Bosen uutuuskuulokkeet – suunniteltu urheiluun

Bose tuo tänään markkinoille uudet pirteänväriset SIE2- ja SIE2i-kuulokkeet, jotka ovat Bosen ensimmäiset erityisesti urheilukäyttöön suunnitellut in-ear-kuulokkeet. Kumpikin kuulokemalli on luokassaan vertaansa vailla: äänentoistoltaan tasokas tuote, joka pysyy hyvin paikallaan, on vesitiivis ja kestää kovaa ja hikistä menoa. Kaiken kruunaa urheilullinen design, joka sopii yhtä hyvin satunnaiselle salillakäyjälle kuin innokkaalle maratoonarillekin. Mukavuutta lisää kuulokkeisiin sisältyvä Reebokin® käsivarsikotelo, joka pitää kännykän tai musiikkisoittimen tukevasti paikoillaan kovassakin harjoituksessa.

Bose SIE2 -urheilukuulokkeita voidaan käyttää useimpien valmistajien musiikkisoittimien kanssa. SIE2i-malli puolestaan on tarkoitettu nimenomaan Applen laitteisiin, kuten iPhoneen ja iPodiin. Kuulokkeet sopivat niin musiikin kuunteluun kuin puhelinkäyttöönkin. Applen puhelimien voice over -toimintojen käyttöä helpottavat kuulokkeiden johtoon integroitu kaukosäädin ja mikrofoni, joilla voi selailla tallennettua musiikkia tai puhelun äänenvoimakkuutta.

– Monien kuntoilijoiden mielestä kuulokkeet ovat tärkeä urheiluvaruste. Musiikki voi auttaa maksimoimaan suorituskykyä, mutta tavanomaisissa urheilukuulokkeissa tehdyt kompromissit saattavat häiritä harjoitusta. Siksi olemme kehittäneet SIE2 ja SIE2i -mallit kaikilta osiltaan vastaamaan urheilukäytön vaatimuksia ja suunnitelleet huolellisesti sekä käytetyt materiaalit, valmistusmenetelmät että muotoilun tinkimättä äänentoiston laadusta, toteaa Bosen Noise Reduction Technology Groupin vice president Sean Garrett.

Vaikuttava äänentoisto ja kestävä laatu

SIE2- ja SIE2i -kuulokkeissa on akustisilta ominaisuuksiltaan ainutlaatuinen Bosen kehittämä TriPort®-rakenne, joka varmistaa täyteläisen ja tasapainoisen äänentoiston. Musiikkilajista riippumatta SIE2 ja SIE2i toistavat äänet pehmeästi ja luonnollisina. Instrumentit erottuvat yksityiskohtaisen tarkasti, eikä taajuusaluetta ole ylikorostettu keinotekoisesti: matalat sävelet ovat syviä ja täyteläisiä ja keski- ja ylätaajuudet sekä laulu toistuvat selkeästi.

SIE2- ja SIE2i -kuulokkeiden kestävä ja taipuisa johto kestää kovaa päivittäistä käyttöä. Myös niiden akustinen liitäntä on sijoitettu siten, että se kestää hikeä ja vettä, ja päällystetty vettä hylkivällä kankaalla, jotta kosteus pysyy poissa mutta ääni pääsee kulkemaan. SIE2i -kuulokkeiden johtoon integroidussa kaukosäätimessä ja mikrofonissa on vesitiiviisti koteloidut painikkeet ja vettä hylkivä akustinen tuulen suoja, mikä vähentää ilmavirran aiheuttaman melua ja kosteuden vaikutusta.

SIE2- ja SIE2i-kuulokkeiden käyttömukavuutta parantavat Bosen kehittämät StayHear®-sovitteet, jotka mukailevat korvan muotoa pysyen hyvin ja mukavasti paikoillaan painamatta ja hankaamatta, ilman, että niitä tarvitse jatkuvasti asetella uudelleen. Sovitteita on kolmea kokoa: S, M ja L. Sovitteiden avoimen rakenteen ansiosta musiikkia voi kuunnella kohtuullisella voimakkuudella ja silti ympäristön äänistä tietoisena, mikä on erityisen tärkeää ulkoliikunnassa.

Bose on kehittänyt yhdessä Reebokin kanssa matkapuhelimia ja digitaalisia musiikkisoittimia varten sporttisen käsivarsikotelon, jossa laite pysyy tukevasti paikallaan harjoituksen aikana. Kotelo on valmistettu hengittävästä kankaasta,

joka myötäilee vartaloa haittaamatta liikkeiden suorittamista. Reebokin urheiluvarusteasiantuntijuudesta kertovat käsivarsikotelon näppärä, säädettävä kiinnitysmekanismi ja läpinäkyvä suojaikkuna, mistä voi käyttää laitteen painikkeita kätevästi. Kuulokkeet ja käsivarsikotelo on suunniteltu siten, että lyhyt, kulutusta kestävä johto pysyy poissa tieltä eikä häiritse urheilusuoritukseen keskittymistä. Mukana toimitetaan myös jatkokappale sellaista käyttöä varten, jossa pidempi johto on tarpeen.

SIE2-mallin kuulokkeiden väri on vihreä ja hinta 129 euroa. SIE2i -kuulokkeita on saatavana vihreänä ja oranssina 159 euron hintaan. Kuulokkeita voi ostaa Bosen verkkokaupasta osoitteesta bose.fi tai valtuutetuilta jälleenmyyjiltä.

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt:

Anu Virtanen
Pilgrim Oy / Bose Finlandin Suomen viestintä
anu.virtanen@pilgrim.fi

Suvi Saarelainen
Bose Finland
+358 (0)50 572 7992
suvi_saarelainen@bose.com

Bose

Massachusettsin teknillisen korkeakoulun (MIT) sähköopin professori, tohtori Amar G. Bose perusti Bose-yhtiön vuonna 1964.  Nykyään Bose tunnetaan pääasiassa akustiikan innovaatioista, mutta sen tutkimukset ovat myös tuottaneet tuotteita muille aloille.  Bosen keksinnöt ovat tuoneet parannuksia muun muassa:

• Kaiuttimiin
  • Kotiteatterijärjestelmiin
  • Kunkin automallin sisätilojen akustiikan mukaisesti suunniteltuihin autojen äänentoistojärjestelmiin (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Melua vaimentaviin kuulokkeisiin piloteille ja yksityishenkilöille (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Äänentoistoon julkisissa tiloissa
  • Sähköisesti vahvistettuja instrumentteja käyttävien muusikkojen soiton vahvistukseen
  • Materiaalintestaus- ja kestävyyssimulaatiovälineisiin biolääketieteen sovelluksiin
  • Raskaissa kuorma-autoissa käytettäviin kuljettajan istuinjärjestelmiin

#     #     #

AirPlay, Apple, iPad, iPhone, iPod Touch, ja iTunes ovat Apple Incin omistamia tuotemerkkejä, jotka on rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Bluetooth® on Bluetooth SIG, Incin rekisteröity tuotemerkki, jota käyttää lisenssillä. Wi-Fi on Wi-Fi Alliancen rekisteröity tuotemerkki.