COR Group voitti Oulun seudun Virkein virma -kilpailun

Kasvavassa hyvinvointialan monialakonsernissa toimitusjohtaja haastaa ihmisiä kuntoilemaan.

Terveyden ja hyvinvoinnin monialakonserni COR Group Oy on voittanut Oulun seudun Virkein virma -kilpailun. Toista kertaa järjestetyssä kilpailussa etsittiin työpaikkaa, jonka arvoihin kuuluu työntekijöiden hyvinvoinnin edistäminen ja joka parhaalla mahdollisella tavalla kannustaa työntekijöitä liikkumiseen ja aktiivisuuteen työssä sekä vapaa-ajalla. Kaikista osallistuneista 15 yrityksestä voittajan valitsi yksimielisesti sanomalehti Kaleva sekä naisten juoksutapahtuma Likkojen lenkki. COR Groupissa työhyvinvointiin panostetaan laaja-alaisesti ja sen kehittymistä seurataan säännöllisesti.

COR Group -konsernin yritykset toimivat terveydenhuollon ja optisen alan, median, teknologiateollisuuden sekä asumis- ja palvelukehityksen sektoreilla. Henkilöstön hyvinvointityön merkitys on tiedostettu konsernissa ylintä johtoa myöten. Toimitusjohtaja Teppo Lindén on toiminut useiden hyvinvoinnin kehityshankkeiden käynnistäjänä ja kannustavana esimerkkinä, joka osallistuu hyvinvointityöhön ja sitä ylläpitäviin hankkeisiin itse. Hän mm. haastoi työntekijät COR olympiatriathloniin keväällä 2012.

– Haluamme tukea kasvavan konsernimme henkilöstön liikkumista, terveitä elämäntapoja ja hyvinvointia kokonaisvaltaisesti, viedä sitä koskevat suunnitelmat käytäntöön ja tehdä hyvinvoinnista totta. Tämä pitää sisällään niin fyysisen, henkisen kuin tiedollisen hyvinvointitarjonnan henkilöstöllemme, kertoo COR Groupin henkilöstöjohtaja Minna Itkonen.

Juoksukoulua ja perusliikuntaa personal trainerin ohjauksessa

COR Group on panostanut systemaattisesti henkilöstön hyvinvointiin vuoden 2011 alusta lähtien.
Työntekijöiden fyysisen vireyden tukemiseksi on järjestetty mm. juoksukoulu ja tarjottu personal trainer -valmennusta siitä kiinnostuneille.

Henkistä hyvinvointia tuetaan säännöllisillä yhteisillä aamiaisilla, tunnelmallisella talvikylätapahtumalla sekä vuotuisella koko perheen joulujuhlalla rekiajeluineen.

Hyvinvointia tuetaan COR Groupissa myös tiedonkeruun näkökulmasta. Henkilöstötyytyväisyyskysely järjestetään kaksi kertaa vuodessa ja kyselyiden tuloksia seurataan säännöllisesti. Kehittämistoimenpiteitä tehdään kyselyiden tulosten mukaan niinikään kaksi kertaa vuodessa.

Kehityskeskustelut kahdesti vuodessa tukevat myös vireyttä ja hyvinvointia COR Groupissa.
Kehityskeskustelut koostuvat tavoite-, osaamisen kehittämis- ja työhyvinvointiosioista.

– Käynnistimme myös säännönmukaiset esimieskoulutukset 2011 helmikuusta lähtien, ja ne jatkuvat edelleen. Hyvällä esimiestyöllä tuemme henkilöstön työhyvinvointia. Esimiehemme saavat käytännön tukea ja vinkkejä miten yksilö, organisaatio, henkilöstöhallinto ja työterveyshuolto voivat vaikuttaa kokonaisvaltaiseen työhyvinvointiin. Esimiestyötä ja siinä kehittymistä mittaamme myös kahdesti vuodessa henkilöstötyytyväisyyskyselyn yhteydessä.

Tavoitteena olla Suomen paras työpaikka

Kokonaisvaltaista hyvinvointia tukevan toiminnan merkitys korostuu COR Groupissa jatkossakin. Siihen panostamalla halutaan vaikuttaa henkilöstön sairauspoissaoloihin, vaihtuvuuteen, työssä jaksamiseen ja viihtymiseen.  Konsernin tavoite on olla Suomen paras työpaikka vuoteen 2015 mennessä.

– Meille on tärkeää voida hyvin nyt ja tulevaisuudessa. Kun työntekijät voivat hyvin, yrityskin voi hyvin. Virkein virma -kilpailun voitto on meille erittäin tervetullut signaali siitä, että olemme oikealla tiellä, Minna Itkonen summaa.

Minna Itkonen
Henkilöstöjohtaja
Cor Group Oy

e-mail minna.itkonen@corgroup.fi
www.corgroup.fi

Cor Group Oy toimii Coronaria Hoitoketju -konsernin, Darwin Media -konsernin, Mectalent Oy:n ja Coronaria Optical -konsernin emoyrityksenä tarjoten tytäryrityksilleen talous-, hallinto-, rahoitus-, laki, ja toimistopalveluita. Cor Group -konserni harjoittaa henkilöstö-, media- ja sopimusvalmistus- sekä optikkoliiketoimintaa.