QlikView’n ilmaiselle Personal Edition -sovellukselle 10 900 uutta käyttäjää kuukaudessa

Ainoa henkilökohtaiseen käyttöön tarkoitettua BI-sovellusta tarjoava BI-yhtiö kovassa kasvussa vuonna 2010.

Johtava business intelligence -ohjelmistoratkaisujen toimittaja QlikTech (NASDAQ:QLIK) kertoi tänään

QlikView Personal Edition -sovelluksen saavuttamasta suuresta suosiosta. Alussa ohjelma sai keskimäärin 6 000–7 500 uutta käyttäjää kuukaudessa, mutta viime kuukausien aikana käyttäjämäärät ovat nousseet tasaisesti. Marraskuussa 2010 saavutettiin ennätykselliset 10 900 uutta käyttäjää, jotka rekisteröityivät ladatakseen ilmaisen, tehokkaan QlikView-analysointijärjestelmän. Ohjelman avulla käyttäjät voivat räätälöidä itselleen BI-sovelluksen, joka auttaa analysoimaan tietoa ja toimii tehokkaamman päätöksenteon tukena.

Maailmanlaajuisesti riskienhallinta-, vakuutus- ja henkilöstökonsultointipalveluita tarjoavan Aonin IT- johtaja Keith Edmonds latasi QlikView’n Personal Edition -sovelluksen kannettavalle tietokoneelleen ennen lentoa Singaporesta Uuteen-Seelantiin. Vaikka hänellä ei ollut aiempaa kokemusta QlikView-ohjelmasta, hän pystyi kehittämään eri Aasian maita kattavan, täysin toimivan sovelluksen liikevaihdon analyysia varten – lentomatkansa aikana.

– Siihen mennessä kun laskeuduimme Aucklandin kentälle, olin jo kehittänyt ensimmäisen sovelluksen yrityksellemme. Esittelin sen välittömästi johdolle, Edmonds kertoo.

– Se, että pystyin lataamaan huomattavan määrä tietoa ja rakentamaan täysin toimivan sovelluksen lentomatkani aikana, vakuutti minut siitä, että QlikView on tarvitsemamme ratkaisu.

QlikView’n avulla käyttäjät pystyvät analysoimaan kaikkea tietoa, olipa sitten kyse liiketoimintakustannuksista, budjeteista, perusteellisesta tuotetutkimuksesta tai suosituimpia harrastuksia tai viihdemuotoja koskevista tilastoista. QlikView sisältää kaiken, mitä tarvitaan räätälöidyn sovelluksen itsenäiseen kehittämiseen ja käyttöön. Sen myötä tietovarastojärjestelmien tai erillisen sovelluskoulutuksen tarve ja riippuvuus asiantuntijoista häviää. QlikView’n laaja ja aktiivinen käyttäjäyhteisö QlikCommunity tarjoaa aloittelevalle käyttäjälle tietoa, esimerkkejä ja vastauksia kysymyksiin.

QlikView Personal Edition sopii täydellisesti QlikTechin filosofiaan, jossa käyttäjille annetaan mahdollisuus käyttää tietoja milloin vain, ajasta ja paikasta riippumatta. Jos joku ei ole aiemmin tutustunut QlikView-ohjelmaan, tämä on loistava tapa näyttää, kuinka omia tietoja voi hallita tehokkaasti muokkaamalla niitä tarkoituksenmukaiseen, visuaaliseen ja jopa hauskaan muotoon. Taustalla on ajatus siitä, että ihmisten tulisi saada kokeilla sovellusta ennen ostamista. He saavat haluamansa tulokset nopeasti ja vakuuttavalla tavalla, eikä heidän tarvitse tehdä ostopäätöstä pelkkien lupausten perusteella, sanoo QlikTechin tuotejohtaja Anthony Deighton.

– QlikView’n jatkuvasti kasvavien latausmäärien takana on sitoutumisemme yksinkertaisuuden ja helppokäyttöisyyden periaatteeseen, joka siirtää hallinnan käyttäjille.

Jenny Ehle
QlikTech
Pohjoismaiden markkinointivastaava
jenny.ehle@qliktech.com

QlikTech

QlikTech tarjoaa uuden sukupolven liiketoimintatiedon hallintaratkaisuja, joilla organisaatiot voivat tehdä päätöksiä paremmin ja nopeammin. Yhtiön QlikView-ohjelmistolla liiketoimintatiedon käyttäjä pystyy itse analysoimaan eri lähteistä koottua dataa rajattomasti sillä hetkellä, kun hän sitä tarvitsee. Erittäin helppokäyttöinen ohjelmisto perustuu patentoituun assosiatiiviseen muistiteknologiaan.

Toisin kuin perinteisissä business intelligence -ratkaisuissa, QlikView tuottaa mitattavaa hyötyä jo päivissä tai viikoissa. Ketkä tahansa yksittäisistä käyttäjistä globaaleihin yhtiöihin voivat käyttää ohjelmistoa toimitiloissa, pilvi-teknologialla, kannettavalla tietokoneella tai muulla kannettavalla päätelaitteella.

QlikTechillä on yli 13 000 asiakasta yli 100 maassa ja yli 1 100 kumppania maailmanlaajuisesti. Yhtiö on perustettu Ruotsissa vuonna 1993 ja sen pääkonttori on Radnorissa, Pennsylvaniassa. Lisätietoa: www.qlikview.com.

###

QlikTech ja QlikView ovat QlikTech International AB:n tuotemerkkejä tai rekisteröityjä tuotemerkkejä. Muut tässä mainitut yritysten nimet, tuotenimet ja yrityslogot ovat niiden vastaavien omistajien tuotemerkkejä tai rekisteröityjä tuotemerkkejä.