FC Soveltosta VMware-kouluttaja

FC Soveltosta VMware-kouluttaja
Virtualisointi yhä tärkeämpi osa yrityksien toimintaa

FC Sovelto on auktorisoitu WMwaren viralliseksi koulutuskumppaniksi (VMware Authorized Training Center, VATC). FC Sovelto panostaa heti kattavaan VMware-kurssivalikoimaan.

VMwaren tuotteet ovat Suomessa laajasti käytössä mutta koulutustarjonnassa on ollut puutteita, toteaa FC Sovelton johtaja Jussi Katajarinne. Katajarinteen mukaan VMware-koulutus on arvokas lisä FC Sovelton koulutustarjontaan. Ensimmäiset kurssit alkavat huhtikuussa.

- Virtuaalisoinnin markkinat kasvavat lähi vuosina kohisten ja asiakaskuntamme on toivonut meiltä WMware-koulutusta. Jo pitkään virtuaalisointia käyttäneiden suuryritysten ja integraattorien lisäksi käyttäjäkunta laajenee nyt myös pienillä ja keskisuurilla yrityksillä.

Kouluttajana "MR. virtuaalisointi"

FC Sovelton pääkouluttajana VMwaren tuotteiden osalta toimii Antti Mäkinen, jolla on vuosien kokemus sekä kouluttamisesta, että käytännön VMware-toteutusten konsultoinnista, suunnittelusta ja implementaatioista.

- Antti on Suomen ”Mr. virtuaalisointi”, joka omaa ainoana Suomessa VMware-koulutusten edellyttämän sertifioinnin, Katajarinne kertoo.

Virtuaalisoinnilla kohti palvelupohjaista IT-maailmaa

Mäkisen mukaan virtuaalisointi on jo osa yritysten perusinfrastruktuuria virtuaalikoneteknologioiden muodossa mutta nyt ollaan siirtymässä uuteen vaiheeseen, jossa virtuaalisoinnin avulla luodaan infrastruktuurin perusta.

- Virtuaalisoinnin avulla ympäristöjen skaalaaminen sekä ylös- että alaspäin on kustannustehokkaampaa sekä helpompaa ja myös aitoja käytettävyysympäristöjä saadaan rakennettua entistä tehokkaammin, Mäkinen kertoo.

- Virtuaalisointi mahdollistaa asioita, joita fyysinen infrastruktuuri ei käytännössä mahdollista, kuten esimerkiksi käynnissä olevan palvelimen siirtämisen ilman palvelukatkoja maasta tai paikasta toiseen. Pohjimmiltaan virtuaalisoinnin avulla voidaan siirtyä palvelinpohjaisesta IT:stä palvelupohjaiseen IT-maailmaan, toteaa Mäkinen.

FC Sovelto Oyj
FC Sovelto Oyj on johtava suomalainen ICT-osaamisen keskus, joka tarjoaa koulutus- ja konsultointipalvelua tietotekniikan hyödyntämiseksi. FC Sovelto edistää organisaatioiden ICT-osaamista laaja-alaisesti sovelluskehityksen, järjestelmähallinnan, tietoliikenteen, tietoturvan, sovellusten käytön ja tietohallinnan näkökulmasta.

FC Soveltolla työskentelee 62 tietotekniikkakoulutuksen ammattilaista sekä parikymmentä oman alansa asiantuntevaa yhteistyökumppania. FC Sovelto on valmentanut viime vuonna yli 15 000 henkilön ICT-taitoja. Yrityksellä on eniten sertifioituja kouluttajia Suomessa.

FC Sovelto on Microsoftin Gold Partner ja Microsoft Certified Partner for Learning Solutions sekä Pohjoismaiden ainoa Nokian auktorisoima Nokia Certified Training Center -koulutuskeskus. FC Sovelto on myös Novell Gold Training Partner, Symantec Authorized Training Center, Citrix Authorized Learning Center, VMware Authorized Training Center sekä Adobe Authorized Training Center. FC Sovelto on Prometric Thomson Learningin valtuuttama testikeskus Authorized Prometric Testing Center sekä virallinen VUE-testikeskus. Testikeskuksessa voi suorittaa mm. seuraavia sertifiointitestejä: Microsoft, VMware, Citrix, Sun, Java-testit, Lotus, IBM, HP, Cisco ja Tieke (A ja AB-ajokortit) ja ECDL Finland (ECDL-kortit).

Lisätietoja: Jussi Katajarinne, jussi.katajarinne@fcsovelto.fi, puh 050 369 9667 www.fcsovelto.fi

VMware, Inc
Founded in 1998, today VMware is a leader in virtual infrastructure technology. Our 4 million users and over 20,000 corporate customers depend on us for solutions to their server consolidation, business continuity, improved software development and testing, and desktop manageability and security needs.

Additional information: http://www.vmware.com

Tämän tiedon välitti Observer Tiedotepalvelu, http://www.observer.fi