintoja, joten käyttäjä voi surffailla verkossa, lähettää tekstiviestejä tai puhua puhelimeen. AirPlay-tekniikan etu on entistäkin korkealuokkaisempi äänentoisto.

SoundLink Air on tyylikkäästi muotoiltu ja erittäin suorituskykyinen. Siinä on sisäänrakennettuna Bosen patentoima akustinen, aalto-ohjaimeen perustuva Bose-kaiutintekniikka, neodymium-elementtejä sekä Bosen digitaalinen signaalinkäsittelyalgoritmi, jonka ansiosta ääni on tasalaatuinen koko kuuntelualueella ja eri äänenvoimakkuuksilla. Musiikki kuuluu tarkasti, mutta samalla luonnollisesti ilman säröjä tai vääristymiä.

SoundLink Air otetaan käyttöön liittämällä se USB-kaapelin avulla tietokoneeseen. Sen jälkeen mennään osoitteeseen Bose.com/wifisetup, missä suoritetaan muutama yksinkertainen toimenpide. Tämän jälkeen kaiutin on valmis liitettäväksi langattomaan verkkoon. Merkkinä siitä Applen laitteeseen tai iTunesia käyttävään tietokoneeseen (Mac tai PC) ilmestyy automaattisesti AirPlay-ikoni. Kun ikonia klikataan, musiikki siirtyy välittömästi SoundLink Air -järjestelmään.

Kaiutinta voidaan hallita kahdella tapaa: Applen iOS-laitteella tai infrapunavalolla toimivalla kaukosäätimellä. Aux-in-liitännän avulla SoundLink Air voidaan liittää muihin äänentoistolaitteisiin. Tarvittaessa mukaan saa myös ladattavan litiumioniakun, jonka ansiosta laitetta voi käyttää lähes missä tahansa Wi-Fi-verkon alueella usean tunnin ajan.

SoundLink Bluetooth II mobiilikaiutin

SoundLink-mobiilikaiutin tuli markkinoille ensimmäisen kerran vuonna 2011 ja siitä tuli hyvin pian yksi suosituimmista Bluetooth-kaiuttimista. SoundLink toimii useimpien Bluetooth-teknologiaa hyödyntävien laitteiden, esim. iPhonen, iPadin, Android-puhelimien tai taulutietokoneiden kanssa. SoundLinkiä on kiitelty laajalti poikkeuksellisen laadukkaasta äänentoistosta, mobiliteetista ja kestävyydestä. Uuden teknologian ansiosta päivitetty SoundLink II -mobiilikaiutin on vielä edeltäjäänsäkin suorituskykyisempi ja parempi. Äänentoisto on entistä luonnollisempaa ja tarkkaa – laitteen kompaktista koosta tinkimättä.

Bosen tuotekehittelijät liittivät kaiuttimeen uusia neodymium-elementtejä sekä päivitetyn digitaalisen signaalinkäsittelyalgoritmin. Yrityksen patentoiman kahden vastakkaisen passiivisäteilijän lisäksi SoundLink II -mobiilikaiutin toistaa matalat taajuudet puhtaasti ja täyteläisesti, mutta myös korkeilla ja keskitaajuuksilla ääni on kuulas ja tarkka.

SoundLink II -mobiilikaiutin on nyt saatavissa joko tummanharmaalla nylonkannella tai tummanruskealla nahkakannella. Kansi toimii samalla laitteen jalustana. Kaiutin menee päälle, kun kansi avataan. Samalla laite muodostaa Bluetooth-yhteyden älypuhelimeen, taulutietokoneeseen tai muuhun Bluetooth-laitteeseen. Kuusi viimeksi käytettyä Bluetooth-laitetta on varastoitu valmiiksi kaiuttimen muistiin. Käyttäjä voi surffailla verkossa, lähettää tekstiviestejä tai puhua puhelimeen samalla kun hän soittaa musiikkia SoundLinkiin. Kaiutin menee pois päältä, kun sen kansi suljetaan.

Saatavuus

SoundLink Air sekä SoundLink II -mobiilikaiutin ovat kaupoissa 1. lokakuuta 2012. Laitteita voi osaa valtuutetuilta Bose-jälleenmyyjiltä tai osoitteesta www.bose.fi.

SoundLink Airia on saatavilla kiiltävän mustana tai metallinharmaana hintaan 379 EUR. Ladattavan litiumioniakun hinta on 105 EUR.

SoundLink II -mobiilikaiutin on saatavilla tummanharmaalla nylonkannella hintaan 319 EUR tai tummanruskealla nahkakannella hintaan 369 EUR.  Laitteeseen sopivia kansia myydään erikseen nylon-kankaisena (punainen tai sininen) ja nahkaisena (musta tai ruskea) hintaan 30 EUR ja 50 EUR.

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt:

Anu Virtanen
Pilgrim Oy / Bose Finlandin Suomen viestintä
anu.virtanen@pilgrim.fi

Suvi Saarelainen
Bose Finland
+358 (0)50 572 7992
suvi_saarelainen@bose.com

Bose

Massachusettsin teknillisen korkeakoulun (MIT) sähköopin professori, tohtori Amar G. Bose perusti Bose-yhtiön vuonna 1964.  Nykyään Bose tunnetaan pääasiassa akustiikan innovaatioista, mutta sen tutkimukset ovat myös tuottaneet tuotteita muille aloille.  Bosen keksinnöt ovat tuoneet parannuksia muun muassa:

• Kaiuttimiin
  • Kotiteatterijärjestelmiin
  • Kunkin automallin sisätilojen akustiikan mukaisesti suunniteltuihin autojen äänentoistojärjestelmiin (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Melua vaimentaviin kuulokkeisiin piloteille ja yksityishenkilöille (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Äänentoistoon julkisissa tiloissa
  • Sähköisesti vahvistettuja instrumentteja käyttävien muusikkojen soiton vahvistukseen
  • Materiaalintestaus- ja kestävyyssimulaatiovälineisiin biolääketieteen sovelluksiin
  • Raskaissa kuorma-autoissa käytettäviin kuljettajan istuinjärjestelmiin

#     #     #

AirPlay, Apple, iPad, iPhone, iPod Touch, ja iTunes ovat Apple Incin omistamia tuotemerkkejä, jotka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Bluetooth® on Bluetooth SIG, Incin rekisteröity tuotemerkki, jota käyttää lisenssillä. Wi-Fi on Wi-Fi Alliancen rekisteröity tuotemerkki.