Suomalaisen terveydenhuollon tulevaisuus 2020 –tutkimuksen julkistus

TERVETULOA kuulemaan laajan  Suomalaisen terveydenhuollon tulevaisuus 2020 –tutkimuksen tulokset!

Tutkimusyhtiö Succes Clinic Oy ja johtava hyvinvointimedia Terve Media Oy ovat toteuttaneet yhdessä laajan tutkimuksen suomalaisen terveydenhuollon tulevaisuudesta. Suomalaisen terveydenhuollon tulevaisuus ja arvot 2020 -tutkimukseen osallistuivat suomalaiset lääkärit, hoitajat, apteekkihenkilökunta, virkamiehet, kunnallisvaaliehdokkaat ja kuluttajat. Yhteensä tutkimukseen osallistui yli 5 000 suomalaista ja tutkimuksen virhemarginaali on n 2-3 %.

Tutkimuksessa on selvitetty mm. seuraavia asioita:

Lääkärin työ: Terveydenhuollon eri yksiköitä (terveyskeskus, sairaala yksityinen sektori) on vertailtu vastaanotolle pääsyn nopeuden, lääkärin ammattitaidon, lääkärikäynnin hintatason, lääkärien palveluasenteen, etäisyyden ja henkilökunnan pysyvyyden suhteen.

Terveydenhuollon organisointi ja sen muutokset: Asenteita on kartoitettu seuraavista teemoista: yksilön terveydenhuollon palveluiden valinnan vapaus, terveyskeskusten päivystystyön ulkoistaminen, apteekissa myytävien lääkkeiden jakelu-kanavat, valtion kaavailema SOTE-uuditus

Terveydenhuollon arvot: Yksilön omahoidon merkitys, terveydenhoidon tasa-arvoisuus, eri väestöryhmien hoidon merkitys

Lääkkeet ja arvot: Lääkehoidon merkitys terveydenhuollon kustannusten hallinnassa, lääkevalmisteiden korvattavuuden merkitys, uusien lääkkeiden käyttöönoton ja korvattavuuspäätösten nopeus

Tervetuloa kuulemaan tämän syksyn laajimman suomalaisen terveydenhuollon tulevaisuutta eri sidosryhmien näkökulmasta selvittävän tutkimuksen tuloksia:

Aika:                        Keskiviikkona 3.10.2012

Paikka:                    Rake-sali, Bulevardi 2, 00100 Helsinki

Ohjelma:                  Klo 08.30-09.00 aamukahvi

Klo 09.00-09.30 tutkimuksen julkistus

Ilmoittautumiset:

Lisätiedot:               Varatoimitusjohtaja Mika Nevalainen, Terve Media Oy p. 0400 882 024
                                Toimitusjohtaja Mika Teikari, Succes Clinic Oy p. 040 521 3789