Kipulääke Burana vuoden 2012 hyvinvointibrändi –Yliopiston Apteekki hyvinvoinnin palvelubrändien ykkönen

Johtava hyvinvointimedia Terve.fi selvitti suomalaisten hyvinvointia ja suhtautumista hyvinvointiin. Miten Suomi voi? – Kansallinen hyvinvointibarometri 2012 -kyselytutkimus toteutettiin kesä-heinäkuun aikana useissa verkkomedioissa, ja siihen vastasi kaikkiaan 7319 suomalaista. Heistä naisia oli 79% ja miehiä 21%. Hyvinvointibarometrissa kartoitettiin myös parhaimmat hyvinvoinnin brändit. Suomalaiset valitsivat kipulääke Buranan vuoden 2012 hyvinvointibrändiksi.

Toiseksi suosituimmaksi hyvinvointibrändiksi nousi ihonhoito- ja kosmetiikkamerkki Lumene. Pronssipaikalle ylsi viljatuotteistaan tuttu Elovena.

Neljännen paikan lunasti toinen särkylääke, Panadol. Viidennelle sijalle suomalaiset äänestivät iho- ja kauneudenhoitotuotteiden valmistaja Nivean.

Yliopiston Apteekki hyvinvoinnin palvelubrändien ykkönen

Hyvinvointibarometrissa listattiin hyvinvointituotteiden lisäksi myös hyvinvoinnin palvelubrändit. Niissä ykköseksi ylsi Yliopiston Apteekki ja kakkoseksi nousi Intersport. Kolmannen sijan saavutti Terveystalo ja neljänneksi sijoittui Aurinkomatkat. Listalla kärkisijoille nousivat myös julkiset hyvinvointipalvelut kuten uimahallit.

Hyvinvointibarometri toteutettiin nyt kolmatta kertaa. Tutkimusaineiston ovat analysoineet yhdessä Terve Media Oy:n kanssa 15/30 Research Oy ja M3 Research Oy.

Hyvinvointibarometrin avulla on tarkasteltu suomalaisten hyvinvointia ja terveyttä vuodesta 2010 lähtien.

Mika Nevalainen
Varatoimitusjohtaja