Näyttävin ulko-ovi on ajaton, kaunis ja tyylikäs

Maaliskuun alussa yli 5 000 suomalaista äänesti Fenestran näyttävimmän ulko-oven. Vastaajat pitivät ulkonäön lisäksi turvallisuutta tärkeänä kriteerinä.

Fenestran ulko-ovimallistojen suosikki näyttäisi olevan Moderni-mallisto. Näyttävin ulko-ovi äänestyksessä eniten ääniä saivat Moderni-malliston ovet H107 ja FE44. Ulkonäkö oli luonnollisesti tärkein seikka, mutta myös turvallisuus nousi vahvasti esiin. Lisäksi oven pitää kestää aikaa ja sopia eri tyyleihin. Voittaja-ovet ovat Fenestran myydyimpiä tuotteita.

– Eniten ääniä saanut H107 on suosituin Moderni-malliston ovistamme. Malliston erikoisuus on molemminpuolinen voimakas kuviointi ja erikoisvahva ovirunko. Pääoven ilmeen ja luonteen ajattelu on nouseva trendi Suomessa. Ovi on osa julkisivua, mutta myös osa eteisen ja sisätilojen sisustusta. Kaunis ovi huokuu viimeistelyä ja laatua, kertoo Fenestran myyntipäällikkö Arto Hyöty.

1 247 ääntä saanutta voittajaa kuvailtiin muun muassa seuraavasti:

• Ajaton ja tyylikäs, olkoon talon ulkopinnat mitkä tahansa.
  • Kaunis, yksinkertainen ja turvallinen. Lasit ovat riittävän pieniä ja kaukana lukosta, ettei murtomies pääse sisään oven lasia rikkomalla.
  • Kaunis, tasapainoinen ovi, jonka saa helposti koristeltua jouluksi tai muuhun aikaan. Tämä ovi on myös "sisäänkutsuva" ja mielikuvaltaan onnellisen perheen ovi.

Toiseksi tullut FE44 sai 887 ääntä ja kolmanneksi sijoittunut Uniikki-malliston edustaja FE160 sai 552 ääntä.

Hyödyn mukaan kuvioinnin ohella myös värien käyttö yleistyy voimakkaasti. Lisäksi monien äänestäjien mainitsema turvallisuus otetaan huomioon ovia suunnitellessa.

– Turvallisuuden merkitys kasvaa koko ajan ja kaikkiin Fenestran ulko-oviin on mahdollisuus tilata turvalukkoja ja muita turvallisuusratkaisuja. Voittajaovien suosiota lisää myös se, että ne kuuluvat nopean toimituksen tuotteisiimme. Niihin voi tutustua myymälöissä ja saada kosketuksen designiin konkreettisesti, joten ostopäätös on helppo tehdä, Hyöty summaa.

Rakentaja.fi -palvelussa järjestettyyn äänestykseen osallistuneiden kesken arvottiin kylpylä-lahjakortti. Sen voitti Ilkka Turppo Helsingistä.

Fenestra Oy
Arto Hyöty
Myyntipäällikkö

Fenestra Oy - parempaa palvelua

Fenestra palvelee paremmin tarjoamalla asiakkaan tarpeen mukaisia ovi- ja ikkunaratkaisuja. Korkeatasoinen palvelu perustuu luotettavaan toimintaan aina suunnittelusta asennukseen. Yhtiö toimittaa vuosikymmenten kokemuksella ratkaisuja henkilöasiakkaille, rakennusliikkeille, kerrostalosaneeraukseen, talotehtaille, jälleenmyyjille ja vientiin.

Fenestra valmistaa vuosittain noin 220 000 ikkunayksikköä ja noin 300 000 ovea. Liikevaihto on noin 110 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 700.

Fenestran tuotantolaitokset sijaitsevat Forssassa, Kuopiossa, Viitasaarella, Alavudella, Posiolla ja Tallinnassa. Seitsemän myyntikonttoria palvelee koko Suomen alueella.