Norton toimittaa suojan Windows® 8 -käyttöjärjestelmään, sosiaaliseen mediaan ja nettihuijauksiin

Uudet versiot Nortonin tietoturvaohjelmista tekevät Windows 8 -käyttöjärjestelmästä nopeamman ja turvallisemman

Helsingissä 11.9.2012 – Norton on tänään julkaissut uudet versiot palkituista Norton 360 -, Norton Internet Security -, ja Norton AntiVirus -tietoturvaohjelmistaan. Uudet versiot tarjoavat muun muassa paremman suojan sosiaalisen median käyttäjille ja internethuijauksia vastaan sekä parannetut pilvipalveluominaisuudet. Lisäksi uudet versiot ovat täysin yhteensopivia Windows 8 -käyttöjärjestelmän kanssa ja tekevät siitä sekä turvallisemman että nopeamman kuin pelkkä Windows Defender -ohjelma.

Ulkopuolisen tahon suorittaman testauksen mukaan Windows 8 on Nortonin tietoturvaratkaisuihin yhdistettynä 50% nopeampi[1] ja 20% turvallisempi kuin pelkkään Windows Defender[2] ohjelmaan yhdistettynä. Lisäksi testissä ilmeni, että Norton kykeni tunnistamaan ja suojautumaan sellaisilta uhkilta, jotka jäivät Windows Defender –ohjelmalta huomaamatta[3].

“Juuri julkaistun tämän vuoden Norton Cybercrime -raportin[4] mukaan joka kymmenes sosiaalisen median käyttäjä sanoi joutuneensa huijauksen uhriksi jossakin sosiaalisen median palvelussa. Nykyään monet kuluttajat jakavat merkittävän osan elämästään muiden käyttäjien kanssa. Tähän liittyy jatkuva riski henkilökohtaisten tietojen joutumisesta vääriin käsiin”, sanoo Nortonin tietoturva-asiantuntija Per Hellqvist. “Uusimmat ohjelmamme vastaavat tähän tarpeeseen vahvemmalla sosiaalisen median ja internethuijausten vastaisella suojalla varmistaakseen, että kuluttajat ovat turvassa useiden laitteiden ja langattomien verkkojen maailmassa.“

Nortonin uudet tuotteet on suunniteltu niin, että ne ovat turvallisempia, helppokäyttöisempiä ja optimoivat laitteen suorituskyvyn. Ulkopuolisen tahon suorittaman testauksen perusteella uudet tuotteet olivat kilpailijoiden tuotteita parempia niin suojauksen[5] kuin suorituskyvyn[6] osalta. Uusien ominaisuuksien ja parannuksien ansiosta tuotteet ovat:

Turvallisempia

Markkinoiden parhaan turvallisuusteknologian lisäksi uudet Norton-tuotteet tarjoavat seuraavat parannukset:

-       Parempi suoja sosiaaliseen mediaan – Uudet puolustusmekanismit suojelevat kuluttajia hyökkäyksiltä ja huijauksilta sosiaalisessa mediassa. Esimerkkinä tällaisista huijauksista voidaan mainita mm. “tykkäysten” kaappaukset, huijausviestit tai -postaukset sosiaalisen median palveluissa.

-       Scam Insight – parempi huijaussivustojen tunnistus varoittaa käyttäjiä arveluttavista sivuista, jotka ovat uusia tai joilla ei ole vakiintunutta mainetta Nortonin käyttäjäyhteisössä, auttaen näin käyttäjiä säilyttämään henkilökohtaiset tietonsa kuten pankkitunnukset ja käyttäjätunnukset tai salasanat turvassa.

-       Parannettu verkkosuojaus – Pitääkseen kuluttajat turvassa jatkuvasti kehittyviltä nettihyökkäyksiltä, uusimmat tuotteet tarjoavat entistä paremman suojan, josta esimerkkeinä ovat uusi älykäs palomuuri ja tarkempi internetsivujen turvallisuusselvitys,

johon kuuluu tiedoston, URL-osoitteen ja domainin maineen arvioinnin lisäksi myös IP-osoitteen maineen arviointi.

