Polar mukana tukemassa pikaluistelijoiden treeniä

Polar tukee Suomen pikaluistelumaajoukkueen harjoittelua ja sen analysointia teknologiayhteistyöllä.

Polar Electro Finland Oy ja Suomen Luisteluliitto ry ovat solmineet teknologiayhteistyösopimuksen, minkä tarkoituksena on seurata ja analysoida huippupikaluistelijoiden harjoittelua ja tänä viikonloppuna starttaavia maailmancupin kilpailuja. Polarin teknologia tuo uusia työvälineitä erityisesti treenin ja palautumisen välisen suhteen optimointiin.

– Emme ole aiemmin löytäneet sopivaa työkalua kuormituksen ymmärtämiseen teholajiympäristössä. Seuraamme pelkkien sykkeiden lisäksi useampia muuttujia, kuten sykevariaatioita ja harjoittelun kokonaiskuormitusta, kertoo Suomen Luisteluliiton laji- ja valmennuspäällikkö Pasi Koskela.

Teholajissa myös kestävyys tärkeää

Tarkkojen mittaustulosten lisäksi Luisteluliitossa arvostetaan Polarin pitkäaikaista tutkimustyötä kestävyyslajien parissa, sillä esimerkiksi pyöräily on pikaluistelijoille tärkeä treenimuoto harjoituskaudella.

– Pikaluistelua voisi kuvailla teholajiksi, joka on ajoittain myös kestävyysurheilua. Tämän vuoksi Polarin tekemä tutkimustyö on meille tärkeää, Koskela sanoo.

Pikaluistelijoiden käytössä on harjoitustietokoneita sekä niistä saatavan datan analyysiin tarkoitettuja huippu-urheilun tarpeisiin kehitettyjä ohjelmia.

– Polarille on aina ollut tärkeää tukea suomalaisten urheilijoiden menestystä ja olemme iloisia, että pitkäaikaisesta tutkimus- ja kehitystyöstämme on hyötyä nyt myös pikaluistelijoille, sanoo Polar Electro Finlandin Maajohtaja Mika Hämäläinen.

Mika Hämäläinen
Maajohtaja
Polar Electro Finland Oy
p. 040 522 26 66

Pasi Koskela
Laji- ja valmennuspäällikkö
Suomen Luisteluliitto ry
p. 040 516 57 52

Polar
Vuonna 1977 perustettu Polar Electro kehitti ensimmäisen langattoman sykemittarin. Siitä lähtien Polar on ollut johtava sykemittareiden ja urheiluinstrumenttien valmistaja ihmisen fysiologian ja suorituskyvyn syvällisen ymmärryksen ansiosta. Läheinen yhteistyö urheiluinstituuttien ja alan muiden toimijoiden kanssa on tehnyt yrityksestä laajasti tunnetun edelläkävijän sykemittareiden sekä sykkeeseen perustuvien harjoitteluratkaisujen parissa.

Polar Electro Oy:n pääkonttori sijaitsee Kempeleessä. Yritys toimii kansainvälisesti yli 80 maassa ja sen tuotteita myydään yli 35 000 myyntipisteessä maailmanlaajuisesti. Polar Electro Finland Oy, Polar Electro Oy:n tytäryhtiö, tarjoaa asiakkailleen myynnin, markkinoinnin, jakelun ja jälkimarkkinoinnin tukea Suomessa. Polar Electro Finland Oy:n pääkonttori sijaitsee Vantaalla.

Palkitut Polar-harjoitustietokoneet ovat markkinoiden suosituimpia ympäri maailmaa. Nähdäksesi kuinka tuotteemme ja palvelumme voivat auttaa sinua saavuttamaan harjoitustavoitteesi ja kuinka voit tehdä omasta kuntoilustasi menestystarinan, lue lisää www.polar.fi/fi.