TERVE MEDIA OY:STÄ JOHTAVA HYVINVOINTIMEDIOIDEN JULKAISIJA

Darwin Media Oy ja Apteekkimedia Oy yhdistyvät

Cor Group –konserniin kuuluvat Darwin Media Oy ja Apteekkimedia Oy yhdistyvät. Fuusiossa syntyy suomalaiseen mediamarkkinaan johtava hyvinvointimedioiden julkaisija Terve Media Oy. Darwin Media Oy on jo aikaisemmin julkaissut terveydenhuollon ammattilaisten ja hyvinvointikuluttajien medioita Terve Media –brändillä.

Terve Media Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Darwin Media Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Apteekkimedia Oy:n toimitusjohtaja Lasse Hyyti. Darwin Media Oy:n toimitusjohtaja Mika Nevalainen jatkaa yhtiön varatoimitusjohtajana ja vastaa liiketoiminnan kehityksestä.

Yhtiön myyntijohtajaksi on nimitetty Thomas Hirn, joka on aikaisemmin toiminut myyntiryhmäpäällikkönä MTV Media Oy:ssä. Terve Media Oy:n päätoimittajana jatkaa Teemu Puhakka ja asiakaskokemuksesta vastaavana johtajana Marika Eklund.

“Terve Media Oy on jo nyt tarjoamallaan johtava terveyteen ja hyvinvointiin keskittyvä mediayhtiö. Haluamme auttaa suomalaisia elämään paremmin ja terveellisemmin julkaisemalla markkinoiden kiinnostavimpia ja laadukkaimpia hyvinvointimedioita verkossa. Lisäksi pyrimme edistämään vahvasti suomalaista terveydenhuoltoa palvelemalla toimialan ammattilaisia”, toimitusjohtaja Hyyti kertoo ja kiteyttää kasvavan mediayhtiön mission.

Apteekkimedia ja Darwin Media aloittavat toiminnan Terve Media -nimen alla 1.4.2012 alkaen, jolloin Darwin Media Oy:n nimi vaihtuu Terve Media Oy:ksi. Teknisesti Apteekkimedia Oy:n fuusio Terve Media Oy:öön tapahtuu syksyn 2012 aikana.

Monikanavainen tarjoama lääketeollisuudelle ja hyvinvointimainostajille

Terve Media Oy:n mediavalikoima tarjoaa lääketeollisuudelle ja hyvinvointimainostajille monikanavaisen mediavalikon. Yhtiön julkaisema Terve.fi-palvelu tavoittaa kuukausittain noin 900.000 hyvinvoinnistaan ja terveydestään kiinnostunutta suomalaista kuluttajaa.
Terve Media Oy:n noin 250 TV-ruutua apteekeissa ympäri Suomea tavoittavat päivittäin ostohetken aikana yli 50 % suomalaisista apteekkiasiakkaista.

Lisäksi yhtiö julkaisee Lääkäriportaali.fi:tä, Farmasiaportaali.fi:tä, Hoitoportaali.fi:tä ja Hammaslääkäriportaali.fi:tä. Terve Media Oy:n erikoisaloittain julkaistavia lääkärityökaluja käytetään terveyskeskuksissa ja erikoissairaanhoidossa päivittäin.

Terve Media Oy työllistää noin 20 median ja sisällön tuotannon ammattilaista. Lisäksi mediatuotteiden tuotantoon osallistuu vuosittain yli 100 terveydenhuollon ja hyvinvoinnin ammattilaista. Terve Media Oy:n budjetoitu liikevaihto on vuonna 2012 noin 4 miljoonaa euroa.

Terve Media Oy on lisäksi Cor Group –konsernin media- ja markkinointiliiketoiminnan kattavan mediaryhmän emoyhtiö. Mediaryhmään kuuluvat internetmarkkinointiyhtiö Verkossa Media Oy, markkinoinnin suunnitteluun ja palveluiden kehitykseen keskittyvä Darwin Oy sekä viestintätoimisto Pilgrim Oy. Mediaryhmä työllistää 50 myynnin, markkinoinnin ja median ammattilaista ja sen budjetoitu liikevaihto vuonna 2012 on yli 12 miljoonaa euroa.

Lisätiedot:

Toimitusjohtaja, Lasse Hyyti 040 772 6811