Omatoiminen Business Intelligence vaatii omatoimista tukea

QlikCommunity-verkkoyhteisön kasvu osoittaa, että tuelle ja yhteisöllisyydelle on kysyntää. Sivustolle rekisteröityy lähes 100 uutta QlikView-käyttäjää joka arkipäivä

Business Discovery -ratkaisujen eli käyttäjälähtöisen Business Intelligencen (BI) johtavan kehittäjän QlikTechin (NASDAQ: QLIK) QlikView-tuotetta varten perustetulla QlikCommunity-verkkoyhteisöllä on jo yli 62 000 käyttäjää. Jäsenet jakavat kokemuksiaan QlikView Business Discovery -alustan käytöstä ja tarjoavat toisilleen tukea teknisissä ongelmissa.

QlikCommunity-verkkoyhteisöön rekisteröityy keskimäärin 100 uutta käyttäjää jokaisena arkipäivänä. Yhteisön kasvu osoittaa, että yrityskäyttäjillä on tarvetta yksilöityyn, yhteistyön pohjalta toimivaan omatoimiseen tukiympäristöön ja että käyttäjälähtöisen, omatoimisen BI-mallin on syytä tarjota tällaista tukea.

QlikCommunity-yhteisön menestyksen takana on suurelta osin se, että yhteisö tarjoaa rekisteröityneille käyttäjille edullisen, omatoimisen ja käyttäjäystävällisen välineen. Yhteisössä on muun muassa keskustelufoorumeja, joilla käyttäjät voivat jakaa QlikView´n käyttökokemuksiaan ja saada vastauksia kysymyksiinsä. Alustalla on tarjolla myös muuta käyttäjien luomaa sisältöä, kuten hyväksi havaittuja käyttövinkkejä, ohjeita ja tuotedokumentaatiota. Sivustolle lähetetään päivittäin lähes 300 kirjoitusta, joiden joukossa on kysymyksiä teknisistä asioista, kommentteja ja palautetta.

– QlikCommunity-yhteisön avulla kehittäjämme ovat kyenneet saamaan nopeasti ratkaisuja monimutkaisiin ongelmiin, kertoo Brian Veara, ThedaCaren päätöksentekoresursseista vastaava johtaja.

– Omat loppukäyttäjämme odottavat nopeaa reagointia tarpeisiinsa, ja siihen QlikCommunity on erinomainen työkalu. Sen avulla voimme myös tutustua luoviin ratkaisuihin, jollaisia emme itse olisi alun perin kehittäneet.

Tukea ja työkaluja myös IT-osastolle

IT-osastoilta vaaditaan aina enemmän uuden teknologian toimittamisessa, tukemisessa ja ylläpitämisessä, mutta samaan aikaan palvelutason on pysyttävä korkeana. Niinpä työn tueksi tarvitaan innovatiivisia, omatoimisia käyttäjätukiratkaisuja. QlikTechin kokonaisvaltainen valikoima tarjoaa vastauksen näihin haasteisiin. Se sisältää sekä perinteisiä että yhteisöpohjaisia tukipalveluja, jotka on kehitetty vastaamaan asiakkaiden kasvaviin liiketoiminnan tarpeisiin.

QlikView'ta ja QlikCommunity-yhteisöä hyödyntämällä yrityskäyttäjät voivat itse suorittaa tehtäviä, jotka aiemmin olisivat vaatineet IT-ammattilaisen tukea. Lisäksi he voivat saada vastauksia kysymyksiinsä heti. Molemmissa tapauksissa tietotekniikasta tulee esteen sijaan yrityskäyttäjien kumppani.

– Nykyään yrityskäyttäjien täytyy tehdä nopeampia päätöksiä, jotka pohjautuvat selkeään, olennaiseen tietoon. Siksi jonottaminen ja IT-osaston luoman raportin odottaminen ei vain toimi enää, sanoo Doug Laird, QlikTechin markkinointijohtaja.

– QlikView'n omatoiminen Business Discovery -ratkaisu, jonka tukena on QlikCommunity-yhteisö, tehostaa käyttäjien toimintaa antamalla heille mahdollisuuden reagoida muuttuvaan markkinatilanteeseen nopeasti. Näiden työkalujen yhdistelmä on vienyt tukipalvelumme uudelle tasolle. On käynyt selväksi, että QlikCommunity-yhteisö tarjoaa käyttäjille mielenkiintoista sisältöä ja kokemuksia.

Lisätietoja QlikCommunity-yhteisöstä ja rekisteröityminen uudeksi jäseneksi osoitteessa: http://community.qlikview.com.

QlikTech Finland Oy
maajohtaja Jarmo Rajala
puh. 040-530 0384
jarmo.rajala@qlikview.com

##

QlikTech

QlikTech (NASDAQ: QLIK) on johtava yritys Business Discoveryssa eli käyttäjälähtöisessä Business Intelligencessä.

Yhtiön tehokas ja helppokäyttöinen Business Discovery -ratkaisu yhdistää perinteiset BI-ratkaisut ja erilliset toimistosovellukset. QlikView Business Discovery -alusta mahdollistaa intuitiivisen käyttäjälähtöisen analyysin, jonka käyttöönotto ei enää vie kuukausia tai vuosia, vaan tuloksia saadaan jo muutamassa päivässä tai viikossa. QlikTechin assosiatiivisen hakuteknologian avulla käyttäjät voivat tutkia tietoja vapaasti, eikä käyttäjä ole kahlittu tietylle ennalta määrättyjen kysymysten reitille.

QlikView Business Discovery toimii olemassa olevien BI-sovellusten kanssa, tarjoten niihin uusia ominaisuuksia mm. analyysin ilman odottelua, mobiliilisovelluksen, mahdollisuuden yhdistellä ja järjestellä tietoja uudelleen sekä sosiaaliset ja yhteisölliset työkalut.

QlikTechin pääkonttori sijaitsee Radnorissa, Yhdysvaltojen Pennsylvaniassa ja yhtiön toimipisteet yli 100 maassa palvelevat yli 21 000 asiakasta.