Powernet toimittanut jo 350.000 ADC5000 -sarjan teholähdettä

Powernetin ADC5000- teholähdesarja saavutti merkittävän rajapyykin – 350.000:s juhlakappale toimitetaan Australiaan MH Powerille, joka on käyttänyt ADC5000 -sarjaa jo useita vuosia rautatietasoristeyksien ohjausjärjestelmissä.

Powernet ADC5000 sarjan kehitys aloitettiin 90-luvun lopulla. Kehitystyön tavoitteena oli tuoda markkinoille erittäin luotettava ja monipuolinen tulevaisuuden teholähdeperhe.

Sarjan ensimmäiset 250W -mallit julkistettiin vuonna 1998, jota seurasivat 125W ja 60W -mallit. ADC5000 oli markkinoiden ensimmäisiä teholähteitä, joissa oli vakiona mm. lämpötilakompensoitu lataustoiminto sekä ulostulon sarjadiodit. Näiden ominaisuuksien ansiosta ADC5000 on erityisen suosittu sovelluksissa, joissa tarvitaan redundanttia järjestelmärakennetta tai akun lataustoimintoa varsinaisen tehonsyötön rinnalle.

Vuosien mittaan ADC5000 sarjasta on tullut varsinainen ”työhevonen” etenkin vaativiin sovelluksiin ja sitä käytetään kansainvälisesti mm. tuulivoimaloissa, prosessi-automaatiojärjestelmissä, telecom-sovelluksissa sekä erilaisissa teollisissa laitteissa. Toimitetuista 350.000:sta yksiköstä valtaosa on edelleenkin käytössä. ADC5000:n odotettu elinikä on 15-20 vuotta, olosuhteista ja sovelluksesta riippuen.

ADC5000 on saavuttanut asiakkaiden maailmanlaajuisen luottamuksen nimenomaan korkean luotettavuutensa ansioista. Powernet Oy:n huollon laskema keskimääräinen vikaantumistiheys (MTBF) on tilastollisesti laskettuna yli 3 miljoona tuntia. Viime vuosina sarjan hyvä maine on kasvanut Powernetin tuotua markkinoille erityisen kestävät R-mallit (Robust). R -malleissa mm. piirilevyt on käsitelty suojaavalla pinnoitteella, joka parantaa entisestään luotettavuutta esimerkiksi lialle ja voimakkaalle tärinälle altistuvissa sovelluksissa.

ADC5000 on nyt saavuttanut terveen keski-iän, lastentaudit ovat ohi ja asennuskanta on mittava. Hyvien kokemusten ansiosta asiakkaat osoittavat luottamuksensa valitsemalla ADC5000 -sarjan myös uusiin tuotteisiinsa. Tämän luottamuksen ansiosta ADC5000 sarja voi hyvin ja pysyy suurella todennäköisyydellä tuotannossa pitkälle 2020-luvulle saakka.

M Power Products ja Powernet ovat olleet yhteistyössä jo yli 10 vuoden ajan. Yhteistyön aikana MPower on ostanut Powerntiltä tuotteita ADC5000 ja ADC4370 –sarjoista. Valitsemamme tuotteet ovat osoittautuneet erittäin luotettaviksi ja sopiviksi asiakkaillemme, etenkin rautatiemarkkinoilla. Powernet on erittäin joustava toimittaja ja olemme tehneet tuotekehitystä yhdessä koko yhteistyömme ajan. MPower suosittelee mielellään Powernetia korkealaatuisten tuotteiden toimittajana, kertoo Scott Young, Technical Sales, NWS/ACT, Australia.

– ADC5000 -sarja on loistava esimerkki siitä, kuinka suomalainen teollisuustuote pärjää globaaleilla markkinoilla. Erikoistutaan toiminnallisesti ”high-end” segmenttiin ja pidetään huoli siitä, että tuotteiden laatu pysyy korkealla, loppu on historiaa , toteaa Powernet Oy:n myyntijohtaja Harry Lilja.

Harry Lilja
Myyntijohtaja, Powernet Oy

Powernet Oy

Vuonna 1992 perustettu Powernet Oy on suomalainen teholähteiden, inverttereiden ja tehonsyöttöjärjestelmien suunnitteluun ja valmistukseen erikoistunut yritys, joka panostaa vahvasti tuotekehitykseen. Powernetin tärkeimpiä asiakassegmenttejä ovat mm. uusiutuvan energian sovellukset, kulkuneuvosovellukset ja teollisuuden erikoissovellukset. Yhtiön vahvuusalueita ovat mm. energiatehokkuus ja vaativat asiakaskohtaiset teholähderatkaisut.

Yrityksen kotipaikka on Äänekoskella, jossa on tuotanto, huolto, talous ja hallinto. Markkinointi ja tuotekehitys sijaitsevat Vantaan Petikossa. Äänekosken tehtaan lisäksi Powernetillä on sopimusvalmistajia volyymituotteille Suomen rajojen ulkopuolella. Yhtiön toiminta perustuu teholähdeasiantuntemukseen, kokonaislaatuun, kilpailukykyyn sekä kannattavuuteen. Powernet on kumppani valituille, vaativille asiakkaille ja sovelluksiin.