Lehdistötiedote: Siemens Enterprise Communications julkisti UC Suite 2011 -ratkaisukokonaisuuden

Kustannustehokkaan ratkaisun kattavat multimediaominaisuudet tehostavat yritysviestintää

UC Suite 2011 on markkinoiden edistyksellisin ja kattavin avoimiin standardeihin perustuva yritysviestintäratkaisu. UC Suite 2011 mahdollistaa tietoturvallisen ja kustannustehokkaan ratkaisun yritysten sisäisen ja ulkoisen viestinnän tehostamiseen. UC Suite 2011 voidaan tarjota palveluna yrityksen yhdistetyn viestinnän ratkaisuksi tai se voidaan integroida helposti ja kustannustehokkaasti yrityksen jo käytössä oleviin UC-komponentteihin, puheratkaisuihin sekä liiketoimintasovelluksiin. UC Suite 2011 täydentää jo vuosia markkinoilla ollutta OpenScape Communications -ratkaisua, joka oli vuoden 2010 VoiceCon-konferenssin Best of VoiceCon -valinta.

UC Suite 2011 -ominaisuudet ja edut:

• OpenScape Mobility tuo yhdistetyn viestinnän ominaisuudet mobiilipäätelaitteisiin ja mahdollistaa lisäksi merkittäviä kustannussäästöjä esim. roaming- kustannuksissa kun puheluissa voidaan hyödyntää sekä langatonta lähiverkkoa että GSM-verkkoa. Ratkaisu soveltuu käytettäväksi eri mobiilikäyttöjärjestelmien päätelaitteissa, kuten Symbian, Android, Windows Mobile ja Apple iPhone.
  • OpenScape Web Collaboration on web-neuvottelutyökalu, johon on integroitu useita eri multimediaominaisuuksia. OpenScape Web Collaboration -sovelluksen avulla viestintäkanavaa on helppo vaihdella pelkällä hiiren klikkauksella Internetin, chatin ja videoneuvottelun välillä. Ratkaisu on tietoturvallinen edistyksellisen salauksen ja salasanalla suojattujen internet-istuntojen ansiosta. Web-neuvotteluun voidaan osallistua seilainkäyttöisesti, jolloin osallistujien työasemiin ei ole tarvetta asentaa erillisiä asiakasohjelmistoja.
  • Ratkaisun avulla tehostetaan tiimityöskentelyä ja säästetään matka- ja neuvottelutilakustannuksissa sekä työajassa tehokkaamman kommunikoinnin avulla. OpenScape Web Collaboration -palvelu voidaan asentaa paikallisesti tai tarjota hosting-ratkaisuna, mikä lisää joustavuutta ja kustannustehokkuutta.
  • OpenScape Video -ominaisuudet helpottavat ratkaisujen liittämistä yhteistyökumppaneiden ratkaisuihin, kuten Polycomin, Tandbergin ja Lifesizen laitteisiin mm. sertifiointien ja valmistajakohtaisten määrittelyohjeiden sekä intuitiivisten käyttöliittymien ja edistyksellisten videoyhteyksien hallinnan avulla. Videoyhteydet ovat mahdollisia myös eri valmistajien laitteistojen välillä.
  • OpenScape PhoneApps on uusi ratkaisu, joka integroi OpenScape-sovellukset (mm. UC-sovellus) ja OpenStage-puhelimet. OpenScape PhoneApps sisältää myös kehitystyökaluja, joiden avulla yritys voi muokata valmiita sovelluksia omiin tarpeisiinsa tai kehittää omia sovelluksia OpenStage-puhelimiin.
  • OpenScape CC mobiiliclient  on erityisesti asiakaspalvelutehtävissä toimiville henkilöille suunnattu ratkaisu. Ratkaisun avulla asiakaspalvelusarjaan voidaan kirjautua mistä tahansa äänitaajuusvalintaa tukevasta puhelimesta, esimerkiksi matkapuhelimesta. Ratkaisua voidaan käyttää täysin ilman erillistä asiakasohjelmaa. Myös informatiivisempi graafinen käyttöliittymä on tarjolla sekä mobiilipuhelimeen että PC:lle (web-start-sovellus, ei erillistä asennustarvetta).

Tiina Granlund
Myyntijohtaja
p. +358 (9) 54802222
tiina.granlund@siemens-enterprise.com

Siemens Enterprise Communications
Siemens Enterprise Communications Siemens Enterprise Communications on yksi maailman johtavia yrityksille tarkoitettujen end-to-end-tiedonsiirtoratkaisujen toimittajia. Tarjottaviin ratkaisuihin kuuluvat puhe-, verkon infrastruktuuri- ja turvaratkaisut, jotka käyttävät avoimia, standardinmukaisia arkkitehtuureja ja yhdistävät saumattomasti tietoliikenneyhteydet ja liiketoiminnan sovellukset. Nämä palkitut Open Communications –ratkaisut auttavat organisaatioita parantamaan tuottavuuttaan ja pienentämään kustannuksia helposti käyttöönotettavilla sovelluksilla, jotka toimivat olemassa olevissa IT-ympäristöissä, mikä tehostaa liiketoimintaa.

Yritys on sitoutunut OpenPath®-kehityspolkuihin, joiden avulla asiakkaat voivat ilman riskiä ja kustannustehokkaasti ottaa käyttöön yhdistettyjä tiedonsiirtoratkaisuja. Siemens Enterprise Communications -ryhmän yrityksiä ovat Siemens Enterprise Communications, Cycos ja Enterasys Networks, ja ne ovat Gores Groupin ja Siemens AG:n yhteisomistuksessa.

Lisätietoja Siemens Enterprise Communicationsista ja Enterasysistä saa osoitteesta www.siemens-enterprise.com tai www.enterasys.com