• Pilgrim/

Neutrogena Visibly Clear Spot Stress Control -tuotesarja hoitaa rasvoittuvaa ja stressaantunutta ihoa

Neutrogenan teettämän ihonhoitokyselyn mukaan noin 90 % suomalaisista nuorista ja aikuisista kokee usein tai toisinaan stressiä arjessa. Työ- ja opiskeluelämä koetaan stressin aiheuttajista suurimmaksi (80 %) raha-huolien pitäessä toista sijaa (61 %). Oma keho, paino ja ulkonäkö aiheuttavat kolmanneksi eniten (59 %) stressiä. Neutrogena Visibly Clear on kehittänyt uuden tuotesarjan erityisesti stressaantuneen ja rasvoittuvan ihon hoitoon. Visibly Clear Spot Stress Control lanseerattiin tammikuussa 2011 apteekkeihin ja päivittäistavarakauppoihin.

Kyselyyn osallistuneista 82 % koki, että stressi vaikuttaa ihon kuntoon. Vastanneista 70 % piti puhdasta ja ongelmatonta ihoa erittäin tärkeänä asiana, ja jopa 78 % uskoi ihon epäpuhtauksilla ja ongelmilla olevan vaikutusta omaan hyvinvointiin. Lisäksi 55 % koki, että iho-ongelmat ovat pahimmillaan, kun elämä on kiireistä ja stressaavaa.

– Pahimmillaan stressi voi heikentää ihon kuntoa ja ihon huono kunto aiheuttaa lisää stressiä. Varsinkin naisilla iho reagoi hormonaalisiin muutoksiin samalla, kun jaksaminen on koetuksella arjen kiireessä. Stressiä koetaan monista asioista yhtä aikaa ja ne voivat ruokkia toisiaan, sanoo tuotepäällikkö Johanna Backman Johnson & Johnson Consumer Nordicista.

Kurkku-uute ja vihreä tee rauhoittavat ihoa

Neutrogena Visibly Clear Spot Stress Control –tuotesarja on kehitetty puhdistamaan ja rauhoittamaan rasvoittuvaa ihoa  hektisen elämänvaiheen aikana. Neutrogena Spot Stress Control -tuotesarjaan kuuluu kolme tuotetta:

• Neutrogena Spot Stress Control Daily Scrub -kuorintavoide 150 ml. Suositushinta 8,30€.
  • Neutrogena Spot Stress Control 3-in-1 Daily Cleansing Lotion -kasvovesi 200 ml. Suositushinta 8,30€.
  • Neutrogena Spot Stress Control Ultra-light Spot Treatment Moisturiser -kosteusvoide 40 ml. Suositushinta 8,30€.

Kaikki Stress Control -tuotteet sisältävät salisyylihappoa, joka poistaa tehokkaasti epäpuhtauksia ja kuorii kuolleita ihosoluja, jolloin ihohuokoset pysyvät puhtaina. Patentoitu MicroclearTM teknologia vähentää finnejä ja mustapäitä ilman, että iho kuivuu. Luonnolliset ainesosat kurkku-uute ja vihreä tee puolestaan rauhoittavat ja kosteuttavat ihoa samalla, kun ne ehkäisevät ihon rasvoittumista ja supistavat ihohuokosia.

Vinkkejä puhtaamman ihon saamiseksi Neutrogena Spot Stress Control -tuotteiden avulla:

• Ihonhoidossa huolellinen puhdistus aamuin ja illoin on kaiken A ja O. Raikkaan tuoksuinen Neutrogena Spot Stress Control Daily Scrub on päivittäiseen käyttöön sopiva hellävarainen kuorintavoide. Hiero kuorintavoidetta kasvoille kevyesti, silmänympärysihoa välttäen ja huuhtele haalealla vedellä. Päivittäinen käyttö ehkäisee epäpuhtauksien muodostumista.
  • Parhaan lopputuloksen saat viimeistelemällä ihonpuhdistuksen virkistävällä, syväpuhdistavalla Spot Stress Control 3-in-1 Daily Cleansing Lotion -kasvovedellä.  Kolmivaikutteinen koostumus supistaa ihohuokosia, vähentää ihon rasvaisuutta ja kiiltoa sekä auttaa vähentämään näppyjen muodostumista.
  • Myös rasvaisen Ihon kosteutus on tärkeää. Neutrogena Spot Stress Control Hydrating Spot Treatment on nopeasti imeytyvä ja tehokkaasti epäpuhtauksia ehkäisevä geelimäinen kosteusvoide. Levitä kasvoille ja kaulalle aamuin ja illoin.

Neutrogena toteutti ihonhoitokyselyn yhteistyössä kustannusyhtiö Forman kanssa.

Lisätiedot, kuvat ja tuotenäytteitä:

Johanna Backman
Tuotepäällikkö