Siemens Enterprise Communications sai hyvät pisteet Gartnerin raportissa

OpenScape Office mukana pienten ja keskisuurien yritysten Länsi-Euroopan UC-raportissa

Siemens Enterprise Communicationsin pienille ja keskisuurille yrityksille suunnattu kokonaisvaltainen viestinnän yhtenäistämisen ratkaisu OpenScape Office on saanut hyvät pisteet Gartnerin 21.7.2011 julkaisemassa raportissa ”MarketScope for Unified Communications for the SMB Market, Western Europe”.

Megan Marek Fernandezin kirjoittama yhtenäisen viestinnän ratkaisuja tarkasteleva raportti keskittyi järjestelmiin, jotka on suunnattu toimitila- tai infrastruktuuripohjaisten pienten ja keskisuurten asiakkaiden tarpeisiin. Lisäksi kriteerinä oli henkilöstömäärä, 20 - 499 työntekijää. Raportin tarkoituksena on antaa ohjeita yrityksille, jotka suunnittelevat yhtenäisen viestinnän tuotteiden ja -ratkaisujen käyttöönottoa tai jotka jo käyttävät yhtenäisen viestinnän järjestelmiä.

”Siemens Enterprise Communicationsilla on laaja pienten ja keskisuurten yritysten yhteystyöverkosto ja se pystyy toimittamaan järjestelmiä koko Länsi-Eurooppaan sekä myös muille maantieteellisille alueille. Olemme iloisia siitä, että Gartner on antanut pienille ja keskisuurille yrityksille suunnatuille tuotteillemme positiivisen arvion”, sanoi Marc Aghili, Indirect Channelin johtaja, EMEA-APAC, Siemens Enterprise Communicationsilta.

”OpenScape Office jatkaa kulkuaan täydellisimpänä sekä kanavaystävällisimpänä markkinoilla olevana ratkaisuna. Viimeiset parannuksemme ovat antaneet yhteistyökumppaneillemme työkalut menestymiseen kilpaillulla pienten ja keskisuurten yritysten markkinoilla ja odotamme innolla mitä tuloksellinen yhteistyömme tuo tullessaan.”

Kokonaisvaltainen toimistotyökalu

OpenScape Office on kokonaisvaltaisin ratkaisu pienille ja keskisuurille yrityksille. Se sisältää toiminnot puheelle, läsnäololle, viesteille, mobiilikäyttöön, pikaviesteille, integraation sosiaalisiin medioihin, faksin sekä integroidun yhteyskeskuksen. Sen helppokäyttöiset, paikasta tai laitteesta riippumattomat toiminnot hyödyntävät mobiili- ja pöytäpuhelin-clienteja ja toimivat saumattomasti yhdestä ikkunasta osana Microsoft Outlookia.

OpenScape Office tarjoaa kolme joustavaa kehitysmallia, joilla pienet ja keskisuuret yritykset voivat muokata yhtenäisen viestinnän järjestelmän omiin tarpeisiinsa sopivaksi. Näihin kuuluvat usean käyttöpaikan verkotus ja integroitu SIP-reititys:

• OpenScape Office MX, kokonaisvaltainen viestinnän yhtenäistämisen järjestelmä korkeintaan 150 käyttäjälle
  • OpenScape Office LX, kokonaisvaltainen ohjelmistopohjainen yhtenäisen viestinnän ratkaisu jopa 500 käyttäjälle yhdellä palvelimella tai virtualisoiduissa ympäristöissä
  • OpenScape Office HX, yhtenäisen viestinnän sovellusohjelmisto, joka tukee pienten ja keskisuurten yritysten puhepohjaisen kommunikoinnin alustaa, HiPath 3000:a, edulliseen siirtymiseen kohti yhtenäistä viestintää.

Tiina Granlund
Myyntijohtaja
p. +358 (9) 54802222
tiina.granlund@siemens-enterprise.com

Gartnerin MarketScopesta
Vuonna 2011 MarketScopen tekijänoikeudet omistaa Gartner, Inc. ja sitä on käytetty luvalla. MarketScope on tietyn ajanjakson huomioiva markkinatilanteen arviointimenetelmä. Se on Gartnerin analyysi siitä, miten toimijat toimivat verrattuna markkina-aluetta koskeviin Gartnerin määrittämiin kriteereihin. Gartner ei ole minkään MarketScopessa esillä olleen toimijan, tuotteen tai palvelun puolella eikä se ohjaa teknologian käyttäjiä valitsemaan vain parhaat pisteet saaneita tuotteita. Gartner ei myönnä mitään välillisiä tai välittömiä takuita tälle raportille, liittyivätpä ne sen kaupalliseen käytettävyyteen tai sopivuuteen tiettyyn käyttötarkoitukseen.

Siemens Enterprise Communications
Siemens Enterprise Communications on yksi maailman johtavia yrityksille tarkoitettujen end-to-end-tiedonsiirtoratkaisujen toimittajia. Tarjottaviin ratkaisuihin kuuluvat puhe-, verkon infrastruktuuri- ja turvaratkaisut, jotka käyttävät avoimia, standardinmukaisia arkkitehtuureja ja yhdistävät saumattomasti tietoliikenneyhteydet ja liiketoiminnan sovellukset. Nämä palkitut Open Communications –ratkaisut auttavat organisaatioita parantamaan tuottavuuttaan ja pienentämään kustannuksia helposti käyttöönotettavilla sovelluksilla, jotka toimivat olemassa olevissa IT-ympäristöissä, mikä tehostaa liiketoimintaa.

Yritys on sitoutunut OpenPath®-kehityspolkuihin, joiden avulla asiakkaat voivat ilman riskiä ja kustannustehokkaasti ottaa käyttöön yhdistettyjä tiedonsiirtoratkaisuja. Siemens Enterprise Communications -ryhmän yrityksiä ovat Siemens Enterprise Communications, Cycos ja Enterasys Networks, ja ne ovat Gores Groupin ja Siemens AG:n yhteisomistuksessa.

Lisätietoja Siemens Enterprise Communicationsista ja Enterasysistä saa osoitteesta www.siemens-enterprise.com tai www.enterasys.com.