Häiriöttömät puhelut uudella BOSE kuulokemikrofonilla

Bosen uudistettu Bluetooth Series 2-kuulokemikrofoni minimoi tuulen, liikenteen melun sekä muut puheluita ja musiikinkuuntelua usein häiritsevät taustaäänet.

Bosen uudessa Bluetooth Series 2 -kuulokemikrofonissa on käytetty uutta teknologiaa, joka tarjoaa ennennäkemättömän käyttökokemuksen muihin markkinoilla oleviin Bluetooth-kuulokemikrofoneihin verrattuna. Keskustelut kuuluvat selkeästi ja luonnollisina myös haastavissa olosuhteissa tai silloin, kun ympäristön äänitasossa on äkillistä vaihtelua. Bose Bluetooth Series 2 -kuulokemikrofoni sisältää Bosen laaja-alaisen äänentoiston ja A2DP-ominaisuuden. Kuulokkeesta on saatavana sekä oikean että vasemman korvan versio. Kuulokemikrofoni on myynnissä 13. lokakuuta 2011 lähtien Bosen jälleenmyyjillä ympäri Suomen.

Uusi mikrofonijärjestelmä, uudet tekniikat, uusi selkeys

Bose Bluetooth Series 2 -kuulokemikrofonissa käytetään ainutlaatuista kaksoismikrofonitekniikkaa, joka parantaa puheen kuuluvuutta selkeästi perinteisiin Bluetooth-kuulokemikrofoneihin verrattuna. Se vaimentaa taustaäänet ja vähentää huomattavasti tuulen kohinaa. Signaalinkäsittely vähentää häiriöäänien aiheuttamaa haittaa esimerkiksi tuulisilla kaduilla, asemalaitureilla tai lentokentillä. Käyttöympäristöstä riippumatta Bose Bluetooth Series 2 -kuulokemikrofoni varmistaa, että puhujan ääni kuuluu selkeästi ja häiritsevät taustaäänet vaimentuvat.

Saapuva puhe pysyy selkeänä, sillä akustinen TriPort®-rakenne ja mukautuva äänensäätöteknologia reagoivat automaattisesti äänenvoimakkuuden muutoksiin: äänenvoimakkuuden säätämiseen tai kuulemisen pinnistelyyn ei siis ole tarvetta. Kuulokemikrofoni mukautuu äänenvoimakkuuden tasoon välittömästi. Näin keskustelukumppanin puhe kuuluu aina selkeästi, olipa sen käyttäjä hiljaisessa toimistossa, junassa tai vaikkapa siirtymässä hiljaisesta tilasta meluisalle kadulle.

Bose Bluetooth® Series 2 -kuulokemikrofonin uuden sisäisen antennin kantama on parempi kuin tähänastisissa tuotteissa. Monille käyttäjille tuttuja äänentoiston häiriöitä – naksahduksia ja särinää – kuuluu huomattavasti vähemmän. Myös signaalin vastaanoton ongelmat on minimoitu, jopa silloin, kun puhelinta pidetään taskussa kuulokemikrofonin käytön aikana.

Kuulokemikrofoni molemmille korville, helpot säätimet, ainutlaatuiset silikonisovitteet

Bose Bluetooth Series 2 -kuulokemikrofonista on kehitetty erilliset versiot oikealle ja vasemmalle korvalle. Näin kuulokemikrofonista voi valita itselleen luontevamman puoleisen version, ja säätimien käyttö säilyy molemmissa yhtä vaivattomana. Puheluihin vastataan kätevästi yhdellä painalluksella, ja selkeästi merkityt LED-merkkivalot ilmoittavat akun varauksesta ja ovat merkkinä Bluetooth-yhteydestä.

Kuulokemikrofonin mukana tulee Bose StayHear®-silikonisovitteet, joiden avulla kuuloke on miellyttävä käyttää pidempiäkin aikoja ja se pysyy tukevasti paikoillaan. Näin se on ihanteellinen valinta käytettäväksi autolla ajaessa, työmatkalla, töitä tehdessä tai kotona puuhastellessa. Sovitteiden materiaali on pehmeää, joustavaa silikonia. Ne mukautuvat korvan muotoon ja pysyvät paikallaan aiheuttamatta ärsytystä.

Audiosisältö mobiililaitteissa ja ainutlaatuinen äänentoistoteknologia

A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) -teknologian ansiosta Bluetooth® Series 2 -kuulokemikrofoni on paljon muutakin kuin vain viestintäväline. Myös Bosen IE2-, MIE2- ja MIE2i-kuulokkeissa käytössä oleva ainutlaatuinen äänentoistoteknologia takaa podcastien, sovellusten tai muun mobiilisisällön selkeän, täyteläisen äänentoiston.

Yhteensopivuus ja saatavuus

Bose® Bluetooth® Series 2 -kuulokemikrofoni on yhteensopiva niiden laitteiden kanssa, jotka ovat Bluetooth 2.1 -määritysten (tai aiempien) mukaisia ja tukevat Bluetooth-handsfree- tai A2DP-profiilia. Kuulokemikrofonissa on monipistetoiminto, joten sitä voi käyttää samanaikaisesti kahden Bluetooth-laitteen kanssa.

Bose Bluetooth Series 2 -kuulokemikrofonin mukana tulee vetoketjullinen kotelo, 30 cm:n pituinen USB-kaapeli sekä virtalähde, joka on helppo pakata pistotulpan taitettavien piikkien ansiosta. Mukana on myös kolme StayHear®-silikonisovitetta (small, medium, large), joiden avulla kuulokemikrofonin voi sovittaa itselleen sopivaksi. Kuulokemikrofoni on saatavana hintaan 159€. Uusi tuote korvaa aikaisemman Bose Bluetooth -kuulokemikrofonin.

Seuraa Bosea Facebookissa osoitteessa facebook.com/bose

Lisätietoja ja testilaitepyynnöt:
Anu Virtanen
Pilgrim Oy / Bose Finlandin Suomen viestintä

Suvi Saarelainen
Bose Finland
+358 (0)10 778 6900
suvi_saarelainen@bose.com

Bose

Massachusettsin teknillisen korkeakoulun (MIT) sähköopin professori, tohtori Amar G. Bose perusti Bose-yhtiön vuonna 1964. Nykyään Bose tunnetaan pääasiassa akustiikan innovaatioista, mutta sen tutkimukset ovat myös tuottaneet tuotteita muille aloille. Bosen keksinnöt ovat tuoneet parannuksia muun muassa:

• Kaiuttimiin
  • Kotiteatterijärjestelmiin
  • Kunkin automallin sisätilojen akustiikan mukaisesti suunniteltuihin autojen äänentoistojärjestelmiin (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Melua vaimentaviin kuulokkeisiin piloteille ja yksityishenkilöille (Bose esitteli kyseisen ratkaisun ensimmäisenä)
  • Äänentoistoon julkisissa tiloissa
  • Sähköisesti vahvistettuja instrumentteja käyttävien muusikkojen soiton vahvistukseen
  • Materiaalintestaus- ja kestävyyssimulaatiovälineisiin biolääketieteen sovelluksiin
  • Raskaissa kuorma-autoissa käytettäviin kuljettajan istuinjärjestelmiin

#     #     #

Bluetooth-sanamerkki on rekisteröity tavaramerkki, jonka omistaa Bluetooth SIG, Inc., ja Bose Corporation käyttää sitä luvanvaraisesti.