Kirjailija Johanna Tuomola valottaa seksuaalirikoksia häpeän näkökulmasta

"Minkä taakseen jättää" puhuu raiskauksesta suoraan mutta ei mustavalkoisesti

Psykologisen dekkarin taitajana tunnettu Johanna Tuomola ottaa uudessa kirjassaan kantaa ajankohtaiseen seksuaalirikosten teemaan. Minkä taakseen jättää käsittelee raiskausta sekä raiskaustuomioita realistisesti ja useiden näkökulmien kautta. Uuden kirjan taustatyötä tehdessään Tuomola törmäsi toistuvasti seksuaalirikosten uhreihin kohdistuviin epäkohtiin. Kirjassa on nostettu esiin todellisuuteen perustuvia tapauksia langetettuine tuomioineen.

– Tuomioistuinten jakaessa yleisesti verraten lieviä tuomioita uhreille ja tekijöille annetaan viesti, että raiskaus on vähäpätöinen rikkomus. Kun tähän prosessiin lisäksi liittyy poliisin esittämiä helposti syyllistäviksi, loukkaaviksi ja vähäteltäviksi koettuja kysymyksiä, uhri tuntee tulevansa kaltoin kohdelluksi uudestaan, eikä ole mikään ihme että niin pieni osa raiskauksista ilmoitetaan poliisille, kirjailija Johanna Tuomola sanoo.

Uutuus kaupoissa maanantaina 2.4.2012

Maanantaina 2.4.2012 kauppoihin ilmestyvä uutuus on Tuomolan neljäs dekkari ja jatkoa kriitikoiden kiittämään Noora Nurkka -sarjaan. Sen kustantaa vuonna 1989 perustettu Myllylahti Oy.

Tuomolan uutuuden “Minkä taakseen jättää” virtuaali-info järjestetään kustannusyhtiö Myllylahden verkkopalvelussa tiistaina 27.3.2012 klo 10.00.

Virtuaali-infossa julkaistaan:

-       kirjailija Johanna Tuomolan taustahaastattelu

-       lehdistömateriaalipaketti, missä mukana myös myös rikosoikeuden professori Terttu Utriaisen haastattelu “Raiskaussäännös vieläkin väkivaltakeskeinen”

-       lehdistökuvia

-       tietoa Johanna Tuomolan aikaisemmista teoksista

-       tietoa kustannusyhtiö Myllylahti Oy:stä

HUOM! Virtuaali-infoon tarvittavan linkin saat ilmoittautumisen yhteydessä!

Lisätietoja ja ilmoittautumiset pe 23.3.2012 mennessä:

Mariam Rguibi
mariam.rguibi@pilgrim.fi