Suomen johtava teholaitteiden valmistaja Powernet Oy:n kasvaa hallitusti vuonna 2013

Toimiva johto ja pääomistajat vahvistivat omistustaan Powernet Oy:ssä

Suomalainen teholähteisiin ja tehonsyöttöjärjestelmiin erikoistunut Powernet Oy on vahvistanut toimintaansa suunnatulla osakeannilla omistajille ja pääomasijoittajille.

Pääomasijoitus tukee johdonmukaisen kasvun strategiaa, joka keskittyy liiketoiminnan vahvimpien osa-alueiden kehittämiseen. Näitä ovat rautatiekaluston, uusiutuvan energian ja teollisuusautomaation tehokonversiotuotteet ja ratkaisut.

Yhtiön vahva teknologia, kilpailukykyinen tutkimustoiminta ja innovaatiokyky, sekä nopeassa tahdissa läpiviedyt tuotekehitysprojektit takaavat, että Powernet pysyy asiakkaan rinnalla vaativimmissakin hankkeissa.

Yhtiön tulos ja kannattavuus on kääntynyt positiiviseksi vuonna 2013. Tuloksentekokyky paranee jatkossakin etenkin voimakkaan kehitystyön myötä. Vuonna 2013 liikevaihdon kasvuksi ennakoidaan 3 prosenttia. Vuoden 2014 kasvunäkymät ovat positiiviset ja nyt käynnistyneet vientiprojektit ennakoivat ensi vuodelle jopa 2-numeroista kasvua. Tavoitteena on että liikevaihto kasvaa lähivuosina noin 16 miljoonaan euroon.

Vahvaan tuotekehitykseen ja tutkimukseen perustuva huippuosaaminen pysyy edelleenkin Suomessa ja siihen investoidaan lisää henkilöstöresursseja. Oma tehdas toimii Äänekoskella ja vastaa noin kolmanneksesta yhtiön tuotannosta. Huolto ja korjaustoiminnot on ulkoistettu, mikä on parantanut kustannustasoa. Maailmanlaajuinen ketterä sopimusvalmistajien alihankintaverkosto mahdollistaa volyymituotteille kustannustehokkaan tuotannon.

- Keräsimme osakeannilla uutta pääomaa ja olemme tyytyväisiä saadessamme suomalaisia, vahvoja henkilöomistajia mukaan yhtiön kehitystyöhön. Pystymme nyt entistä tehokkaammin toteuttamaan kasvustrategiaamme ja kehittymistämme yhdeksi alan johtavista eurooppalaisista toimijoista, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Paul-Erik Sjöman.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Paul-Erik Sjöman
puh: +358 400 508243
email: paul-erik.sjoman@powernet.fi
www.powernet.fi

Powernet Oy

Vuonna 1992 perustettu Powernet Oy on suomalainen teholähteiden, inverttereiden ja tehonsyöttöjärjestelmien suunnitteluun ja valmistukseen erikoistunut yritys, joka panostaa vahvasti tuotekehitykseen. Powernetin tärkeimpiä asiakassegmenttejä ovat uusiutuvan energian, raideliikenteen ja teollisuuden erikoissovellukset. Yhtiön vahvuusalueita ovat energiatehokkuus ja vaativat asiakaskohtaiset teholähderatkaisut.

Yhtiön toiminta perustuu teholähdeasiantuntemukseen, kokonaislaatuun, kilpailukykyyn sekä kannattavuuteen. Powernet on kumppani valituille, vaativille asiakkaille ja sovelluksiin.