Suomessa vaikeaa sairaalabakteeria toiseksi eniten Euroopassa

Saksassa julkistettiin huhtikuun lopussa tähän mennessä laajin vaikeaa sairaalaripulia (CDI) koskeva yleisyystutkimus, EUCLID. Tutkimus osoittaa, että viidennes potilaista saa edelleen aluksi virheellisen diagnoosin. Tutkimuksen mukaan kaikista Euroopan maista Suomessa CDI on toiseksi yleisin.

Tervetuloa Clostridium difficile -bakteerin aiheuttamaa vaikeaa sairaalaripulia, sen esiintyvyyttä Suomessa ja yleisyyttä Euroopassa käsittelevään tilaisuuteen:

Torstaina 6.6.2013
Klo 13.00 - 14.30
Ravintola Bläk
Simonkatu 8a, 8. krs, HKI

Ohjelma:

13.00-13.10            Miksi CDI:sta on tärkeää puhua Suomessa nyt?
                             – maajohtaja Pia Lindkvist, Astellas Pharma

13.10-13.40            EUCLID-tutkimus ja Clostridium difficile Suomessa 2013
                            –
dosentti, osastonylilääkäri, sisätautien ja infektiosairauksien erikoislääkäri Veli-Jukka Anttila, HUS

Ilmoittautumiset:

Nina Alivirta
P. 040 589 7752
nina.alivirta@pilgrim.fi

Yrityksestä

Pilgrim Oy on vuonna 1995 perustettu toimialasitoutumaton yritysviestinnän asiantuntijaorganisaatio. Yhtiö on Darwin Oy:n osakkuusyritys, ja se tarjoaa asiakkailleen viestinnän kokonaistoimituksia joustavasti ja tehokkaasti. Pilgrimin toimisto sijaitsee Helsingissä Tehtaankadulla. Pilgrimillä on pitkäaikainen kokemus kaikilta yritysviestinnän ydinalueilta (mm. viestinnän strateginen suunnittelu, mediaviestintä ja -suhteet, viestinnän konsultointi ja koulutus sekä asiakasjulkaisut). Yhtiöllä on viestinnän erikoisosaamista usealta eri toimialalta ja viestinnän osa-alueelta (mm. kriisiviestintä, elokuvaviestintä ja sponsorihankinta).