Nopeampia

Kuluttajat ovat yhä enemmän liikkeellä ja käyttävät enemmän kannettavia laitteita, kuten tablet-tietokoneita ja kevyitä kannettavia. Nopea käynnistys ja sammutus sekä akunkesto ovat entistä tärkeämpiä. Uusimpien Nortonin tuotteiden ominaisuuksiin kuuluu:

-       Nopeampi käynnistys ja sammuttus – Suunniteltu kokonaan uudelleen     käynnistymisen ja sammuttamisen nopeuttamiseksi

-       Maksimaalinen akun kesto – Entistä pienempi virran kulutus mahdollistaa pidemmän akunkeston ja nopeamman palautumisen valmiustilasta.

-       Parempi tuki digitaalisille mediatiedostoille – Suunniteltu varmistamaan, että digitaaliset mediatiedostot kuten kuvat, musiikki ja videot säilyvät turvassa, vaikuttamatta kuitenkaan suorituskykyyn.

Yksinkertaisempia
Paitsi nopeampia ja turvallisempia, Nortonin tuotteet ovat myös helppokäyttöisempiä. Parannuksiin kuuluu mm.:

-       Kosketusnäyttöystävällisyys – Käyttöliittymä on suunniteltu nopeampaa suoritusta varten ja optimoitu kosketusnäyttölaitteille.

-       Ei tarvetta manuaalisille päivityksille– Kaikki päivitykset asennetaan nyt automaattisesti, joten kuluttajat voivat olla varmoja siitä, että he ovat turvassa uusimmilta uhkilta ilman manuaalisia päivityksiä.

-       Ei tarvetta uudelleenkäynnistykselle – Päivitykset eivät enää vaadi laitteen uudelleenkäynnistystä, joten kuluttajat saavat ajan tasalla olevan suojan ilman keskeytyksiä.

Hinta ja saatavuus

Norton 360, Norton Internet Security, ja Norton AntiVirus –tietoturvaohjelmien uusimmat versiot ovat saatavilla Norton-jällenmyyjiltä sekä Nortonin sivuilta osoitteesta fi.norton.com. Suositeltu vähittäismyyntihinta Norton 360 -ohjelmalle on 79,90 €, Norton AntiVirus -ohjelmalle 49,90 € ja Norton Internet Security -ohjelmalle 59,90 €.

YHTEYSTIEDOT:

Ville Ahtiainen Mariam Rguibi
Norton by Symantec Pilgrim Oy
Ville_Ahtiainen@symantec.com
mariam.rguibi@pilgrim.fi

Norton

Norton suojelee käyttäjille tärkeää materiaalia sen digitaalisen elinkaaren kaikissa vaiheissa. Norton tarjoaa erilaisia turvallisuusratkaisuja, mm. henkilökohtaisiin tietokoneisiin ja mobiililaitteisiin soveltuvia teknologioita, tukipalveluita ja online-tukea. Tykkää Nortonista Facebookissa.

Symantec

Symantec on maailman johtava tietoturvallisuus-, varastointi- ja järjestelmänhallintaratkaisujen tarjoaja. Se auttaa käyttäjiä ja organisaatioita turvaamaan ja hallinnoimaan kaikkea tietoa. Ohjelmistomme ja palvelumme suojaavat käyttäjälle tärkeää tietoa paremmin ja tehokkaammin niin, että käyttäjä voi huoletta käyttää ja varastoida tietoa paikasta riippumatta. Lisätietoa: www.symantec.com.

[1]Real World Performance Test,” PassMark, August 2012. Norton Internet Security vs. Defender as default setting in Windows 8. Faster claim based off on-demand security software scan time.

[2]Real World Testing Report,” AV-Test, July 2012. Norton Internet Security vs. Defender as default setting in Windows 8.

[3]Real World Testing Report,” AV-Test, July 2012. Norton Internet Security vs. Defender as default setting in Windows 8.

[4] Norton Cybercrime Report 2012, Symantec Corporation, September 2012.

[5]Real World Protection and Remediation Testing Report,” AV-Test, August 2012

[6]2013 Consumer Security Products Performance Benchmarks,” PassMark, August 2012