MM-hiihdot alkavat – pidä tietosi ajan tasalla

Ilmainen QlikView-sovellus tarjoaa uskomattoman laajan paketin urheilijatietoa ja MM-hiihdon historiaa netissä ja mobiililaitteissa muutamalla klikkauksella.

Käyttäjälähtöisiä Business Discovery -sovelluksia päätöksenteon tueksi tarjoava QlikTech on kehittänyt ilmaisen sovelluksen, jolla hiihtofanit pääsevät käsiksi ennen näkemättömän laajaan MM-hiihtojen tietopakettiin. Tietokantaan on kerätty historiatietoa 85 vuodelta, ja siihen päivittyy tietoa Oslossa 23.2. alkavista MM-hiihtokisoista päivittäin.

Sovelluksella voi analysoida hiihdon MM-kisojen historiaa, löytää vastauksia yksityiskohtaisiin ja kiperiin kysymyksiin tai lisätä helposti kisatietämystään muuten vaan. Se toimii internetissä tai millä tahansa kannettavalla päätelaitteella.

– Olemme QlikTechissä sitä mieltä, että kaikkien työ- ja vapaa-ajansovellusten pitää olla helppokäyttöisiä. QlikView-teknologia, jota käytetään normaalisti yritysten päätöksenteossa, taipui loistavasti myös MM-kisojen analysointiin, kertoo QlikTechin Suomen maajohtaja Jarmo Rajala.

SkiSkilled-sovelluksella hiihtofanit voivat etsiä ja löytää tietoa eri muuttujia yhdistellen, paljon syvällisemmin kuin lukemalla pelkkiä tilastoja.

– Hiihtosovellus on myös osoitus siitä, miten nopeasti ratkaisumme voidaan toteuttaa käyttövalmiiksi. Tällä sovelluksella kuka tahansa voi kehittyä asiantuntevaksi MM-hiihdon faniksi, Rajala lisää.

Sovelluksella voi hakea tietoa esimerkiksi seuraavista aiheista:

• Kisojen ohjelma ja aikataulut
  • Historia, esimerkiksi kuka on voittanut eniten mitaleja missäkin lajissa
  • Mitalitilastot maittain, urheilijoittain ja joukkueittain
  • Tilastot suksimerkkien perusteella, esimerkiksi millä merkillä on voitettu useimmin
  • Minkä ikäisenä urheilijat ovat voittaneet eniten mitaleja
  • Yksityiskohtaiset kilpailijatiedot, syntymäaika, ikä ja mitalien määrä

Sovellus käyttää Kansainvälisen hiihtoliiton FIS:n dataa. Englanninkielinen ”SkiSkilled”-sovellus löytyy osoitteesta www.qlikview.com/ski.

QlikTech Finland Oy
Maajohtaja Jarmo Rajala
Puh: 040 530 0384
jarmo.rajala@qliktech.com

##

QlikTech
QlikTech on johtava yritys Business Discoveryssa eli käyttäjälähtöisessä Business Intelligencessä.

Yhtiön tehokas ja helppokäyttöinen Business Discovery -ratkaisu yhdistää perinteiset BI-ratkaisut ja erilliset toimistosovellukset. QlikView Business Discovery -alusta mahdollistaa intuitiivisen käyttäjälähtöisen analyysin, joka ei enää vie kuukausia tai vuosia, vaan tuloksia saadaan jo muutamassa päivässä tai viikossa. QlikTechin assosiatiivisen hakuteknologian avulla käyttäjät voivat tutkia tietoja vapaasti, eikä käyttäjä ole kahlittu tietylle ennalta määrättyjen kysymysten reitille.

QlikView Business Discovery toimii olemassa olevien BI-sovellusten kanssa, tarjoten niihin uusia ominaisuuksia.

QlikTechin pääkonttori sijaitsee Radnorissa, Yhdysvaltojen Pennsylvaniassa ja yhtiön toimipisteet yli 100 maassa palvelevat yli 16 000 asiakasta.