OPTIMA SERVICE ESITTELEE OHJELMISTOSOVELLUKSENSA

Pelkät perinteiset huoltopalvelut eivät riitä tulevaisuudessa

Pohjoismaiden suurin mobiilihuoltopalvelualan yritys Optima Service tuo toimialan ensimmäisenä oman ohjelmistosovelluksensa markkinoille. Kuluttajille suunnattu Optima Yatzy -­‐peli on näyteikkuna yhtiön ohjelmisto-­‐osaamiseen.

Markkinat muutoksessa

Ohjelmistokehitystyö on osa Optima Servicen uudistunutta liiketoimintastrategiaa, jossa sovellukset tukevat mobiilipalveluita. Toimiala kehittyy tällä hetkellä voimakkaasti, eivätkä perinteiset mobiililaitteiden huoltopalvelut riitä tulevaisuudessa yksinään.

Järjestelmäintegraation myötä informaation siirrosta ja ylläpidosta on tullut osa yritysten kaikkea toimintaa. Tabletit, kannettavat tietokoneet ja älypuhelimet ovat vahvasti toisiinsa integroituja ja sisältävät sekä henkilökohtaisista että yrityskohtaista tietoa, jonka hallintaan Optima Service tarjoaa läpinäkyviä, helppoja ja kustannustehokkaita ratkaisuja.

Nyt julkaistavan Yatzy-­‐pelisovelluksen lisäksi Optima Service on panostanut selainpohjaisen yritysportaalin ohjelmistointegraatioon ja luonut uuden tavan tuottaa entistä kustannustehokkaampaa mobiililaitteiden elinkaaripalvelua yrityksille. Elinkaaripalvelu mm. ylläpitää laitekohtaista seurantaa ja hallintaa mobiililaitteiden koko elinkaaren läpi. Yhtiö kehittää räätälöityjä web-­‐ ja natiivikieleen pohjautuvia ratkaisuja johtaville alustoille, kuten Android ja OS X/iOS, joiden avulla yritykset pysyvät mobiilikehityksen kärjessä.

Kehittyvä ekosysteemi ja tietoturva

”Optima Servicen tehtävänä on selvittää ja kertoa, millaisia mobiilipalveluita ja ohjelmistosovelluksia asiakkaat tarvitsevat esimerkiksi parin vuoden kuluttua. Suunnittelemme palveluitamme asiakasnäkökulmasta, joten meillä on selkeä ymmärrys mihin suuntaan mobiililaitteiden ja ohjelmistosovellusten ekosysteemiä tulee kehittää.

Valtuutettuna huoltopalveluiden tuottajana pidämme huolen siitä, että asiakkaan tiedot pysyvät tallessa, eikä asiakas-­‐ tai sisaltötietoja välity ulkopuolisille tahoille. Tuhoamme myös mobiililaitteet siten , että tiedot eivät missään tilanteessa joudu vääriin käsiin ”, kertoo Optima Servicen varatoimitusjohtaja Juha Pitkänen.

Optima Yatzy-­‐mobiilipelisovellus on saatavilla Android (Google Play)-­‐ ja seuraavaksi iOS-­‐alustalla AppStore-­‐ sovelluskaupasta (marraskuussa). Perinteisen suomalaisen Yatzy-­‐mobiilisovelluksen hinta on 1,49 €.

Juha Pitkänen Optima Service Oy varatoimitusjohtaja
mobile: +358 50 5585 446
tel: +358 9 5655 730

juha.pitkanen@optimaservice.fi
www.optimaservice.fi

Optima Service on Pohjoismaiden suurin johtavien brandien kuten Android –mobiililaitteiden, Apple -­‐tuotteiden ja Windows-­‐laitteiden huoltopalvelualan yritys. Vahvan mobiilihuoltopalvelumme sekä sovellus-­‐alustamme ansiosta voimme tarjota merkittäviä liiketoimintahyötyjä niin yritysasiakkaille, julkiselle sektorille kuin kuluttajillekin. Olemme luotettu kumppani mobiililaitteiden kustannustehokkaissa elinkaaripalveluissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2012 oli yli 14 miljoonaa euroa ja se työllistää 70 henkilöä.