QlikTech sijoittui johtavien järjestelmien joukkoon Gartnerin Business Intelligence Platform Magic Quadrant 2011 -raportissa

Käyttäjälähtöisten Business Discovery BI -ratkaisujen johtava toimittaja QlikTech sijoittui Gartnerin 2011 Business Intelligence Platform Magic Quadrant -raportissa* maailman johtavien BI-ratkaisujen joukkoon.

QlikTech saavutti tavoitellun aseman Gartnerin kaaviossa kokonaisvaltaisen näkemyksen ja toteutuskyvyn ansiosta. Gartnerin Magic Quadrant -kaavio tarjoaa yleiskatsauksen yritysten suorituskyvystä tietyssä markkinasegmentissä. Sen tarkoitus on tarjota tutkittua tietoa sellaisille tahoille, jotka harkitsevat tutkimuksessa olevia yrityksiä liiketoimintakumppanikseen tai joiden palveluiden tai tuotteiden ostamista he miettivät.

– Uskomme valintamme alan johtavien BI-yritysten sektoriin todistavan, että edelläkävijänä kehittämämme käyttäjälähtöinen Business Discovery -liiketoimintatieto saa jalansijaa yrityksissä eri puolilla maailmaa, toteaa QlikTechin toimitusjohtaja Lars Björk.

– Paikkamme johtavien järjestelmien joukossa todistaa perinteisistä toimittajista poikkeavan filosofiamme oikeaksi. Uskomme, että tiedon pitäisi yltää aina organisaation reunoille asti sen sijaan, että tieto keskitetään harvoille ja valituille. Nyt yritykset voivat aloittaa toiminnan nopeasti ja hakea tarvitsemansa tiedot jo olemassa olevista järjestelmistä. On jännittävää olla ohjelmistojen kuluttajistumistrendin etujoukoissa. Uskomme sen auttaneen meitä saavuttamaan paikan johtavien järjestelmien joukossa.

QlikTechin tehokas ja helposti lähestyttävä Business Discovery -ratkaisu yhdistää perinteiset BI-ratkaisut ja erilliset toimistosovellukset. QlikView Business Discovery -alustalla liiketoimintatiedon analyyseja voi tehdä muutamassa päivässä tai viikossa sen sijaan, että aikaa kuluisi kuukausia tai vuosia tai että tieto jäisi kokonaan saavuttamatta. QlikView’n assosiatiivisen in-memory-hakutekniikan avulla käyttäjät voivat tutkia tietoja vapaasti Google-käytön tapaan sen sijaan, että heidät kahlittaisiin tietylle reitille ennalta määrättyjen kysymysten avulla. QlikView Business Discovery toimii yhdessä olemassa olevien BI-sovellusten kanssa, ja tarjoaa myös uusia ominaisuuksia: tiedon kaikille, analyysin ilman odotusta, mobiilisovelluksen, uusiokäytön ja uudelleenjärjestelyn sekä sosiaalisen ja yhteisöllisyyteen perustuvan kokemuksen.

QlikTech Finland Oy
maajohtaja Jarmo Rajala
puh. 040-530 0384
jarmo.rajala@qlikview.com

Magic Quadrant lyhyesti

Magic Quadrant -kuvion tekijänoikeuden on saanut vuonna 2011 Gartner, Inc. ja sitä on käytetty tässä haltijan luvalla. Magic Quadrant -kaavio on graafinen esitys markkinoista tiettynä ajanjaksona. Se kuvaa Gartnerin analyysia siitä, miten tietyt yritykset vastaavat tiettyjä Gartnerin määrittämiä markkinoiden kriteerejä. Gartner ei tue mitään tiettyä yritystä, tuotetta tai palvelua, joka Maqic Quadrant -raportissa on esitetty, eikä anna teknologian käyttäjille suositusta valita johtajien sektoriin sijoitettuja yrityksiä. Magic Quadrant on tarkoitettu ainoastaan tutkimusvälineeksi eikä toimenpideoppaaksi. Gartner ei anna tämän tutkimuksen osalta mitään takuita, suoria tai epäsuoria, mukaan lukien takuita tyydyttävästä laadusta tai tiettyyn tarkoitukseen sopivuudesta.

* Gartnerin ”Magic Quadrants for Business Intelligence Platforms”, tekijät Rita Sallam ym. 27.1.2011.

##

QlikTech

QlikTech tarjoaa uuden sukupolven liiketoimintatiedon hallintaratkaisuja, joilla organisaatiot voivat tehdä päätöksiä paremmin ja nopeammin. Yhtiön tehokas ja helppokäyttöinen ratkaisu yhdistää perinteiset BI-ratkaisut ja erilliset toimistosovellukset. QlikView Business Discovery -alustalla analyysi ei enää vie kuukausia tai vuosia, vaan käyttäjä pystyy itse analysoimaan eri lähteistä koottua dataa rajattomasti sillä hetkellä, kun hän sitä tarvitsee. QlikTechin assosiatiiviseen muistiteknologian avulla käyttäjät voivat tutkia tietoja Google-hakujen tapaan, eikä tieto ole kahlittu tietylle ennalta määrättyjen kysymysten reitille.

QlikView Business Discovery toimii olemassa olevien BI-sovellusten kanssa, tarjoten niihin paljon uusia ominaisuuksia. Ketkä tahansa yksittäisistä käyttäjistä globaaleihin yhtiöihin voivat käyttää ohjelmistoa toimitiloissa, pilvi-teknologialla, kannettavalla tietokoneella tai muulla kannettavalla päätelaitteella.

Qliktechin pääkonttori sijaitsee Radnorissa, Yhdysvaltojen Pennsylvaniassa ja yhtiön toimipisteet yli 100 maassa palvelevat yli 16 000 asiakasta.