Mehiläinen valitsi QlikView´n Business Discoveryn kasvunsa tueksi

Sosiaali- ja terveyspalveluja tuottava Mehiläinen hakee tukea kasvavalle liiketoiminnalleen johtavan liiketoiminnan analyysiratkaisun QlikView´n avulla.

Vuonna 1909 perustetun Mehiläisen valtakunnalliseen yksityisrahoitteiseen palveluverkostoon kuuluu nyt 24 lääkärikeskusta, 9 sairaalaa sekä noin 30 työterveysasemaa. Lisäksi Mehiläinen avaa pääkaupunkiseudulle kaksi toimipistettä vuoden 2012 alkuun mennessä. Kunnille, kuntayhtymille ja sairaanhoitopiireille Mehiläinen-konserni tarjoaa ikääntyneiden palveluasumista, mielenterveyskuntoutusta, vammaispalveluita, lastensuojelua, kotihoitoa sekä perusterveydenhuoltoa ja hoitajavuokrausta valtakunnallisesti 60 toimipisteessä.

Mehiläinen on osa Ambea-konsernia, joka on pohjoismaiden suurin yksityinen terveys- ja sosiaalipalvelukonserni. Vuonna 2010 Mehiläisen liikevaihto oli noin 193 miljoonaa euroa. Yrityksessä työskentelee noin 2000 työntekijää ja sekä noin 1900 ammatinharjoittajina toimivaa lääkäriä.

Liiketoiminnan kasvun myötä Mehiläinen halusi tehostaa liiketoimintansa ohjausjärjestelmää.
Halusimme erillisen BI:n, joka vastaisi liiketoimintamme vahvan kasvun tuomiin haasteisiin. Määrittelimme tarpeet niin sanotulle johdon työpöydälle ja QlikView vastasi niihin erinomaisesti. Odotamme yhteistyöltämme paljon, kertoo Mehiläisen vastaanottopalveluiden johtaja Teemu Jääskö.

QlikTechin Suomen maajohtaja Jarmo Rajala uskoo QlikView´n vastaavaan Mehiläisen haasteisiin.

– QlikView´n Business Discovery tarjoaa uusia näkökulmia liiketoimintaan ja avaa täysin uusia liiketoimintamahdollisuuksia. QlikView´n avulla voidaan esimerkiksi analysoida asiakaskuntaa sekä mittaroida yrityksen eri toimipisteiden toimintaa nopeasti ja käyttäjäystävällisesti. Lisäksi QlikView on myös helposti yhdistettävissä muihin ohjelmiin, Rajala summaa.

QlikTech Finland Oy
maajohtaja Jarmo Rajala
puh. 040-530 0384
jarmo.rajala@qlikview.com

QlikTech

QlikTech tarjoaa uuden sukupolven liiketoimintatiedon hallintaratkaisuja, joilla organisaatiot voivat tehdä päätöksiä paremmin ja nopeammin. Yhtiön tehokas ja helppokäyttöinen ratkaisu yhdistää perinteiset BI-ratkaisut ja erilliset toimistosovellukset. QlikView Business Discovery -alustalla analyysi ei enää vie kuukausia tai vuosia, vaan käyttäjä pystyy itse analysoimaan eri lähteistä koottua dataa rajattomasti sillä hetkellä, kun hän sitä tarvitsee. QlikTechin assosiatiiviseen muistiteknologian avulla käyttäjät voivat tutkia tietoja Google-hakujen tapaan, eikä tieto ole kahlittu tietylle ennalta määrättyjenkysymysten reitille.

QlikView Business Discovery toimii olemassa olevien BI-sovellusten kanssa, tarjoten niihin paljon uusia ominaisuuksia. Ketkä tahansa yksittäisistä käyttäjistä globaaleihin yhtiöihin voivat käyttää ohjelmistoa toimitiloissa, pilvi-teknologialla, kannettavalla tietokoneella tai muulla kannettavalla päätelaitteella.

Qliktechin pääkonttori sijaitsee Radnorissa, Yhdysvaltojen Pennsylvaniassa ja yhtiön toimipisteet yli 100 maassa palvelevat yli 16 000 asiakasta.