Lähes 40% suomalaisista pettänyt kumppaniaan

Johtavan hyvinvointimedian, Terve.fi-sivustoperheen, toteuttama Suuri Suomalainen Seksikysely 2012 keräsi tänä keväänä ennätysmäiset 3 974 vastausta. Eniten vastauksia tuli 21–24 -vuotiaiden ikäryhmästä. Vastaajista suurin osa, jopa 78 prosenttia oli naisia.

Seksikyselyn vastaajista 38 prosenttia kertoo pettäneensä kumppaniaan. Heistä puolet on naisia ja puolet miehiä. Naisista suurin osa perustelee pettämistään päättymässä olevalla parisuhteella. Miehet sen sijaan sortuvat useimmin pettämään tilaisuuden siihen tarjouduttua.

Lähes kaikki vastaajat (96 %) vetävät pettämisen rajan viimeistään yhdyntään. Naisista suurempi osa laskee pettämiseksi jo suutelemisen ja hyväilyn, kun taas miehet kokevat useimmin vasta yhdynnän olevan pettämistä.

Suuren suomalaisen seksikyselyn 2012 mukaan naisista yli neljäsosa (27 %) ei saa yhtään orgasmia yhdynnän aikana. Miehistä yhdynnässä orgasmitta kertoo jäävänsä yksi prosentti. Mies-vastaajista suurin osa (82 %) ja naisvastaajista alle puolet (45 %) kertoo saavansa yhden orgasmin yhdynnän aikana. Kaksi orgasmia yhdynnän aikana naisista sai 14 prosenttia ja miehistä 7 prosenttia.

Lähes kaikki vastaajat (96 %) olivat harrastaneet seksiä makuuhuoneessa kotona ja suuri osa (88 %) myös muualla kotona. Kolmanneksi useimmin vastaajat olivat rakastelleet myös luonnossa (56 %) ja niukaksi neljänneksi paikaksi jäi auto (54 %).

Kyselyyn vastanneet miehet ovat harrastaneet seksiä useammissa paikoissa kuin naiset. Naiset olivat harrastaneet miehiä enemmän seksiä makuuhuoneessa ja muualla kotona sekä baarissa tai ravintolassa. Miehet sen sijaan olivat harrastaneet naisia useammin seksiä muun muassa luonnossa, autossa, työpaikalla ja yleisellä uimarannalla.

Suurin osa naisvastaajista ilmoitti parhaaksi seksiasennoksi lähetyssaarnaajan. Toiseksi miellyttävimmäksi he mielsivät takaa päin rakastelemisen ja kolmanneksi mieleiseksi ratsastamisen. Vähiten naisia miellyttivät 69 ja seisaaltaan sekä lusikassa rakasteleminen.

Miehet sen sijaan antoivat ohjakset mieluiten naisten käsiin, sillä heistä suurin osa piti ratsastusta parhaimpana seksiasentona. Niukaksi kakkoseksi jäi takaa päin rakasteleminen ja kolmanneksi miellyttävimmäksi asennoksi miehet mielsivät lähetyssaarnaajan. Samat asennot keräsivät vähiten ääniä miehillä kuin naisilla

Lisätiedot:
Terve Media Oy
Päätoimittaja Teemu Puhakka
040 550 3695

Suuri suomalainen seksikysely 2012 Ennätysmäärä suomalaisia paljasti yksityiskohtia seksielämästään http://www.tohtori.fi/?page=1616302&id=6891674

Terve Media Oy on hyvinvointi- ja terveymedioita julkaisevat mediayhtiö, joka työllistää 20 median ja sisällön tuotannon ammatillaista ja jonka sisällöntuotantoon osallistuu vuosittain yli 100 terveydenhuollon ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terve Media Oy:n budjetoitu liikevaihto on vuonna 2012 noin 4 miljoonaa euroa. Terve Media Oy:n julkaisema Terve.fi-palvelu tavoittaa kuukausittain noin 900.000 hyvinvoinnistaan ja terveydestään kiinnostunutta suomalaista kuluttajaa. Terve Media Oy:n noin 250 TV-ruutua apteekeissa ympäri Suomea tavoittavat päivittäin ostohetken aikana yli 50 % suomalaisista apteekkiasiakkaista. Lisäksi yhtiö julkaisee lääkäreille, hoitajille, farmaseuteille ja hammaslääkäreille omia ammattilaisportaaleita.