• Pilgrim/

Siemens Enterprise Communicationsin päivitetty OpenScape UC Suite parantaa skaalautuvuutta, pilvipalveluita ja integraatio-ominaisuuksia

Parannusten myötä jopa 500 000 käyttäjää voi hyödyntää yhteistä United Communications -alustaa; uudenlainen mobiliteetti ja liitettävyysmahdollisuudet laajentavat UC:n yrityksen seinien ulkopuolelle.

7. maaliskuuta 2012 – Siemens Enterprise Communications vahvistaa asemaansa yhdistetyn viestinnän eli UC-ratkaisujen tarjoajana. Yritys julkisti tänään uusimman version OpenScape UC Suitesta. OpenScape UC Suite on uudenlainen työkalu, jonka skaalautuvuus, mobiliteetti ja liitettävyys ovat omaa luokkaansa. Se tarjoaa entistä parempia julkisia ja yksityisiä pilvipalveluita ja käyttäjäkokemuksia.

OpenScape UC Suite tarjoaa yhden ja saman UC-domainin organisaatioille, joissa viestintätyökalujen käyttäjiä voi olla sadasta jopa puoleen miljoonaan. Näin tuottavuus saadaan maksimoitua ja työntekijät voivat tehdä yhteistyötä ajasta ja paikasta riippumatta. Lisäksi palvelu on kustannustehokas sekä julkisten että yksityisten pilvipalveluiden käyttäjille. Se luo yhtenäisen käyttäjäkokemuksen globaalin yrityksen eri työntekijöiden välille mahdollistaen vapaan ja vaivattoman yhteydenpidon ja tiedonvälityksen. Palveluita voidaan toteuttaa jopa 40 000 UC-käyttäjälle klusteritasolla ja 500 000 UC-käyttäjälle järjestelmätasolla.

Vastaus työelämän mobilisoitumiseen

Hiljattain julkistetussa Siemens Enterprise Communicationsin sponsoroimassa yritysviestintää käsittelevässä globaalissa tutkimuksessa (State of Enterprise Communications 2012) todetaan, että 80 prosenttia käyttäjistä tekee töitä jossakin muualla kuin siellä, missä yrityksen pääkonttori on. Tämä vahvistaa vallitsevan trendin, jonka mukaan kehitys kulkee kohti yhä hajautuneempaa ja mobiilimpaa työnteon mallia. OpenScape UC Suite vastaa tähän tarpeeseen: sen OpenScape Mobile UC Client -asiakasohjelma soveltuu mm. Applen iOS- ja Android-ympäristöihin. Kattavat VoIP- ja UC-palvelut lisäävät viestinnän toiminnallisuutta. Ainutlaatuiset kosketustoiminnot soveltuvat älypuhelimiin ja tablet-tietokoneisiin. Heti käyttövalmiit sovellukset tarjoavat käyttäjille sekä valintamahdollisuuksia että joustavuutta, ja tukevat samalla kasvavaa trendiä, jossa työntekijät tuovat töihin oman henkilökohtaisen tietokoneensa ja mobiililaitteensa.

Uuden OpenScape UC Suiten avulla käyttäjä voi jakaa tietoa esim. saavutettavuudestaan sekä lähettää pikaviestejä Google-käyttäjille tai muille XMPP-pohjaisten palveluiden (esim. UC:n, messaging-palveluiden, sosiaalisen median ja yhteistyösovellusten) käyttäjille riippumatta siitä käyttävätkö he PC:tä, tablet-tietokonetta tai älypuhelinta. Nämä lisäominaisuudet on sisäänrakennettu OpenScape UC Suiteen ilman ylimääräisiä kuluja. Niiden ansiosta organisaatioilla on mahdollisuus luoda nopeampia ja saumattomampia käyttäjäkokemuksia työntekijöiden välille yrityksen fyysisestä sijainnista riippumatta. Tämä parantaa kommunikaation vastavuoroisuutta, markkina-aikaa sekä asiakaspalvelua.

Uusi OpenScape UC Suite sisältää yli 100 uutta ominaisuutta, esimerkiksi:

• OpenScape UC Application: uusi videopalvelu, joka sisältää aktiivisen puhujan tunnistuksen sekä videotoiminnon OpenStage 60/80 -laitteissa. Päivitetty Fusion-integraatio.
  • OpenScape Web Collaboration: uusi Mac OS -asiakasohjelma sekä Microsoft Outlookin plug-in.
  • OpenScape Voice and Management Suite: tehostettu Contact Center, jossa on integroitu puheentallennustoiminto. Yksinkertaisempi käyttöönotto valmiiksi konfiguroidulla SIP Service Provider -profiililla, VmWare-valmius, zero touch -pilvitoiminnot.
  • OpenScape Branch and Session Border Controller: etähuoltopalvelu ja parempi skaalautuvuus.

– Meillä on asiakkainamme on maailman suurimpia organisaatioita. Juuri ne tarvitsevat ja hyötyvät yhdistetyn viestinnän tehokkuudesta ja yhteistyöeduista – niin yrityksen sisällä, sen eri organisaatioissa kuin mobiilisti, toteaa Chris Hummel, Siemens Enterprise Communicationsin Pohjois-Amerikan toiminnoista vastaava toimitusjohtaja.

– OpenScape UC Suite on ainutlaatuinen tuote. Se tarjoaa UC-ratkaisuja yrityksen eri lokaatioissa toimiville eri kokoisille organisaatioille. Työntekijä voi itse päättää, mistä laitteesta hän haluaa UC:n mahdollisuuksia hyödyntää.

Saatavuus
Uusi OpenScape UC Suite tulee myyntiin kesäkuussa 2012.

Tiina Granlund
Myyntijohtaja
p. +358 (9) 54802222
tiina.granlund@siemens-enterprise.com

OpenScape UC Suite
Siemens Enterprise Communications on Twitter
Siemens Enterprise Communications on LinkedIn

Siemens Enterprise Communications
Siemens Enterprise Communications on yksi maailman johtavia yrityksille tarkoitettujen end-to-end-tiedonsiirtoratkaisujen toimittajia. Tarjottaviin ratkaisuihin kuuluvat puhe-, verkon infrastruktuuri- ja turvaratkaisut, jotka käyttävät avoimia, standardinmukaisia arkkitehtuureja ja yhdistävät saumattomasti tietoliikenneyhteydet ja liiketoiminnan sovellukset. Nämä palkitut Open Communications –ratkaisut auttavat organisaatioita parantamaan tuottavuuttaan ja pienentämään kustannuksia helposti käyttöönotettavilla sovelluksilla, jotka toimivat olemassa olevissa IT-ympäristöissä, mikä tehostaa liiketoimintaa.

Yritys on sitoutunut OpenPath®-kehityspolkuihin, joiden avulla asiakkaat voivat ilman riskiä ja kustannustehokkaasti ottaa käyttöön yhdistettyjä tiedonsiirtoratkaisuja. Siemens Enterprise Communications -ryhmän yrityksiä ovat Siemens Enterprise Communications, Cycos ja Enterasys Networks, ja ne ovat Gores Groupin ja Siemens AG:n yhteisomistuksessa.

Lisätietoja Siemens Enterprise Communicationsista ja Enterasysistä saa osoitteesta www.siemens-enterprise.fi tai www.enterasys.com.