• Pilgrim/

QlikTech johtava järjestelmä Gartnerin Business Intelligence Platform Magic Quadrant 2012 -raportissa

Käyttäjälähtöisten Business Discovery BI -ratkaisujen johtava toimittaja QlikTech sijoittui Gartnerin 2012 Business Intelligence Platform Magic Quadrant -raportissa* maailman johtavien BI-ratkaisujen joukkoon.

Gartner luokitteli QlikTechin johtavaksi päätöksenteon tukijärjestelmien toimittajaksi jo toisena vuonna peräkkäin. Gartnerin Magic Quadrant -kaavio tarjoaa yleiskatsauksen yritysten suorituskyvystä tietyssä markkinasegmentissä. Se tarjoaa tutkittua tietoa asiakasyrityksille, jotka harkitsevat tutkimuksessa mukana olevia yrityksiä liiketoimintakumppanikseen.

– Olemme äärimmäisen iloisia siitä, että Gartner pitää QlikTechiä alan edelläkävijänä. QlikTechin sijoittuminen johtavien toimittajien joukkoon on todiste siitä, että kehittämämme Business Discovery -ratkaisu on saanut tukevan jalansijan asiakasyrityksissä, toteaa QlikTechin toimitusjohtaja Lars Björk.

– Tieto on nykyään ensisijainen voimavara. Meidät valittiin jo toisena vuonna peräkkäin johtavaksi päätöksenteon tukijärjestelmien toimittajaksi, mikä vahvistaa entisestään näkemystämme siitä, että olennaisen tiedon saaminen tuottaa lisäarvoa. Erotumme kilpailijoista siinä, kuinka tietoa ja päätöksenteon perusteita voidaan käyttää. Käsitys, jonka mukaan vain muutamalla henkilöllä on oikeus käsitellä tietoa, on vanhentunut. Organisaatiot pystyvät kehittymään paremmin, jos useammilla työntekijöillä on mahdollisuus hankkia hyvät tiedot päätöksenteon tueksi. QlikView’lla on saavutettu hyviä tuloksia käyttämämme Social Business Discovery -ratkaisun ansiosta. Organisaatiot pystyvät toimimaan nopeasti järjestelmissä jo saatavissa olevan tiedon perusteella. Tämä on tietoa, joka oli ennen vain muutaman harvan henkilön saatavilla.

QlikTechin QlikView-alustalla intuitiivisia, käyttäjälähtöisiä analyyseja voi tehdä muutamassa päivässä, kun kilpailevien järjestelmien käyttöönotossa aikaa kuluu kuukausia. QlikView’n assosiatiivinen tekniikka mahdollistaa käyttäjille suuren tietomäärän tutkimisen ja käytön. Heitä ei kahlita ennalta määrättyihin rakenteisiin. QlikView Business Discovery toimii olemassa olevien BI-sovellusten kanssa ja tarjoaa myös uusia ominaisuuksia, joiden avulla avautuu uusia tapoja työstää tietoa. Kaiken tyyppiset käyttäjät saavat suoraan vastaukset kysymyksiinsä ja järjestelmää voi käyttää myös älypuhelinten ja Applen iPadin avulla.

QlikTech Finland Oy
maajohtaja Jarmo Rajala
puh. 040-530 0384
jarmo.rajala@qlikview.com

Magic Quadrant -raportti on ladattavissa täältä.

Tietoa Magic Quadrantista
Magic Quadrant on Gartner, Inc.in tavaramerkki. Magic Quadrant -kaaviossa tietyillä markkinoilla tiettynä ajankohtana toimivat toimittajat asetetaan nelikenttäiseen taulukkoon. Se kuvaa Gartnerin analyysia siitä, miten nämä yritykset vastaavat Gartnerin määrittämiä markkinoiden kriteerejä. Gartner ei tue mitään tiettyä yritystä, tuotetta tai palvelua, joka Maqic Quadrant -raportissa on esitetty, eikä anna teknologian käyttäjille suositusta ostaa tuotteita tai palveluita johtavaan sektoriin sijoitetuilta yrityksiltä. Magic Quadrant on tarkoitettu ainoastaan tutkimusvälineeksi, ei ostopäätösten perustaksi.

* Gartnerin ”pMagic Quadrants for Business Intelligence Platforms”, tekijät Rita L. Sallam, John Hagerty, James Richardson ym. 6. helmikuuta 2012.

QlikTech
QlikTech tarjoaa uuden sukupolven liiketoimintatiedon hallintaratkaisuja, joilla organisaatiot voivat tehdä päätöksiä paremmin ja nopeammin. Yhtiön tehokas ja helppokäyttöinen ratkaisu yhdistää perinteiset BI-ratkaisut ja erilliset toimistosovellukset. QlikView Business Discovery -alustalla analyysi ei enää vie kuukausia tai vuosia, vaan käyttäjä pystyy itse analysoimaan eri lähteistä koottua dataa rajattomasti sillä hetkellä, kun hän sitä tarvitsee. QlikTechin assosiatiiviseen muistiteknologian avulla käyttäjät voivat tutkia tietoja Google-hakujen tapaan, eikä tieto ole kahlittu tietylle ennalta määrättyjenkysymysten reitille.

QlikView Business Discovery toimii olemassa olevien BI-sovellusten kanssa, tarjoten niihin paljon uusia ominaisuuksia. Ketkä tahansa yksittäisistä käyttäjistä globaaleihin yhtiöihin voivat käyttää ohjelmistoa toimitiloissa, pilvi-teknologialla, kannettavalla tietokoneella tai muulla kannettavalla päätelaitteella.

Qliktechin pääkonttori sijaitsee Radnorissa, Yhdysvaltojen Pennsylvaniassa ja yhtiön toimipisteet yli 100 maassa palvelevat yli 16 000 asiakasta.