BOSEN® UUDET AE2W Bluetooth® -KUULOKKEET

Loistava Bose-äänentoisto ja langattomien kuulokkeiden helppous

7. toukokuuta 2013 – Bose tuo tänään markkinoille uudet AE2w Bluetooth® -kuulokkeet – yrityksen ensimmäiset langattomat Bluetooth-stereokuulokkeet. AE2w-kuulokkeiden ansiosta voit nauttia iPadin tai muiden mobiilien Bluetooth-laitteiden kautta suosikkielokuvista, -televisio-ohjelmista ja musiikista. Kuuntelukokemuksessa yhdistyvät Bosen® laitteiden loistavat äänentoisto-ominaisuudet ja langattomien laitteiden helppous. Around-ear-kuulokkeet ovat miellyttävät käyttää ja pysyvät paikallaan tuntien ajan.

AE2w-kuulokkeiden ääniominaisuudet ovat entistäkin paremmat. Niissä on käytetty Bosen uusinta äänentoistoteknologiaa. Bosen TriPort®-teknologia yhdistettynä patentoituun aktiiviseen taajuuskorjaukseen tekee matalista äänistä täyteläisiä ja entistäkin luonnollisempia.

AE2w Bluetooth-kuulokkeet ovat yhtä miellyttävät ja kevyet käyttää kuin Bosen AE2- ja AE2i-kuulokkeet. Ne ovat muotoilultaan klassiset ja istuvat pehmeästi korvaa vasten. Vasempaan kuulokkeeseen kiinnitetty patterikäyttöinen ja irrotettava Bluetooth-moduuli ei paina sen enempää kuin kaapeli, jonka se korvaa.

AE2w-kuulokkeet on optimoitu iPadille ja ovat yhteensopivat useimpien langattomien Bluetooth®-ääniprofiilia (Advanced Audio Distribution Profile) (A2DP) tukevien laitteiden kanssa. Käyttöliittymä on intuitiivinen ja helppokäyttöinen, joten osan iPadin toiminnoista voi tehdä suoraan kuulokkeiden kautta ilman että kuuntelu- tai katselukokemus häiriintyy.

Yhteenliittäminen on yksinkertaista. Laite liitetään langattomasti keskusyksikköön painamalla kahta nappia, jotka sijaitsevat kuulokkeiden Bluetooth-moduulissa. Näin käyttäjä voi kuulokkeiden mikrofonia käyttäen vaihtaa iPadin kautta tulevan musiikin tai äänen saumattomasti esim. älypuhelimesta tulevaan puheluun.

Langattoman signaalin vahvuus on noin yhdeksän metriä. Integroidun, ladattavan akun ansiosta kuulokkeita voi käyttää vähintään seitsemän tuntia, stand by -valmiusaika on yli 200 tuntia. Mikäli akku tyhjenee tai langaton Bluetooth-yhteys ei jostakin syystä toimi, irrotettavan Bluetooth-moduulin voi korvata kokonaisuuteen sisältyvällä tavallisella kaapelilla.

AE2w-kuulokkeet ladataan USB-kaapelin avulla. Applen iOS-laitetta käytettäessä laitteen akkumittari näyttää kuulokkeiden virtatason itse lähdelaitteessa. Taitettavat kuulokkeet ovat kätevät esimerkiksi matkalla, sillä ne mahtuvat pieneenkin tilaan.

Saatavuus

Bose®tuo uudet AE2w Bluetooth-kuulokkeet kauppoihin kesäkuussa 2013. Kuulokkeita on saatavilla mustana, hinta alk. 259,00 EUR. Uudet kuulokkeet täydentävät Bosen AE2 159,00 EUR ja AE2i 189,00 EUR -kuulokkeiden tuoteperhettä. Kuulokkeita voi ostaa valtuutetuilta Bose-jälleenmyyjiltä tai osoitteesta www.bose.com.

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt:

Mariam Rguibi                                                                                 Maria Cronqvist

Pilgrim Oy / Bose Finlandin Suomen viestintä                                Bose Finland

+358 (0)44 2645 683                                                                     +358 (0)50 544 9314

mariam.rguibi@pilgrim.fi                                                                maria_cronqvist@bose.com

Tietoa Bosesta

Massachusettsin teknillisen korkeakoulun (MIT) sähköopin professori, tohtori Amar G.Bose perusti Bose‐yhtiön vuonna 1964. Yhtiön toimintaa ohjaava periaate on aina ollut investoiminen pitkäjännitteiseen tutkimukseen, jolla on yksi tavoite: kehittää uusia, asiakkaita hyödyttäviä teknisiä ratkaisuja.

Bose on luonut jo vuosikymmenten ajan innovaatioita eri toimialoilla ja synnyttänyt kokonaan uusia tuotekategorioita. Yhtiön kotiin, autoihin ja julkisiin tiloihin suunnittelemat tuotteet tunnetaan kaikkialla. Bosen kotiteatterijärjestelmät, Wave-musiikkijärjestelmät, kuulokkeet ja vastamelukuulokkeet, digitaaliset musiikkijärjestelmät, Bluetooth-kaiuttimet ja ammattilaisjärjestelmät ovat muuttaneet tavan, jolla ihmiset kuuntelevat musiikkia.

Bose on yksityisesti omistettu yhtiö, jonka kekseliäisyys, intohimo laadukkaiden tuotteiden luomiseen ja sitoutuminen ennennäkemättömän asiakaskokemuksen luomiseen tunnetaan kaikkialla maailmassa.

#     #     #

iPad on Apple Incin omistama tuotemerkki, joka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Bluetooth® on Bluetooth SIG, Incin rekisteröity tuotemerkki, jota Bose käyttää lisenssillä.