Kälviän terveysaseman vastaanottopalvelut Coronaria Hoitoketju Oy:lle

Coronaria Hoitoketju Oy tuottaa Kälviän kaupunginosan terveysaseman vastaanottopalvelut vuoden 2013 alusta. Hoitoketju tarjoaa potilaille laadukkaat palvelut ja kokeneet lääkärit samassa tutussa paikassa.

Kokkolan kaupungin Kälviän kaupunginosan noin 4 600 asukasta koskettavat terveysaseman vastaanottopalvelut on ulkoistettu vuodesta 2008 alkaen. Ensi vuoden alusta palvelut tuottaa Coronaria Hoitoketju, joka on tuottanut paikkakunnan palveluja myös aiemmin. Hoitoketju tarjosi kilpailutuksessa parhaan hinnan suhteessa palveluiden laatuun.

– Potilaat asioivat samassa paikassa ja käyttävät samoja puhelinnumeroita kuin aiemminkin. Osa lääkäreistä vaihtuu kokeneempiin, minkä johdosta voimme tarjota kälviäläisille entistäkin laadukkaampaa palvelua, kertoo Coronaria Hoitoketju Oy:n terveyspalvelujen ulkoistusjohtaja Vesa Tikkanen.

Kokemus, kotimaisuus ja ennaltaehkäisy

Coronaria on oululainen yritys, joka on saanut Avainlippu-tunnuksen tänä vuonna. Yhden Suomen suurimman valtakunnallisesti toimivista terveys- ja hyvinvointipalveluja tuottavan yrityksen vahvuutena on paitsi asiantunteva hoito, myös hoidon saatavuuden takaaminen.

– Palvelujen turvaaminen on vahvuutemme. Hoitoketjulla on kokemusta ulkoistuksista seitsemältä eri paikkakunnalta ja esimerkiksi Oulussa olemme palvelleet 20 000 ihmistä vuodesta 2009. Pystymme myös reagoimaan nopeasti, jos lisäresursseja tarvitaan, Tikkanen summaa.

Hoitoketju keskittyy hoidossa paitsi laadukkaaseen palveluun ja potilaan kohtaamiseen, myös ennaltaehkäisyyn. Riskiryhmien tunnistaminen väestöstä sekä sairauskohtaiset seuranta- ja hoitosuunnitelmat ja terveyttä edistävä hoito-ote ovat mukana kohtaamisessa heti ensimmäisestä tapaamisesta lähtien.

Kälviän terveysasemalla järjestetään avoimien ovien päivä 22.1.2013, jolloin kälviäläisten on mahdollista tutustua uuteen palveluntarjoajaan.

Vesa Tikkanen
ulkoistusjohtaja, terveyspalvelut
p. 0407595581
vesa.tikkanen@coronaria.fi

Coronaria on Suomen suurimpia terveys- ja hyvinvointipalvelujen tuottajia. Palveluvalikoimaamme kuuluvat monipuoliset terveyspalvelut perusterveydenhuollosta erikoissairaanhoitoon sekä varhaiskasvatuksen, kotihoidon ja palveluasumisen palvelut eri asiakasryhmille. Coronaria on osa kotimaista Cor Group -konsernia. Merkkinä kotimaisuudesta Coronarialle on myönnetty oikeus käyttää Avainlippu-tunnusta.