DATA-INFON UUDET TOIMITILAT MOOBIILITYÖN TUKIASEMANA

Tablettimies näyttää suunnan

Data-Info on yhtenä ensimmäisistä suomalaisyrityksistä rakentanut toimitilansa tavalla, joka tukee mobiililaitteiden mahdollistamaa uudenlaista liikkuvaa työskentelyä. Lisäksi Data-Info on tuonut markkinoille uuden palvelukonseptin, Tablettimiehen, joka tehostaa tablettipäätelaitteiden käyttöä.

Data-Info muutti uusiin toimitiloihin Helsingin Sturenkadulle tammikuussa ja vietti uusien toimitilojensa avajaisia perjantaina 8. helmikuuta. Ennen uusien tilojen suunnittelua Data-Info oli selvittänyt sekä asiakkaidensa että henkilöstönsä näkemyksiä tehokkaasta asiakaspalvelusta, toimivista työtiloista sekä siitä, minkälaiset työtilat tukevat aitoa mobiilityöskentelyä.

Selvityksessä tärkeimmäksi asiaksi nousi toimiva tekniikka ja sen tehokas hyödyntäminen mobiilityössä. Mobiilityö on luonnollinen seuraus yrityselämän verkostomaisista yhteisöistä, ja esimerkiksi erityyppiset projektiorganisaatiot eivät ole paikkasidonnaisia.

- Tietoverkot ovat jo pitkään mahdollistaneet sujuvan verkottumisen ja yhteistyön eri toimijoiden kesken. Pelkkä tekninen valmius ei kuitenkaan tietenkään riitä. Mobiilityö tarvitsee strategian myös sille, miten laitteita hyödynnetään niin, että kyse on aidosta mobiilityöskentelystä, ei pelkästään puheluista tai tekstiviesteistä, Data-Infon toimitusjohtaja Leena Hellfors toteaa.

Teknologian mahdollistamasta mobiilityöstä huolimatta yhteisen päämäärään saavuttaminen edellyttää jonkinlaista kiintopistettä, paikkaa johon tulla hoitamaan asiat, jotka edellyttävät fyysistä läsnäoloa. Tätä toimitilojen ja liikkuvan työn yhteensovittamista koskevassa selvitystyössä Data-Info käytti Leesmanin standardoitua työtilan tehokkuusmittausta (Leesman Standardised Workplace Effectiveness Measurement).

- Mobiilien hyödyntäminen on Suomessa jo todella pitkällä. Siksi näemme, että Suomessa on paljon mahdollisuuksia edistää uudenlaisia työtapoja. On ollut ilo saada työskennellä Data-Infon kanssa ja auttaa heitä löytämään yritykselle uusia ratkaisuja työtapoihin, Leesman Limitedin toimitusjohtaja Tim Oldman toteaa.

Asiakkailla tehdyssä selvityksessä yhdeksi tärkeäksi asiaksi nousi valmentavan ja visioivan kumppanin tarve. Asiakkaat toivovat Data-Infolta aiempaa enemmän näkemyksellisyyttä, joka konkretisoituisi ehdotuksiksi.

Ensimmäinen Data-Infon tähän selvitykseen perustuva palvelukonsepti on Tablettimies-asiantuntija palvelu. Siinä yritys saa nopean analyysin tablettipäätelaitteidensa hyödyistä suhteessa eri työntekijäryhmiin.

- Yritykset hankkivat paljon erilaisia päätelaitteita työntekijöidensä käyttöön, mutta laitteita ei useinkaan osata hyödyntää niin, että ne tukisivat joustavampaa ja tuottavampaa työskentelyä. Tablettimies-palvelun tuottama analyysi toimii karttana ja suunnannäyttäjänä yrityksien tablettistrategialle, teknologiajohtaja Juhamatti Muuraiskangas kertoo.

Tablettien uskotaan valtaavan kotien lisäksi myös yritysmaailman vielä kuluvan vuoden aikana.

Valokuvat:

004 / Yksi näkymä Data-Infon uusista tiloista osoitteessa Sturenkatu 16

031 / Data-Infon toimitusjohtaja Leena Hellfors avasi tilaisuuden

002 / Tablettimies, teknologiajohtaja Juhamatti Muuraiskangas

044 / Data-Infon uusien toimitilojen avajaistunelmaa

- toimitusjohtaja Leena Hellfors, 040 302 2147

- teknologiajohtaja Juhamatti Muuraiskangas, 040 302 6530

- toimitusjohtaja Tim Oldman / Leesman Limited (haastattelupyynnöt markkinointipäällikkö Suvi Pihkaselle, 040 770 7007)

Data-Info Oy on vuonna 1989 perustettu valtakunnallisesti toimiva tietotekniikka-alan yritys, joka tarjoaa asiakkailleen viestintäratkaisuja ajasta, paikasta ja päätelaitteesta riippumattomaan kommunikaatioon. Data-Infolla on toimipisteet Helsingissä, Jyväskylässä, Kuopiossa Lahdessa, Lappeenrannassa, Oulussa, Tampereella, Turussa ja Varkaudessa. Data-Infon omistaa TeliaSonera.